Probleem met Abit Siluro MX 440

Pagina: 1
Acties:

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Hey Tweakers ,

probleempje met wat hardware . Ik had een GF2 vervangen bij iemand die ik ken , en daarvoor in de plaats de daarin al aanwezige GF 4 MX 440 van Abit meegenomen . Nou deed deze kaart het wel in zijn PC . Maar in mijn PC en ook 2 andere PC's laat de kaart het steevast affweten.
Wat gebeurt er dan ? Dat verschilt per systeem .

Getest op dat (welbekende ondertussen ) Dell Dimension 8100 plankje 8)7 . Die boot gewoon geheel en geeft geen foutmelding in het begin maar het scherm blijft zwart . Fannetje van grafisch kaart gaat gewoon draaien enzo ( is ook helemaal schoon weer ). Na een seconde of 30 krijg ik 3 korte piepjes , en dan houdt het op ... alles blijft draaien maar geen beeld .

Getest in een mobo van ECS (k7S5a , van vriendin) waar nu een GF2 in zit . Ik haal de GF2 eruit , zet deze plank erin , en start . Eerst 3 hele snelle piepjes komen . Vervolgens (volgens traditioneel ECS-patroon) 8 korte piepjes , wat aangeeft dat de kaart brak is (als ik de manual goed gelezen heb ). De GF2 erin gepropt en alles draaide weer als vanouds .

Nu weet ik dus zeker dat het het grafische plankje is maar aangezien de fan nog draait enzo (geen van de boorden , en ook de grafische kaart zelf ) is ooit overgeklokt geweest . Alles staat nog op factory-default enzo . Geen onderdelen erbij of af gehaald ook nog .

Ik weet het niet ... wat kan er mis zijn met de kaart ?
Dood lijkt me sterk na pas 7 maanden werk toch ??

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
hmmmmmm volgens mij s ie echt dood hoor!
ik denk dat je hem bij het verplaatsen heb vermoord man
Test mss nog es in die pc waarin hij wel werkte, als ie daar dan owk niet meer werkt weet je zeker dat hij dood is :)

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Zotn_Dré schreef op 24 februari 2004 @ 00:08:
hmmmmmm volgens mij s ie echt dood hoor!
ik denk dat je hem bij het verplaatsen heb vermoord man
Test mss nog es in die pc waarin hij wel werkte, als ie daar dan owk niet meer werkt weet je zeker dat hij dood is :)
Is dat vanwege het merk (ik doe altijd voorzichtig met hardware namelijk en ook deze kaart heb ik zacht behandeld ) ?

En ik krijg ook het sterke vermoeden datie dood is .... maar alstie dood zou zijn dan hoort het fannetje ook niet meer te draaien toch ??

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
wel er kan nogal wat meer kapot zijn dan het fannetje alleen :)
Hij kan gewoon ergens tegen gestoten zijn ofzow :p
denk echt dat ie doowd is man :)

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Hijs springlevend :S

Over iets geks gesproken .... in mijn MSI K7T Pro 2 mobo werktie als een trein .

Nu weet ik ECHT niet meer waar het aan liggen kan :S

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb het ook eens gehad met een MX440. In het ene bord werkte ie perfect, in het andere geen sjoege (8 piepjes, geen boot, allerlei problemen). Ik vermoed dat sommige kaarten wat gevoeliger zijn dan andere en niet willen samenwerken met sommige borden.
Pagina: 1