24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Je hebt dus een Combo drive in je (nieuwe?) Gericom zitten. Nu werd deze in eerste instantie niet herkent, maar later wel. Nu worden er alleen geen CD's gelezen? Of worden de CD's wel gelezen, maar krijg je bij audio CD's geen muziek te horen?
Dus als ik windows er opnieuw opzou zetten geeft me cd wel weer geluid???hooglander1 schreef op 23 februari 2004 @ 22:15:
Is het een oud notebook, dan kan het wel zo zijn dat het speciale kabeltje naar de geluidskaart niet is aangsloten. Ik spreek echter uit desktop-ervaring. Dit is op te lossen door Windows XP te installeren. Die vangt dat op een 1 of andere manier software-matig op.
Want het windows opstart deuntje hoor ik wel
Cd's lezen doet ie wel alleen geluid hoor ik niet en bij opstarten en afsluiten welAikeleer schreef op 23 februari 2004 @ 22:17:
Kan je even wat duidelijker zijn?
Je hebt dus een Combo drive in je (nieuwe?) Gericom zitten. Nu werd deze in eerste instantie niet herkent, maar later wel. Nu worden er alleen geen CD's gelezen? Of worden de CD's wel gelezen, maar krijg je bij audio CD's geen muziek te horen?
Er staat nog Xp home ophooglander1 schreef op 23 februari 2004 @ 22:19:
Dat je het windows opstart geluidje hoort, maakt niet zoveel uit. Het gaat om de communicatie cd-rom<>geluidskaart. Welke windows gebruik je nu? Graag wat meer specs en details.
Zal ik hem opnieuw formaterenhooglander1 schreef op 23 februari 2004 @ 22:20:
mmm, dan ligt het daar dus niet aan.
• Met welk programma speel je je CD's af? En als je het probeert met een andere speler?
• Krijg je wel geluid als je de muziek ript naar b.v. MP3 (of WAV)?
• Ik neem aan dat je CD in je mixer niet op gedempt staat?
Ik heb trouwens de topictitel aangepast.
[ Voor 8% gewijzigd door Laurent op 23-02-2004 22:32 ]
Ik speel hem met windows mediaplayer afAikeleer schreef op 23 februari 2004 @ 22:32:
Even wat basis dingetjes nagaan, je geeft zo best weinig info;
• Met welk programma speel je je CD's af? En als je het probeert met een andere speler?
• Krijg je wel geluid als je de muziek ript naar b.v. MP3 (of WAV)?
• Ik neem aan dat je CD in je mixer niet op gedempt staat?
Ik heb trouwens de topictitel aangepast.
En ik hoop toch echt dat je de cd niet gedempt hebt staan.
En nog 1 vraag: hoe heb je het ding nou uberhaupt aan het lopen gekregen, is wel handig voor anderen die via de search hier komen met hetzelfde probleem.
Cd erin laten zitten en rebooten en toen herkende hij hem welhooglander1 schreef op 23 februari 2004 @ 22:35:
@Aikeleer: Het kan ook zijn dat als je de muziek ript naar mp3 het ook niet wil lukken, het ligt er net aan welk programma wat gebruikt.
En ik hoop toch echt dat je de cd niet gedempt hebt staan.
En nog 1 vraag: hoe heb je het ding nou uberhaupt aan het lopen gekregen, is wel handig voor anderen die via de search hier komen met hetzelfde probleem.
Heb je al gekeken of de cd gedempt staat?
Ja heb alles op het hoogst gezethooglander1 schreef op 23 februari 2004 @ 22:39:
Een handig en simpel programma om cd's te rippen is CD-ex, je kan het wel downloaden van www.downloads.com
Heb je al gekeken of de cd gedempt staat?
Hoe aanzetten? Ga naar Device Manager (Apparaatbeheer of zoiets in de NL versies) en open de properties (eigenschappen) van de desbetreffende drive (die vind je onder "DVD/CD-ROM drives"). Een nieuw venster gaat open. Kies het tabblad "Properties". Op dit tabblad zou je de optie "Enable digital CD audio for this CD-ROM device" moeten zien. Vink deze optie aan.
Normaal gezien zou je nu wel geluid moeten kunnen horen tijdens het afspelen van audio-cd's.
Hij doet het alleen als ik hem in windows mediaplayer wil afspelen heb ik geen geluidSatCP schreef op 24 februari 2004 @ 01:32:
Zorg ervoor dat je digital audio extraction inschakelt voor de drive. Als er geen geluidskabeltje aan de drive hangt naar de interne geluidschip zorgt de digitale audio-extractie ervoor dat je toch nog audio-cd's kunt afspelen. Let wel, niet alle cd-romspelers ondersteunen deze feature.
Hoe aanzetten? Ga naar Device Manager (Apparaatbeheer of zoiets in de NL versies) en open de properties (eigenschappen) van de desbetreffende drive (die vind je onder "DVD/CD-ROM drives"). Een nieuw venster gaat open. Kies het tabblad "Properties". Op dit tabblad zou je de optie "Enable digital CD audio for this CD-ROM device" moeten zien. Vink deze optie aan.
Normaal gezien zou je nu wel geluid moeten kunnen horen tijdens het afspelen van audio-cd's.
[ Voor 10% gewijzigd door racoon op 24-02-2004 11:08 ]
En heb je datgene dat ik heb gezegd al eens geprobeerd? Staat/Stond Enable digital audio aan of uit?
En je hoeft echt niet elk bericht volledig te quoten. Iedereen kan die berichten boven de uwe lezen.
[ Voor 14% gewijzigd door satcp op 24-02-2004 12:28 ]
Je hebt MediaPlayer niet per ongeluk op mute staan he?
[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 24-02-2004 20:41 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards