Hallo,
Ik zoek iemand die weet hoe ik mijn siemens mc60 aan moet sluiten op mn laptop,om dan via het gprs netwerk gebruik te kunnen maken om te internetten.
Veel ,zoniet alles heb ik inmiddels geprobeerd zonder resultaat.
Ik heb een datakabel verbonden met het toestel en mn laptop via een usb-serieele kabel.
Op de site van siemens kan je een datasuite downloaden en dan krijg je gelijk een modem mee.
Heb ik gedaan.
Uiteindelijk werkt het niet bij mij.
Handmatig een standaardmodem geinstalleerd met speciale initialisatiestring en inbelnr naar *99# volgens orange.nl (mijn provider voor mn ingeschakeld gprs abonnement) ook*99***1# geprobeerd volgens siemens,niets helpt.
Altijd weer dezelfde foutmelding 692.
Hardware modemfout,controleer kabel ed,gedaan,helpt niet.
Toestel ook aangezet en weer uit ,gprs ingeschakeld en ook weer uit,helpt niet.
Van mijn provider een automatisch inbelprogramma gedownload ,kan geen gprs toestel vinden aan geen enkele compoort.
Ik zie of hoor niets tijdens de inbelpoging.
Alles ook geprobeerd met een andere kabel bij een vriend,zelfde resultaat.
Ook rechtstreeks op mijn gewone pc op de serieele poort aangesloten geen resultaat.
Kan wel met toestel zelf wappen internetten mms ed.
Maar het gaat mij juist om de verbinding met mn laptop en gprs.
Weet iemand of het modem wel meegedownload wordt van de siemens site,zoals men bij siemens zegt?
Het was een lang verhaal ,maar ik hoop dat het duidelijk is wat mn probleem betreft.
Graag hulp aub ik weet het ff niet meer.
Groeten,
Sjaak
Ik zoek iemand die weet hoe ik mijn siemens mc60 aan moet sluiten op mn laptop,om dan via het gprs netwerk gebruik te kunnen maken om te internetten.
Veel ,zoniet alles heb ik inmiddels geprobeerd zonder resultaat.
Ik heb een datakabel verbonden met het toestel en mn laptop via een usb-serieele kabel.
Op de site van siemens kan je een datasuite downloaden en dan krijg je gelijk een modem mee.
Heb ik gedaan.
Uiteindelijk werkt het niet bij mij.
Handmatig een standaardmodem geinstalleerd met speciale initialisatiestring en inbelnr naar *99# volgens orange.nl (mijn provider voor mn ingeschakeld gprs abonnement) ook*99***1# geprobeerd volgens siemens,niets helpt.
Altijd weer dezelfde foutmelding 692.
Hardware modemfout,controleer kabel ed,gedaan,helpt niet.
Toestel ook aangezet en weer uit ,gprs ingeschakeld en ook weer uit,helpt niet.
Van mijn provider een automatisch inbelprogramma gedownload ,kan geen gprs toestel vinden aan geen enkele compoort.
Ik zie of hoor niets tijdens de inbelpoging.
Alles ook geprobeerd met een andere kabel bij een vriend,zelfde resultaat.
Ook rechtstreeks op mijn gewone pc op de serieele poort aangesloten geen resultaat.
Kan wel met toestel zelf wappen internetten mms ed.
Maar het gaat mij juist om de verbinding met mn laptop en gprs.
Weet iemand of het modem wel meegedownload wordt van de siemens site,zoals men bij siemens zegt?
Het was een lang verhaal ,maar ik hoop dat het duidelijk is wat mn probleem betreft.
Graag hulp aub ik weet het ff niet meer.
Groeten,
Sjaak