[XP] Download langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 10:41

Snappie88

Mr. Hollywood

Topicstarter
Ik heb een interesante ontdekking gedaan. Ik heb het namelijk gepresteerd om met een 2/8MBit lijntje een download van 522 bytes per seconden te halen! Knap hé...?

Maargoed, zonder dolheid. Hier klopt geen reet van. Vreemd is het dan ook dat ik het op 2 PC's meemaak dat het downloaden een stuk langzamer gaat (met of zonder download accelerator) terwijl op een derde PC het downloaden zeer goed gaat met 200 kbytes/sec.

De specificaties:

PC1 (snel downloaden)
Intel Pentium IV 3.0 ghz HT
1024 MB RAM
GeForce FX 5700 256MB
2x 120 GB SATA HDD
Gigabit onboard LAN
Windhoos XP Home

PC2 (langzaam downloaden)
Intel Pentium IV 2.4 ghz
768 MB RAM
GeForce FX 5900XT 128 MB
1x 20 GB HDD (I know ;))
10/100 onboard LAN
Windhoos XP Home

PC3 (langzaam downloaden)
Intel Pentium III 800 mhz
256 MB RAM
GeForce 4 Ti4200 128 MB
1x 60 GB HDD
Chaintech 10/100 LAN
Windhoos 2000 Proffesional

Alle PC's maken via het netwerk verbinding met het internet, krijgen van een Linux server IP adressen en dergelijke toegewezen. Server dient tevens als firewall. Kabels ligt het niet aan, die heb ik vaak genoeg verwisseld, ook het NIC's zijn het niet aangezien ik daar ook al mee geexpirimenteert is. Besturingssysteem opnieuw geinstalleert, updates gedownload, niets! Ook vreemd is dat internetten weer wel net gaat (webpagina's zijn ook niet zo groot, anders zou het wel problemen geven), maar bij downloaden merk je het erg.

Tevens ben ik langs speedtest.nl gegaan. Volgens hen zou ik:
214.0 KByte/sec downloaden,
23.9 KByte/sec uploaden,
1,070.0 connexies per minuut,

No way dus :\

Iemand die ervaring heeft met dit probleem?, die tevens de oplossing weet :)

Surfin' paradise!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:14

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Was dat met 1 download of met alle downloads?
Ooit van brakke servers gehoord? :P

Verwijderd

heb je het ook al geprobeerd om de pc los aan het internet te hangen zonder server.

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 10:41

Snappie88

Mr. Hollywood

Topicstarter
Sorry, ben toch nog incompleet geweest :P

Ik heb met alle 3 de PC's op zowel fileshack als gamershell (snell servers met snelle downloads) de nieuwste battlefield patch gedownload. En slechts met 1 PC ging dat goed. De andere 2 begonnen ook op de 80k maar gingen snel omlaag tot er maar enkele bytes over waren.

Ik heb geen van de PC's direct aan het internet gekoppelt, aangezien PC01 ook via de server verbinding maakt en deze het wel goed doet.

Ik ga niet beweren dat ik een expert ben, maar ik weet zeker wat ik aan het doen ben. En ik zeg jullie, iets klopt hier niet, en het is niet erg voor de hand liggend.

Ik heb overigens op PC01 en PC02 precies dezelfde operating system geinstalleerd (zelfde CD-ROM zelfs gebruikt :P), aangezien ik meende dat XP wel weer aan het kloten was. Niet dus.

Zat ook te denken aan een virus, maar dat lijkt me onlogisch omdat ik PC02 opnieuw geinstalleerd had.

EDIT: schiet me ineens te binnen, hoe zat dat ook al weer met duplex mode? De langzame staat op auto, andere kan ik op dit moment helaas niet controleren.

[ Voor 9% gewijzigd door Snappie88 op 23-02-2004 22:13 ]

Surfin' paradise!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

De download snelheid tussen de PC's onderling - gaat dat wel goed?