Toon posts:

Tv Out zonder problemen kennelijk niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de afgelopen 6 maanden 3 verschillende kaarten geprobeerd om goed tv-out beeld te krijgen, en misschien eis ik wel teveel hoor, maar ik baal er verschrikkelijk van.

Matrox Millenium G550 : Prachtige kaart, mocht ook wel voor dat geld, maar een film was absoluut niet niet-schokkend af te spelen. Ondanks G400 filters, urenlang tweakers raadplegen en Matrox support forums.

Asus Geforce MX440 : Heeft altijd goed gewerkt, maar blijkbaar mag ik hem niet in combinatie met Windows 2003 gebruiken, want dan gaat ie opeens randomly het grootte van mn beeld aanpassen. Dan gaat er weer 5 cm over de rand van mn philips breedbeeld beeld heen, en het volgende moment heb ik gigantische zwarte balken van 10 cm. Handmatig weer goed te zetten, maar bijzonder vermoeiend.

Asus Radeon 9200SE : Mooi beeld, jammer alleen dat het horizontaal flink blijft trillen, wat ik ook proberen. Drivers, kabels, settings, flickerfilters, verschillende OS'en, pc's anything. Argh!

Die Matrox heb ik uit frustratie allang verkocht, en die Radeon heb ik dit weekend pas aangeschaft, maar ik word nu al gek van dit ding. Ik wil gewoon graag vrolijk Windows 2003 draaien in combinatie met een goede Tv-out kaart, die niet dergelijke extreem vage problemen vertoont.

Heeft iemand wellicht een oplossing?

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 11:19

ilrenato

Pizzah!!!!

Kijk eens op htforum.nl daar heb ik wel gelezen dat er toch flink verschil zit tussen de 9200se en 9600 en hoger, de laatste zijn wel degelijk beter.

Ik begrijp ook niet waarom het allemaal zo moeilijk is...

NVIDIA echt leuk hoor, maar na zoveel driver releases kan je nog steeds niet normaal tv beeld met normale kleuren verwachten op een eenvoudige manier.

ATI, ok beeld is beter, maar ook weer zo idioot moeilijk met aansluiten en autodetectie, echt alleen tweakers krijgen het voor elkaar.

Houden ze het moeilijk uit marketing overwegingen of zo....koop je weer een nieuwe om te proberen...

Verwijderd

ik weet nou niet wat er zo moeilijk aan is.

heb hier een gf 2 mx met tv out en werkt perfect.
heb hier ook een radeon 9500 np met tvout en werkt ook perfect.

het is een kwestie van aansluiten en wat settings veranderen.
heb er nog nooit moeite mee gehad :)
dus nee zo moeilijk is/moet het niet zijn. ;)

al de oudere drivers geprobeerd van de video kaarten?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 23:21 ]

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ligt het niet aan je pc :)

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt iig niet aan mn pc nee, en mn Philips tv is ook pas een jaartje oud.

Ik ben inmiddels op het punt waar de kwaliteits winst me geen zak meer kan schelen. Ik heb net geprobeerd in de settings van de Radeon kaart naar NTSC-M te schakelen. Nu trilt ie niet meer, maar het beeld is bijzonder slecht.
(behoorlijk vaag voor een kaart met een PAL sticker op de tv-out chip)

Ik begrijp er helemaal niets meer van. Het is blijkbaar niet mogelijk om gewoon op een normale huis, tuin en keuken manier degelijk en probleemloze tv-out op mijn (nu) windows 2003 bak te krijgen.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:19
Ik hoor het wel vaker hoor dat tv-out niet lekker wertk, ik heb zelf geluk gehad met me huidige gf4 ti met philips tv-out. Maar maak me wel beetje zorgen of ik dat ook mag verwachten met volgende kaart, hoorde dat alle GF FX's een op de chip
ingebouwde (niet erg goeie) tv-out hebben. Hoor verder vaak dat een verschoven beeld of zwarte balken erg vaak schijnt voor te komen etc. Enige wat ik ga doen, is bij volgende kaart direct terug naar de winkel als ik niet tevreden over tv-out ben. Misschien is dat voor jou ook een idee. Iklees vaak dat de duurdere Ati's een goeie tv-out hebben, dus denk dat ik daarvoor ga.

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:36
in het kader van, mosterd naar de maaltijd :
Er zijn wel oplossingen voor je matrox probleem, het reclock filter. Daarmee kun je vrijwel alle films schokvrij afspelen. Ook de nieuwste versie van Windvd heeft een speciale optie daarvoor (pal truespeed heet het geloof ik).

