Ik heb hier een 150 watt mini-atx voeding liggen, overgebleven nadat hij de pentium 600 niet meer trok.
Nu had ik nog een oud p1 mobo liggen --> at stekker erop gesoldeerd en de groene draad (power good) verbonden met een schakelaar aan een GND draad.
Doet het prima.. mobo draait 2 hdd's erop en veel lol ---> apache server
Nu ik laatst een andere mobo gekregen.. deze had nm. sd-ram geheugen sloten + at en atx voeding aansluit stekkers. Ook was dit een over clock mobo das dat was wel oke... voordeel van dit mobo was.. er passen amd K6-2 450 mhz proc in.
nou ik die atx@at voeding er op... mobo doet nix... hdd starten wel op.. soms.
ik denk mmmm... laten ze hem dan maar weer terug ombouwen dus atx@at voeding werd weer een atx voeding...
Deze voeding erop gepleurd.... doet nix.... ik de power good met de min maar weer verbinden... hdd's starten keurig op... mobo doet nix..
ik de lompe at voeding er waar weer op... alles doet het prima...
Weet iemand waar het nieuwe mobo de voeding niey "pakt" ??
Henning
Nu had ik nog een oud p1 mobo liggen --> at stekker erop gesoldeerd en de groene draad (power good) verbonden met een schakelaar aan een GND draad.
Doet het prima.. mobo draait 2 hdd's erop en veel lol ---> apache server
Nu ik laatst een andere mobo gekregen.. deze had nm. sd-ram geheugen sloten + at en atx voeding aansluit stekkers. Ook was dit een over clock mobo das dat was wel oke... voordeel van dit mobo was.. er passen amd K6-2 450 mhz proc in.
nou ik die atx@at voeding er op... mobo doet nix... hdd starten wel op.. soms.
ik denk mmmm... laten ze hem dan maar weer terug ombouwen dus atx@at voeding werd weer een atx voeding...
Deze voeding erop gepleurd.... doet nix.... ik de power good met de min maar weer verbinden... hdd's starten keurig op... mobo doet nix..
ik de lompe at voeding er waar weer op... alles doet het prima...
Weet iemand waar het nieuwe mobo de voeding niey "pakt" ??
Henning
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW