Toon posts:

Sitecom DC-213 + Linksys WRT54G port forwarding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de sitecom dc-213 adsl/router combo aangeschaft en de Linksys WRT54G draadloze router, ik heb de WRT54G gekozen omdat mijn pa ook internet nodig heeft op de laptop.
Even op een rijtje :

Internet <------> Sitecom DC-213 ------> Linksys WRT54G ------> Mijn PC en laptop

Ik heb de setup gewoon goed gevolgd, en kon ook na enkele minuten online (de laptop ook).
Nu is het probleem dat als ik bijvoorbeeld een counterstrike game host, dat van buitenaf geen verbinding op die poort gemaakt kan worden (van binnenaf wel).
Ik heb al via de browser de linksys router geprobeerd zo in te stellen dat de porten geforward worden naar 192.168.1.100 (mijn netwerk IP) maar dat hielp ook niet.
Even wat info wat misschien helpt dit probleem op te lossen.

Netwerkkaart ------> IP adres en DNS server automatisch toegewezen (DHCP) IP is toch altijd 192.168.1.100
Linksys WRT54G IP ------> 192.168.1.1
Sitecom DC-213 IP ------> 213.10.x.x (gewoon mn IP die ik toegewezen kreeg door mijn ISP)

Als je me hieruit kan helpen ben ik je eeuwig dankbaar :P

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

En ken die sitecom niet maar kun je daar geen NAT device instellen of poorten mappen?

Verwijderd

Topicstarter
jawel, ik kan hem op NAT, NAPT en Dynamic NAPT zetten, verder kan ik daar ook een IP adres invullen.
Maar ik weet bijgod niet wat dit is en hoe ik dit moet instellen (jaja, ik weet het, ik ben n00b :P)