[ Voor 8% gewijzigd door amontillado op 24-02-2004 08:47 . Reden: url toegevoegd ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor zn replies, maar ik vind het erg spijtig dat er geen oplossing voor het probleem is. Ik heb die kaart puur gekocht om zijn tv-out functies, en dat ik die dan zonder problemen wil gebruiken lijkt me niet teveel gevraagd. Dat ding kostte natuurlijk de wereld niet, maar het is wel jammer dat ik me er gewoon maar bij neer moet leggen dat 'sommige kaarten problemen kunnen hebben'.

Misschien maar even de winkel van aanschaf benaderen.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
of even een andere tv proberen,
ik kan me niet voorstellen dat al die kaarten brak zijn.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
mijn eerste (en huidige) kaart met tv out was een nvidia 5200, 128 mb. Gewoon netjes detonators geinstaleerd (43.??) en gaan. Heb een composite video naar scart stekkertje gekocht. Was geen probleem. Onder xp dan. Onder 2000 was het even zoeken naar de geavanceerde instellingen. TOen het type van auto select gewijzigd in composite out en het formaat op pal gezet.

Geen probleem... Kijk regelmatig filmpje op tv...

ligt het nou aan mij of aan jou?

Maar idd, tv out geeft vaak probleem. Blijkbaar is er geen duidelijke standaard voor of zo?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
De tv-out van m'n GF4 Ti4200 werkt op zich prima maar er zijn wel wat beperkingen. Ten eerste werkt de overlay (film fullscreen op tv) bij mij niet meer met de nieuwste drivers, waardoor ik gedwongen ben 45.32 te gebruiken.
Bovendien kan ik dan nog steeds niet goed dvd's kijken. Zodra ik hem op tv-out zet zien de films er namelijk 16-bit achtig uit, met duidelijke kleurovergangen. Gelukkig werkt het met tv-tool allemaal prima :)
Meer mensen hier last van? Toch maar eens een overstap naar een 9800pro overwegen denk ik..

Verwijderd

Probeer de Realmagic Xcard eens, deze kaart decodeerd hardwarematig en belast je processor dus bijna niet. Er zit een afstandsbediening bij en een coaxiale uitgang voor naar je versterker. Er komen redelijk vaak updates uit en hij speelt bijna alles af. Ik ben er heel tevreden over en gebruik hem al 1,5 jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je advies Popla, maar ik ben niet van plan weer een nieuwe kaart aan te schaffen. Bovendien zijn mijn opties gelimiteerd omdat ik een Low profile only desktop kastje gebruik.

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik hoor je wel over allerlei kaarten zeggen dat het niet werkt maar welke tool als ik vragen mag ??

• under-world

under-world

ooh-la dots

krijg ik nog de mogelijkheid je eventueel te helpen of is het probleem al opgelost?

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2025

Belgar

Archmaster ranzige code..

kNarf schreef op 24 februari 2004 @ 09:36:
De tv-out van m'n GF4 Ti4200 werkt op zich prima maar er zijn wel wat beperkingen. Ten eerste werkt de overlay (film fullscreen op tv) bij mij niet meer met de nieuwste drivers, waardoor ik gedwongen ben 45.32 te gebruiken.
Bovendien kan ik dan nog steeds niet goed dvd's kijken. Zodra ik hem op tv-out zet zien de films er namelijk 16-bit achtig uit, met duidelijke kleurovergangen. Gelukkig werkt het met tv-tool allemaal prima :)
Meer mensen hier last van? Toch maar eens een overstap naar een 9800pro overwegen denk ik..
probeer eens echt oude drivers te installeren en kijk of je dat probleem nog steeds hebt. Nieuwere drivers bevatten namelijk code om automatisch DVD afspelen brak te maken ivm mogelijk copieren van de DVD. Belangrijkste reden dat er bij mij nooit meer een NVIDIA in mijn home-cinema komt. Huur je legaal een film en dan beslist NVIDIA even om mijn qualiteit te verneuken of zelfs afspelen te verbieden !! :r

...Als het maar werkt

• Juicy
  • Laatst online: 08:30
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 23:33:
Ik begrijp er helemaal niets meer van. Het is blijkbaar niet mogelijk om gewoon op een normale huis, tuin en keuken manier degelijk en probleemloze tv-out op mijn (nu) windows 2003 bak te krijgen.
Dit is een zin met een grote TEGENSTELLING ... namelijk "huis, tuin en keuken" en Windows2003 ...

Ik begrijp ook niet echt waarom je een tv-out nodig hebt op een server systeem. Dus ga windows2000 of XP draaien. Dan kun je ook drivers gebruiken die voor 2000 of ZP zijn bedoeld.

