Laptop speelt geen audio CDs

Pagina: 1
Acties:

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-01 10:49

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ik heb ik mijn Gericom nootbok een dvd/cd brander zitten maar als ik naar deze computer ga zie ik hem ern iet tussen staan en als ik kijk bij configuratie scherm systeembeheer en dan computebeheer ga dan staat er ook geen dvd speler tussen, weer iemand hoe ik hem wel kan zien???

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Misschien moet je het apparaat in eerste instantie aanzetten in de bios oid? Anders kan je misschien het ding even openschroeven en kijken of de speler wel zit aangesloten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Dat doet ie nu wel, alleen als ik een cd erin doe met muziek hoor ik niks terwijl als ik hem opstart of afsluit wel het windows muziekje hoor wat kan hier de oorzaak van zijn??

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is het een oud notebook, dan kan het wel zo zijn dat het speciale kabeltje naar de geluidskaart niet is aangsloten. Ik spreek echter uit desktop-ervaring. Dit is op te lossen door Windows XP te installeren. Die vangt dat op een 1 of andere manier software-matig op.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan je even wat duidelijker zijn?

Je hebt dus een Combo drive in je (nieuwe?) Gericom zitten. Nu werd deze in eerste instantie niet herkent, maar later wel. Nu worden er alleen geen CD's gelezen? Of worden de CD's wel gelezen, maar krijg je bij audio CD's geen muziek te horen?

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
hooglander1 schreef op 23 februari 2004 @ 22:15:
Is het een oud notebook, dan kan het wel zo zijn dat het speciale kabeltje naar de geluidskaart niet is aangsloten. Ik spreek echter uit desktop-ervaring. Dit is op te lossen door Windows XP te installeren. Die vangt dat op een 1 of andere manier software-matig op.
Dus als ik windows er opnieuw opzou zetten geeft me cd wel weer geluid???

Want het windows opstart deuntje hoor ik wel

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat je het windows opstart geluidje hoort, maakt niet zoveel uit. Het gaat om de communicatie cd-rom<>geluidskaart. Welke windows gebruik je nu? Graag wat meer specs en details.

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Aikeleer schreef op 23 februari 2004 @ 22:17:
Kan je even wat duidelijker zijn?

Je hebt dus een Combo drive in je (nieuwe?) Gericom zitten. Nu werd deze in eerste instantie niet herkent, maar later wel. Nu worden er alleen geen CD's gelezen? Of worden de CD's wel gelezen, maar krijg je bij audio CD's geen muziek te horen?
Cd's lezen doet ie wel alleen geluid hoor ik niet en bij opstarten en afsluiten wel

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
hooglander1 schreef op 23 februari 2004 @ 22:19:
Dat je het windows opstart geluidje hoort, maakt niet zoveel uit. Het gaat om de communicatie cd-rom<>geluidskaart. Welke windows gebruik je nu? Graag wat meer specs en details.
Er staat nog Xp home op

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

mmm, dan ligt het daar dus niet aan.

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
hooglander1 schreef op 23 februari 2004 @ 22:20:
mmm, dan ligt het daar dus niet aan.
Zal ik hem opnieuw formateren

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nee, ik denk niet dat dat veel zin heeft. Het heeft misschien wel zin om je specificaties en je typenummer hier te posten.

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Het is een gericom webgine xl p4 2.0 ,et 364mb geheugen 20gb hd en dvd/cd brander combo

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even wat basis dingetjes nagaan, je geeft zo best weinig info;
• Met welk programma speel je je CD's af? En als je het probeert met een andere speler?
• Krijg je wel geluid als je de muziek ript naar b.v. MP3 (of WAV)?
• Ik neem aan dat je CD in je mixer niet op gedempt staat?

Ik heb trouwens de topictitel aangepast.

[ Voor 8% gewijzigd door Laurent op 23-02-2004 22:32 ]

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Aikeleer schreef op 23 februari 2004 @ 22:32:
Even wat basis dingetjes nagaan, je geeft zo best weinig info;
• Met welk programma speel je je CD's af? En als je het probeert met een andere speler?
• Krijg je wel geluid als je de muziek ript naar b.v. MP3 (of WAV)?
• Ik neem aan dat je CD in je mixer niet op gedempt staat?

Ik heb trouwens de topictitel aangepast.
Ik speel hem met windows mediaplayer af

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

@Aikeleer: Het kan ook zijn dat als je de muziek ript naar mp3 het ook niet wil lukken, het ligt er net aan welk programma wat gebruikt.

En ik hoop toch echt dat je de cd niet gedempt hebt staan.

