Toon posts:

[FreeBSD] php4 en php5 tegelijk in apache

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil php4 en php5 tegelijk als apache2 module draaien. Hoe ik het apache2 wijs moet maken is me inmiddels bekend na een search hier op t.net. Maar nu het probleem van het installeren van de 2 modules.

Bij het installeren vanuit de ports collection wordt nl. (terecht) aangegeven dat ik php4 niet mag installeren als php5 al geinstalleerd is.

===> mod_php4-4.3.4_6,1 conflicts with installed package(s):
php5-5.0.0.a5
They install files into the same place.
Please remove them first with pkg_delete(1).

Is er een manier om dit toch werkend te krijgen? De daadwerkelijke module heeft tenslotte een andere naam libphp5.so vs. libphp4.so.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 00:48 ]

Verwijderd

Lijkt me een zaak voor onze vrienden in Non-Windows Operating Systems :)

Verwijderd

Het probleem is dat beide shared files hebben. Wellicht is het een idee om php5 te compilen met een andere prefix (/usr/local/php5 oid)

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 01:55:
Het probleem is dat beide shared files hebben. Wellicht is het een idee om php5 te compilen met een andere prefix (/usr/local/php5 oid)
Dat zou een oplossing kunnen zijn, alleen dan moet je zelf manueel de beveiliging uitzetten.

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.