[S-ATA] Seagate Barracuda testen

Pagina: 1
Acties:

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:49
Ik heb hier 2x 80GB Seagate Barracuda 7200.7 Sata schijfjes in Raid 0 draaien op een abit nf7-s.
Heeft een maandje altijd goed gewerkt. Nu had ik laatst dat mn pc eff bevrieste en de hdd paar keer tikte en toen ging alles weer verder. Ik dacht vaag, kan voorkomen. Alleen nu heb ik het steeds vaker en laatst kon ik haast niet meer opstarten. Inmiddels heb ik alles gebackuped en wou ik hem checken met die seatools.

Nou ik die ISO gedownload en op cd gebrand. Boot van cd en dan blijft hij hangen nadat hij de cdrom heeft geinstalleerd in die dos modus.
Als ik die cd in een andere pc doe doet ie het wel goed, hij kan dan uiteraard geen seagate schijf vinden maar hij doet het wel.

Hoe kan het nou dat die het in mijn pc niet doet, heb al vanalles geprobeert te veranderen.
Kent iemand trouwens dat probleem met mn harde schijf? Lijkt me niet echt gezond.
Nu werkt alles weer perfekt, morgen kan het weer slechter zijn...

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 22:44

Eelke Spaak

- Vlad -

Ik heb ook een Seagate Barracuda 80 GB S-ATA, aangesloten op een Asus A7N8X Deluxe moederbord. Nou had ik al een tijdje steeds dat mijn harde schijf af en toe niet werd herkend, maar het gebeurde op een gegeven moment steeds vaker. Inmiddels weigert de computer permanent mijn schijf te herkennen (volgens mij spint deze ook niet meer up). :'(

Nou is het ook nog zo dat ik zo dom ben geweest om geen backups te maken, dus ik ben bang dat ik mijn gegevens voorgoed kwijt ben...

TheStreme - Share anything with anyone

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-03 10:54

FaceDown

Storende factor.

Klinkt bekend je probleem. Die schijf gaat er gewoon aan, dus ben maar blij dat je alles gebackupt hebt nu.

Die boot-cd blijft waarschijnlijk hangen op 1 van de cdrom drivers die ie probeert te laden. Probeer eens wat met die drivers te stoeien (verwijderen uit autoexec.bat / config.sys als het een DOS-cd betreft tenminste).

Groetjes, FaceDown.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:49
Nou ik heb die test cd van seagate nog steeds niet aan de praat gekregen.
En wat helemaal het vreemde is, ik wou kijken welke van de 2 barracuda's er nou kapot was, nu ziet ie ze weer beide... Ik weer alle 2 aansluiten, denk ik maak maar weer een nieuwe raid 0 set en installeer windows, zie ik vanzelf welke moeilijk gaat doen.
Maar tot nu toe doen ze het nog steeds beide :? En nog op goede snelheid enzo ook, ik hoor niet eens meer tikken 8)7
Ik snap er helemaal niks van en vertrouw het voor geen meter.
Denk dat ik die schijven maar gewoon eff een nachtje laat stressen dan valt zeker die kapotte weer uit, anders wordt het wel heel wazig 8)7

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Fraggler schreef op 26 februari 2004 @ 22:53:
Nou ik heb die test cd van seagate nog steeds niet aan de praat gekregen.
En wat helemaal het vreemde is, ik wou kijken welke van de 2 barracuda's er nou kapot was, nu ziet ie ze weer beide... Ik weer alle 2 aansluiten, denk ik maak maar weer een nieuwe raid 0 set en installeer windows, zie ik vanzelf welke moeilijk gaat doen.
Maar tot nu toe doen ze het nog steeds beide :? En nog op goede snelheid enzo ook, ik hoor niet eens meer tikken 8)7
Ik snap er helemaal niks van en vertrouw het voor geen meter.
Denk dat ik die schijven maar gewoon eff een nachtje laat stressen dan valt zeker die kapotte weer uit, anders wordt het wel heel wazig 8)7
Dat je dat niet aan de praat krijgt dat klopt ze zitten immers aan de RAID controller B) dus dat betekend dat je ze gewoon afzonderlijk moet testen ;) zonder RAID

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:03
Ik zou het gewoon eerst met de SeaTools Diagnostic Diskette proberen.
Pagina: 1