Zyxel P650R filter maken voor SMTP hoe?

Pagina: 1
Acties:

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 22:12
Ik wil mijn zyxel P650R voorzien van een filter zodat hij alleen naar een specifiek adres op het internet smtp door laat.

De LAN kant mag dus alleen outbound mailen naar 1 specifiek IP adres en niet naar andere adressen. Hoe regel ik dit? Deze regel moet voor ALLE LAN ip adressen gelden.

2e filter waar ik naar op zoek ben is dat ook maar 1 ip adres op het lan mag mailen maar dan wel naar alles op het internet (smtp host)

Beide filters worden los van elkaar ingezet. Ben dus niet op zoek naar een combo oplossing

Doel van filter 1 is simpel: ik wil niet dat een geinfecteerde pc op het lan zelf als smtp host gaat fungeren en e-mail in de rondte gaat strooien op het internet.

Doel van filter 2 is dat 1 pc op het lan als smtp host gaat dienen en eerst alle mail scant voordat hij het het internet op laat.

Ben al aan het lezen geweest hoe de filters werken maar kan de slag net niet maken.

• FeverDream
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-02 15:32
Volgens mij kan dat niet met dat type modem/router.
Het enige wat de p650r kan is NAT gebruiken en heeft daarnaast nog wat ruimte
om poortjes te forwarden en ook dat werkt al niet vlekkeloos.

Zover ik weet heeft de P652R meer mogelijkheden wat dat betreft aangezien daar een firewall in zit.

De enige oplossing die ik zo weet te verzinnen is een losse router met firewall te kopen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoals FeverDream al denkt, heeft de Prestige 650R inderdaad geen Firewall.. Deze zul je dus ergens anders vandaan moeten halen :)

Overigens heb je geen last van PC's die SMTP gaan draaien als je poort 25 niet mapped naar je LAN :)

• HamsterDance2
'k zou jullie graag willen geloven maar... waarom kan ik dan netbios filteren en meer van dat soort zaken. ook zit er iets in met:
- als deze poort dan dit en ga naar volgende regel
- dit is dan de volgende regel en als dit waar is drop dan de packets

wie?

• HamsterDance2
Niemand met filter kennis? zyxel nederland geeft alleen standaard voorbeelden die ik (nog) niet snap

• Springs99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02-2023

Springs99

Blasphemy

Ik wil inderdaad ook weten hoe de filter functie werkt op die zyxel P650R. Ik wil namelijk een interne IP alleen toegang laten tot poort 80 (dus alleen kunnen webbrowsen). Maar ik heb vanalles geprobeerd, alleen het wil maar niet lukken.

Het is mij overigens wel gelukt om voor de hele lan deze filter aan te maken. Maar dan kan ik zelf ook alleen maar op poort 80 werken en daar heb ik weinig zin in :)

Je kan dus wel Source IP en Destination IP aangeven, maar dat zorgde er alleen voor dat het internet volledig niet meer werkte. Op alle pc's binnen mijn netwerk niet. Dus daar heb ik niet veel aan.

Ik heb inmiddels een email gestuurd naar support van Zyxel zelf. Nog geen antwoord vernomen.

Als er dus iemand is die hier meer van weet, laat het a.u.b. weten!

Alvast bedankt! ;)

Let them fight the good fight, I'll fight the war.

Verwijderd

Ik heb de zelfde router, ik kan je 2 dingen vertellen:
1) De router is te simpel dus dat kan je niet instellen, of iedereen of niemand kan wel.
2) Alleen maar poort 80 is niet voldoende voor internet, denk bv aan 53 (DNS).
Pagina: 1