En nog 1 vraag: hoe heb je het ding nou uberhaupt aan het lopen gekregen, is wel handig voor anderen die via de search hier komen met hetzelfde probleem.

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
hooglander1 schreef op 23 februari 2004 @ 22:35:
@Aikeleer: Het kan ook zijn dat als je de muziek ript naar mp3 het ook niet wil lukken, het ligt er net aan welk programma wat gebruikt.

En ik hoop toch echt dat je de cd niet gedempt hebt staan.

En nog 1 vraag: hoe heb je het ding nou uberhaupt aan het lopen gekregen, is wel handig voor anderen die via de search hier komen met hetzelfde probleem.
Cd erin laten zitten en rebooten en toen herkende hij hem wel :)

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Een handig en simpel programma om cd's te rippen is CD-ex, je kan het wel downloaden van www.downloads.com

Heb je al gekeken of de cd gedempt staat?

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
hooglander1 schreef op 23 februari 2004 @ 22:39:
Een handig en simpel programma om cd's te rippen is CD-ex, je kan het wel downloaden van www.downloads.com

Heb je al gekeken of de cd gedempt staat?
Ja heb alles op het hoogst gezet

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Misschien een verkeerd IDE kabeltje :?

Be Stronger Than Your Excuses

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zorg ervoor dat je digital audio extraction inschakelt voor de drive. Als er geen geluidskabeltje aan de drive hangt naar de interne geluidschip zorgt de digitale audio-extractie ervoor dat je toch nog audio-cd's kunt afspelen. Let wel, niet alle cd-romspelers ondersteunen deze feature.

Hoe aanzetten? Ga naar Device Manager (Apparaatbeheer of zoiets in de NL versies) en open de properties (eigenschappen) van de desbetreffende drive (die vind je onder "DVD/CD-ROM drives"). Een nieuw venster gaat open. Kies het tabblad "Properties". Op dit tabblad zou je de optie "Enable digital CD audio for this CD-ROM device" moeten zien. Vink deze optie aan.

Normaal gezien zou je nu wel geluid moeten kunnen horen tijdens het afspelen van audio-cd's.

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
SatCP schreef op 24 februari 2004 @ 01:32:
Zorg ervoor dat je digital audio extraction inschakelt voor de drive. Als er geen geluidskabeltje aan de drive hangt naar de interne geluidschip zorgt de digitale audio-extractie ervoor dat je toch nog audio-cd's kunt afspelen. Let wel, niet alle cd-romspelers ondersteunen deze feature.

Hoe aanzetten? Ga naar Device Manager (Apparaatbeheer of zoiets in de NL versies) en open de properties (eigenschappen) van de desbetreffende drive (die vind je onder "DVD/CD-ROM drives"). Een nieuw venster gaat open. Kies het tabblad "Properties". Op dit tabblad zou je de optie "Enable digital CD audio for this CD-ROM device" moeten zien. Vink deze optie aan.

Normaal gezien zou je nu wel geluid moeten kunnen horen tijdens het afspelen van audio-cd's.
Hij doet het alleen als ik hem in windows mediaplayer wil afspelen heb ik geen geluid

[ Voor 10% gewijzigd door racoon op 24-02-2004 11:08 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dus onder andere players heb je wel geluid van de cd-romspeler? Zou je aub eens concreet willen opstellen wat er precies werkt en wat niet. Wat je al hebt geprobeerd om geluid te krijgen,... Dit topic blinkt niet meteen uit in duidelijkheid.

En heb je datgene dat ik heb gezegd al eens geprobeerd? Staat/Stond Enable digital audio aan of uit?

En je hoeft echt niet elk bericht volledig te quoten. Iedereen kan die berichten boven de uwe lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door satcp op 24-02-2004 12:28 ]

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ja dat staat aan en als ik me vollume regeleing open dan staat alles op max krijg overal geluid beha;ve in media player

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dus met winamp heb je wel geluid, maar met media player niet? Dan zit de fout in mediaplayer. Heb je specifiek iets op winamp tegen eigenlijk? Ik vind het voor muziek juist een van de fijnste programma's en zou er niet mee kunnen zitten als dat wel geluid gaf, maar mediaplayer niet :)

Je hebt MediaPlayer niet per ongeluk op mute staan he? :X

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 24-02-2004 20:41 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Nee, dat heb ik niet, maar als ik ern u een muziekcd indoet herkent hij het hele apparaat niet eens :(

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ik weet al wat het probleem is, degene van wie ik de laptop gekocht heb is vergeten de cd met drivers mee te leveren en daarom vind hij de dvd speler niet :)

Pagina: 1