Samba (user rights)

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Noodels
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben nu bezig om Samba te configureren op mijn Debian machine.

Alleen ik kan nergens de optie vinden om 1 user alle rechten te geven en 1 user alleen lezen.

Ik heb al rond gezocht op de samba sitem google en op GoT maar niet iets duidelijks kunnen vinden.

zo ziet het er ongeveer uit.....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
workgroup = WEBSERVER
server string = %h server
guest account = nobody
invalid users = root
log file = lang path
max log size = 0
encrypt passwords = true
socket options = TCP_NODELAY
dns proxy = no
passwd program = /usr/bin/passwd %u
passwd chat = heel erg lang iets
obey pam restrictions = yes

[homes]
   comment = Home Directories
   read only = no
   create mask 0700
   derectory mask = 0700
   browseable = no

[muziek]
  path = /data/mp3
  read only = no

[films]
  path = /data/mp3
  read only = no

Maar waar moet nou welke info komen te staan als ik bv. user1 alle rechten wil geven en user2 alleen lezen?

BTW de 2 users connecten beide van WinXp Pro machines.....

[ Voor 5% gewijzigd door Noodels op 23-02-2004 23:29 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
met swat configgen en dan bij advanced views, daar kan je kiezen voor de users welke mogen lezen en welke kunnen schrijven

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Noodels
  • Niet online
Chevy454 schreef op 23 februari 2004 @ 23:31:
met swat configgen en dan bij advanced views, daar kan je kiezen voor de users welke mogen lezen en welke kunnen schrijven
Ik draai geen grafische Debian maar alleen console,
is het daar ook mee mogelijk?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

welke security level wil je gaan gebruiken? Heb je de documentatie al eens doorzocht? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:46

Kettrick

Rantmeister!

swat is een onderdeel van samba waarmee je via een browser de config aan kan passen, hiervoor heb je dus geen X nodig :)

• Noodels
  • Niet online
Spider.007 schreef op 23 februari 2004 @ 23:34:
welke security level wil je gaan gebruiken? Heb je de documentatie al eens doorzocht? :)
Man dank je ik heb weer even leesvoer...... :P

(ik heb deze pagina helemaal niet gezien/gevonden)

Thx

[ Voor 30% gewijzigd door Noodels op 23-02-2004 23:37 ]

• Chevy454
  • Niet online
Noodels schreef op 23 februari 2004 @ 23:33:
Ik draai geen grafische Debian maar alleen console,
is het daar ook mee mogelijk?
Zorg dat de debian bak op het netwerk zit.
Ga op één van de windows pc naar http://<ip adres debianbak>:901
login als root
config naar hartelust.

als swat niet werkt:
inetd.conf aanpassen (de #off# voor de regel van swat weghalen)
/etc/init.d/inetd restart voor het herstarten van inetd

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Chevy454 schreef op 23 februari 2004 @ 23:31:
Waarom doe je dat niet even en laat je zien welke wijzigingen swat doorvoerd in de .conf file? Ik vindt het nogal raar dat je een grafische tool gaat aanbevelen omdat je niet weet hoet het precies moet. Deze tool voert uiteraard ook de wijzigingen weer door in de .conf :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Chevy454
  • Niet online
Spider.007 schreef op 23 februari 2004 @ 23:37:
Waarom doe je dat niet even en laat je zien welke wijzigingen swat doorvoerd in de .conf file? Ik vindt het nogal raar dat je een grafische tool gaat aanbevelen omdat je niet weet hoet het precies moet. Deze tool voert uiteraard ook de wijzigingen weer door in de .conf :)
mijn debian bak is nu heel hard aan het bouwen aan een kernel package
daarnaast werk ik altijd met swat en edit ik zelf niet in smb.conf. Laat ik swat het wel doen. (ik heb ook pas mijn eerste stapjes in de wereld van linux/debian gezet ;))

• Noodels
  • Niet online
Thx guys!

Het werkt nu! _/-\o_ _/-\o_

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

We waarderen het als je even laat weten hoe je het uiteindelijk hebt opgelost; iemand die dit topic dan via de search tegenkomt heeft er dan ook nog wat aan :)

---

• Noodels
  • Niet online
Spider.007 schreef op 24 februari 2004 @ 08:08:
We waarderen het als je even laat weten hoe je het uiteindelijk hebt opgelost; iemand die dit topic dan via de search tegenkomt heeft er dan ook nog wat aan :)
Ik heb eerst op de pagina gekeken over de "security level" en daarna heb ik het gedaan zoals het werd beschreven in:
Chevy454 schreef op 23 februari 2004 @ 23:37:
Zorg dat de debian bak op het netwerk zit.
Ga op één van de windows pc naar http://<ip adres debianbak>:901
login als root
config naar hartelust.

als swat niet werkt:
inetd.conf aanpassen (de #off# voor de regel van swat weghalen)
/etc/init.d/inetd restart voor het herstarten van inetd

• Wilke
  • Laatst online: 00:03
Eigenlijk was dit dus gewoon een kwestie van de han manualpages/handleiding doorlezen. Daarom kan dit topic nu dan ook wel dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.