-

• under-world

under-world

ooh-la dots

Matrox en ATi bieden in mijn ogen al tijden goede TV-out oplossingen. Nvidea eerst beduidend minder maar de sinds de Gforce 3 en 4 eigenlijk ook prima. Je kan zelfs bij bepaalde Nvidea tvchippies in bepaalde driverversies het under-overscanprobleem oplossen door handmatig de pal resolutie (768x576) in te voeren. Als je het dan nog allemaal te brak vindt kun je voor scanconvertor gaan die je ook weer in allerlei gradaties en prijscategorien kan aanschaffen. LEgio mogelijkheden dus.. :9

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Precies. Ik heb hier ook een 9200se. Jullie kunnen allemaal zeggen dat het een bagger kaart is. Maar ik vind hem prima en kan lekker films kijken op m'n tv zonder geflikker. Ik zou gewoon eens kijken naar de rest van je pc. Misschien is hij wel slecht geaard?

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 24 februari 2004 @ 12:49:
[...]
Dit is een zin met een grote TEGENSTELLING ... namelijk "huis, tuin en keuken" en Windows2003 ...

Ik begrijp ook niet echt waarom je een tv-out nodig hebt op een server systeem. Dus ga windows2000 of XP draaien. Dan kun je ook drivers gebruiken die voor 2000 of ZP zijn bedoeld.
Ik heb ook Windows 2000 gedraaid. De GeForce kaart draait daar perfect op, het probleem van de Radeon bleef van effect. Deze tweede lijkt me dan ook niet echt OS afhankelijk.

De discussie of Windows 2003 wel of niet voor bepaalde functies gebruikt dient te worden lijkt me niet op zn plaats hier. Bovendien weet ik toch dat ik gelijk heb ;)
under-world schreef op 24 februari 2004 @ 12:41:
krijg ik nog de mogelijkheid je eventueel te helpen of is het probleem al opgelost?
Als je kunt helpen graag! Ik weet niet helmaal wat je met 'tool' bedoelt eigenlijk. Enehm, ik heb niet op GoT gezeten in de 2 uur tussen je replies. Dank je dat me zo aktief probeert te helpen, maar niet iedereen heeft de luxe zoveel tijd op GoT door te brengen :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:14

4POX

Everybody is wired

Belgar schreef op 24 februari 2004 @ 12:42:
[...]
Belangrijkste reden dat er bij mij nooit meer een NVIDIA in mijn home-cinema komt. Huur je legaal een film en dan beslist NVIDIA even om mijn qualiteit te verneuken of zelfs afspelen te verbieden !! :r
Wat te bedenken van de powerdvd functie, die als die een tv-out detecteerd met een popup komt als je een beveiligde film wilt afspelen. Naaiers.

Ik gebruik regelmatig de overlay mode van mijn ti4200 om films af te spelen op een oude beamer. Waar ik regelmatig last van heb is dat je in de films af en toe strepen krijgt.

Kan een tv-out er ook voor zorgen dat de compressievlekken die in sommige films zitten verergerd worden ? Ik zie regelmatig vlekken die ik op de normale monitor niet zie.

AKA Rinkel weblog

• under-world

under-world

ooh-la dots

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 15:06:Als je kunt helpen graag! Ik weet niet helmaal wat je met 'tool' bedoelt eigenlijk. Enehm, ik heb niet op GoT gezeten in de 2 uur tussen je replies. Dank je dat me zo aktief probeert te helpen, maar niet iedereen heeft de luxe zoveel tijd op GoT door te brengen :)
Met tool bedoel ik of je ook met een programmaatje zoals bijvoorbeeld Tvtool geprobeerd hebt alles werkend te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door under-world op 24-02-2004 15:22 ]

• phusg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
Ik ben ook al tijden bezig met verschillende TV-Out's en ben het met je eens dat het nog wel een beetje in de kinderschoenen staat. Mijn ervaringen:

Ik heb een tijd lang TV Tool gebruikt op een MSI K7N420 nForce1, wat wel eens crashde, maar met nieuwere versies van TV Tool werd het meestal weer een beetje beter.

Ik gebruik nu de nVidia drivers met een Shuttle SNG41 nForce2 onboard GF4MX en dit werkt op zich prima op één vervelende punt na: wat ik ook doe het beeld blijft bij dynamische scenes een heel klein beetje (regelmatig) schokken. Hierbij maakt het niet uit of het een DVD of avi is, wat voor codec het is en of ik WinDVD of WMP gebruik.

Ik heb volgens http://www.dvd-burner.ca/...Stutter-DVD-Playback.html de player proces op Real-time priority gezet, maar zelfs dit helpt niet.

