[WIFI] hostname probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 22:04

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Van de week heb ik een US Robotics Wireless Turbo Access Point & Router gekocht met een bijbehorend pcmcia kaartje van hetzelfde merk.
Nu is echter het probleem dat internet wel werkt, ik kan alles pingen op IP adres, maar op hostname doet ie het niet.
Bij het zoeken naar een andere computer in de werkgroep, ziet ie ook niets en zegt ie dat de lijst met servers momenteel niet beschikbaar is.

De opzet:
PC via cat 5 kabel op de router (win2kpro)
Laptop via WIFI op de router (xphome)
ADSL modem via ethernet op de WAN poort van de router

Mn werkgroepen zijn hetzelfde (werkgroep)
IP adressen krijg ik via dhcp
Netbios over tcp/IP staat ingeschakeld...
Verder geen rare instellingen gedaan, alles zo standaard mogelijk gehouden.

Rara.. wat zie ik over het hoofd??!

Gadgets FTW!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je internet doet het maar op hostname niet? Dus als jij www.tweakers.net invult, dan doet ie het niet, maar als je naar 213.239.154.35 surft, dan krijg je de Frontpage wel?

Dan lijkt het mij een DNS probleempje :) Die moeten op je LAN ook je ISP-DNS-servers zijn zeg maar :)

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 22:04

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Dat is juist het rare,

Internet doet het wel met www.tweakers.net... Alleen in het lokale netwerk kan ik niet mn pc namen pingen, wel ip-nummers.

Als ik in mn hostfile mn ipadres en pc naam zet, kan ik wel op naam pingen, maar ziet mn werkgroep m nogsteeds niet.
Via ftp kan ik prima verbinding maken met mn andere pc, maar das niet de bedoeling. Evenmin van die hostfiles, want de adressen zijn dynamisch, dus kunnen nog welleens veranderen.

:? :? :?

Gadgets FTW!