Een neef van mij heeft laatst een aanbieding voor een laptop gekregen en hij is best nieuwsgierig. Maar hij vraagt zich af of dit nou een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik kan hem ook niet helpen, want ik ben namelijk helemaal niet thuis in laptop-land.
Er zijn nog wel een paar vraagtekens bij dit systeem:
Het is niet duidelijk of de processor een mobile variant is of niet. Is dit erg belangrijk voor de kwaliteit, maar nog belangrijker is dit belangrijk voor de prijs/kwaliteit verhouding?
De prijs: €850,--
Systeem:
Merk: Medion
Type processor Intel Pentium 4
Snelheid 2600 MHz
Type geheugen DDR-SDRAM 512MB
Beeldscherm type TFT XGA
Beeldscherm grootte 15 inch
Beeldscherm resolutie 1024 x 768
Harde schijf 40 GB
COMBO CD brander +DVD lezer
Videokaart geheugen 64MB (non-shared)
Aansluitingen Ethernet, Firewire, IR, USB 2.x
Modem intern 56K
Muis touchpad
Wat wil hij met dit systeem doen?
Bijvoorbaat dank
Er zijn nog wel een paar vraagtekens bij dit systeem:
Het is niet duidelijk of de processor een mobile variant is of niet. Is dit erg belangrijk voor de kwaliteit, maar nog belangrijker is dit belangrijk voor de prijs/kwaliteit verhouding?
De prijs: €850,--
Systeem:
Merk: Medion
Type processor Intel Pentium 4
Snelheid 2600 MHz
Type geheugen DDR-SDRAM 512MB
Beeldscherm type TFT XGA
Beeldscherm grootte 15 inch
Beeldscherm resolutie 1024 x 768
Harde schijf 40 GB
COMBO CD brander +DVD lezer
Videokaart geheugen 64MB (non-shared)
Aansluitingen Ethernet, Firewire, IR, USB 2.x
Modem intern 56K
Muis touchpad
Wat wil hij met dit systeem doen?
- Met de laptop moet hij kunnen simuleren in multisim (simulatieprogramma voor electrische schema's).
- Probleemloos dvd's kunnen rippen en kijken
- Beetje fatsoenlijke spellen kunnen spelen natuurlijk niet de allernieuwste, maar wel spellen zoals: UT 2003, Matrix, Black Hawk Down etc.
- Eventueel nog filmbewerking, maar dit is niet essentieel, aangezien hij ook nog een gewone desktop-pc heeft.
Bijvoorbaat dank
[ Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 23-02-2004 20:51 . Reden: Prijs er niet bij gezet. ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.