Toon posts:

externe harddisk afkoppelen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezocht op tweakers.net en op google maar na een half uur zoeken nog niets gevonden.

als ik mijn externe harddisk wil ontkoppelen zeurt dat programma dat ik het niet kan ontkoppelen, mijn externe disk is waarschijnlijk in gebruik maar door wat?

ik er een tool of gewoon te ontkoppelen zonder dat gezeur dat ik het een ander moment weer moet proberen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke programma's draai je allemaal? Staat de Verkenner open op de HDD? Zit er een virusscanner in de achtergrond op de HDD te scannen? Staat er een fotobewerkprogramma open met een pic uit die HDD? Etcetera .. :)

Verwijderd

Topicstarter
geen van alle programma's staat open.

ik heb nu de usb kabel eruit getrokken en er weer ingeprakt!

nu lukt het afsluiten wel, vaag verhaal!

is dat schadelijk voor harddisk ?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Alleen voor je data

https://discord.com/invite/tweakers

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neehoor, des te meer voor de data ;) Als je bijvoorbeeld met een filemove bezig bent en dan de kabel afrukt, dan is er kans dat de op het moment gekopieerde data verloren is gegaan.

Verwijderd

is het niet gewoon het makkelijkst om de harde schijf pas los te koppelen als de computer uit staat? 8)7
Of denk ik nu te moeilijk?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

kijk eens rechtsonder bij het klokje, daar staat een icoontje...
safely remove hardware, voordat je een USB apparaat eruit hengst
moet je het eigenlijk eerst stoppen.. iig bij "opslag" apparaten wel slim om te doen.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:25
MRic3 schreef op 23 februari 2004 @ 21:59:
moet je het eigenlijk eerst stoppen.. iig bij "opslag" apparaten wel slim om te doen.
Volgens mij werkt hij ook via die manier. Ik iig zeker wel en ook ik heb nogal eens last van dit probleem. Trek em er dan ook maar uit, als ik zeker weet dat ik zelf niet met het apparaat bezig ben.

@Tonvandenhurk
Zelf vind ik het niet praktisch om elke keer als ik het ding niet meer gebruik, om dat de hele computer af te sluiten. Zeker niet als ie bezig is met het encoden van video. Het apparaat aan laten staan geeft alleen maar herrie en trekt stroom...

[ Voor 22% gewijzigd door Fresh T. op 23-02-2004 22:41 ]

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Als je jezelf afmeldt, kun je ook zonder problemen de apparatuur ontkoppelen.

Dat is iig het geval met mijn USB mass storage stick.

Verwijderd

Topicstarter
aan dat laatste heb ik wat, aan dat figuur van het 8)7 heb ik weinig!

Volgens mij doe ik dat ook.......................... |:(

want als je computer afsluit weet ik niet of harddisk dat ook op een veilige manier uitgezet kan worden!

bedankt!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 21:03 ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Er is waarschijnlijk een service of proces met je schijf bezig, dit kan bijvoorbeeld de index service of antivirus zijn.
Overigens wordt je sneller geholpen door wat minder snel aangebrand te reageren ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:27
Toevallig een prog geinstalleerd vanaf ext hdd? en bij uitpakken oid er voor gekozen zelfde pad houden? dan kan het zijn dat dat prog. actief wordt uitgevoerd vanaf die ext hdd.

Dan zou het aannemelijk zijn, dat je die ext hdd niet kan onkoppelen :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Pagina: 1