Tekst uit een plaatje

Pagina: 1
Acties:

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Me vader moet voor aan "krantje" een stuk tekst hebben, het was nogal een aardig stuk dus wou hij het scannen. Maar nu heb ik een plaatje gekregen van die hij heeft gescant met tekst erin.

Nu komt mijn vraag, kan ik deze tekst uit het plaatje halen? met apparte software?

ohja ik had de search gebruikt maar op mijn zoekwoorden kon ik niks vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door jaKKer op 23-02-2004 21:13 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

OCR is wat je moet hebben (Optical Character Recognition). Dan wordt je scan geen plaatje maar probeert ie er tekst van te maken.

Meeste scansoftware heeft dit overigens standaard wel.

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
IceStorm schreef op 23 februari 2004 @ 21:13:
OCR is wat je moet hebben (Optical Character Recognition). Dan wordt je scan geen plaatje maar probeert ie er tekst van te maken.

Meeste scansoftware heeft dit overigens standaard wel.
Dat had ik ook al begrepen uit wat search werk, maar me vader kreeg dat niet voormekaar, we kunnen morgen pas weer naar de meneer toe waar we het kunnen scannen, maar ik dacht mischien is er een OCR programma die dat nu nog uit een plaatje kon halen.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Sommige OCR-software kan dat.
Een aantal paketten die dat kunnen zijn Abby's Finereader, ScanSoft Finereader Pro, ReadIris Pro. De meeste paketten hebben een gratis 30 dagen trial oid, die zal je eens kunnen proberen :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/