Ik heb 512 MB geheugen en een ietwat overgeclokte XP1700+, dus de hardware zou voldoende moeten zijn. Ik gebruik Windows Media Center Edition 2003.

Ik ga vanavond die ReClock proberen die hierboven genoemd werd. Iemand een ander idee?

groet,
Pete

• under-world

under-world

ooh-la dots

probeer eens een andere speler zoals bijvoorbeeld quicktime, winamp5 of een dvd proggie om te kijken of het niet aan Windows media centre ligt..

Verwijderd

ik heb ook een probleem in die richting. als ik op mijn tv naar mijn pc wil kijken (tv-out s-vide to scart hele dure proffesionele kabel) moet ik steeds de televisiekabel uittrekken anders heb ik storing en dubbel beeld...
ook als ik mijn scart van pc-out in video-in steek en video-out naar tv heb ik storing (nog meer)

een scart van video naar scartblok en pc naar scartblok en dan uitgang scartblok naar tv levert nog slechter beeld op...
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of waar dit precies aan ligt?
dank

• under-world

under-world

ooh-la dots

probeer het geheel eens via een videorecorder te schakelen...

Verwijderd

probeer het eens zonder monitor?

ik weet heb er verder weinig verstand van, maar ik had een keer een pc op m'n slaapkamer gezet (zonder monitor) tv-out aan te tv gehangen, ding aangezet, kreeg gelijk beeld en hoefde verder niets af te stellen, paar films meegekeken en alles was dik in orde.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:23

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb ook veel gezeik gehad (9200), totdat ik de chrominance en de luminance van de s-video out gewoon aan elkaar gesoldeerd had, en dan zo op de composite ingang van de TV (of via scart).

Prima kleuren, geen geflikker, geen balken...

Verwijderd

ik weet niet wat jullie doen maar tv-out werkt bij mij op een gf2-mx400 perfect
kan zowel kiezen voor tv of beide te gelijk doormiddel van tvtool
maja is gewoon een kwestie van instellen

Verwijderd

'K zit in hetzelfde schuitje. Ik wilde om te developen overschakelen naar Windows Server 2003 en gewoon nog mijn Matrox G450 eTV kaartje blijven gebruiken om films op TV te zien. Was niet mogelijk. Maar weer teruggeschakeld naar XP. Superscherp beeld op de TV-out maar zoals je zegt inderdaad heel af en toe ietwat schokkerig, bijv. als de camera van links naar rechts gaat.

Ik koop ook nooit meer Matrox. Nog geen enkele kaart van hun heeft Windows Server 2003 drivers! :( Al bijna 2 jaar zeggen ze "houd de driverspagina in de gaten"...

Zit er nu aan te denken de Philips DVD737 standalone dinges te kopen. Ben je in 1 keer van al het gedonder af! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 01:48 ]

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:36
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 01:45:
..Superscherp beeld op de TV-out maar zoals je zegt inderdaad heel af en toe ietwat schokkerig, bijv. als de camera van links naar rechts gaat.
..
Zoals al eerder in het topic wordt aangegeven kun je dat makkelijk oplossen met het reclock filter. Werkt prima

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Van een windows 2003 (server!!!) versie kan je toch niet verwachten dat hij alle multimedia eisen die je steld goed doet, het is een server versie, al die kaarten die je hebt zullen het onder de andere windows versies het vastgoed doen. Ik heb zelf nooit problemen gehad gebruik nu een TI4800 en hiervoor een 4400 gebruikt en het was gewoon aansluiten en hij doet verder geen instellingen behalfe resolutie veranderen. Dus als tip maak een dual boot als je ruitme vrij hebt zodat je je multimedia dingen kan gebruiken en 2003 om te devven.

Verwijderd

amontillado schreef op 10 maart 2004 @ 10:04:
[...]

Zoals al eerder in het topic wordt aangegeven kun je dat makkelijk oplossen met het reclock filter. Werkt prima
Okee, heb ik geinstaleerd. Ziet er erg ingewikkeld uit, en als ik alles default laat hapert ie nog steeds in elk geval. Helpt dus voor geen meter.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 11:12 ]

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

TheBorg schreef op 06 maart 2004 @ 03:32:
Ik heb ook veel gezeik gehad (9200), totdat ik de chrominance en de luminance van de s-video out gewoon aan elkaar gesoldeerd had, en dan zo op de composite ingang van de TV (of via scart).

Prima kleuren, geen geflikker, geen balken...
Hoe heb jij dat gedaan? Of waar kan ik de specs vinden die dit beschrijven.

thanks
Pagina: 1