Stereokwaliteit instap-receivers.

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Ik wil binnenkort mijn hifi-setje eens een 'beetje' gaan opwerken. 'T hele geluid begint natuurlijk bij een goede receiver, en daarom start ik dit topicje dan ook :P
'K heb in de 'kwaliteit van instap AV-receivers' topic gelezen dat bv. de Yamaha 540 een goede receiver is, ook Marantz had in mijn prijsklasse (450 euri max) wel een leuke receiver te bieden, al lijkt me de 6.1 van de Yamaha wel grappig (of is dat echt onnozel en niet nodig?)
Het gene waarvoor mijn set echter het allermeest gebruikt zal gaan worden, is het beluisteren van muziek. Ik wil dus een receiver hebben die vooral in stereo erg goed presteert. Ik heb al rondgezocht op kieskeurig.nl en ook hier, maar ik kan nergens echt iets vinden over de stereo-performance van instapreceivers. Dus als jullie erg goede receivers hiervoor weten onder de 450 euro, dan weet ik (en waarschijnlijk anderen met mij) ten minste welke ik zeker niet moet vergeten als ik ga luisteren (want dat zal ik uiteindelijk toch moeten doen, iets kopen dat je niet hebt gehoord is ronduit dom :P)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Wat ik hier @GoT lees is dat de marantz receiver redelijk goed in stereo weergave is. Voor de rest zou ik het niet weten. (Ik heb geen surround receiver :)).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 07:50 ]

Verwijderd

Maar er zijn users die Marantz ook weer te wollig vinden etc.

Als je de stereoweergave van een reciever echt zo belangrijk vindt is de enige optie een leuke luistersessie te houden. Alleen zo weet je of die smaak je ook aanspreekt. Je kan namelijk niet zomaar spreken van een "beter" geluid.

Dit topic is gesloten.