Harddisk PhotoPlay vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.041 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rothmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 19:50
Heeft iemand enige ervaring met het backuppen van een photoplay harddisk? (je weet wel zo'n apparaat die je vaak in de kroeg tegenkomt, met spellen als Find It en Shanghai enzo...)

Mijn PhotoPlay harddisk crashte namelijk regelmatig, dus heb ik met Acronis TrueImage geprobeerd e.e.a. te backuppen. Helaas geeft mijn originele HD in de photoplay nu een I/O error en als ik de image die ik gemaakt heb op een andere harddisk zet dan start ie wel op in de photoplay, maar geeft ie uiteindelijk een "COM device cannot be opened. System halted" melding.

Iemand enig idee hoe ik dit weer kan verhelpen? Lijkt mij toch dat dit vrij simpel moet kunnen middels een image. Of zie ik nu iets over het hoofd?

In Acronis heb ik een image gemaakt van de gehele disk, maar als ik hem terug ga zetten op een andere disk kan ik alleen de partitie terugzetten. Als ik de gehele disk wil terugzetten is de target uitgegrijsd (wat inhoud dat ie of te klein is, of dat ie al gerestored zou zijn). Het probleem is dat de harddisk niet te klein is en dat hij ook nog een leeg is. Iemand enig idee hoe ik dit met Acronis wel voor elkaar kan krijgen of wellicht heeft iemand anders een geniale oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door rothmans op 23-02-2004 20:37 ]

Verwijderd

misschien is het geheugen van dat ding niet helemaal lekker? :? en niet je harddisk?

trouwens, ik dacht dat die photoplay dingen gewoon een 486 waren ofzo? kan je dan niet gewoon met norton ghost ofzo een image maken? :? of loop ik nou te blaten?

offtopic:
er was toch zo`n leuke cheat code bij die dingen? :D wat was die code elkalweer? :7 :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 20:41 ]

• rothmans
Het is gewoon een 486 ja, en weet zeker dat het de harddisk moet zijn. Kan het Ghost ook proberen, alleen dacht ik dat het met Acronis ook wel zou moeten lukken.

Als iemand hier ervaring mee heeft, dan hoor ik het graag !!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
probeer gewoon eens ghost, hier hebben wat meer mensen ervaring mee dan met acronis denk ik.

Verwijderd

Heb er hier ook een, en met ghost is het geen enkel probleem om het hele spul te backupen.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt: wil je nou een kapotte harde schijf vervangen (door een schijf met de zelfde image) of de data er af halen en er als image weer op zetten?

In het eerste geval moet je er op letten dat 486's geen grotere schijven dan 520MB aankunnen (zonder aanpassingen) in het 2e geval zullen er vast wel dingen op de schijf staan die je backupprogramma niet als 'dingen' ziet (zoiets als een Compaq een bios op de harde schijf heeft staan)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• rothmans
Voor de duidelijkheid dan:

Ik heb een photoplay HD met update 2001 erop. Deze liep meerdere malen vast in de photoplay. Daarna heb ik hem aan mijn pc gehangen en met Acronis een image getrokken van die HD.

Bij het terugzetten van de oude harddisk gaf deze vervolgens een "non-system disk or I/O error". De harde schijven waar ik de image op terugzette gaven tijdens het opstarten de melding "COM device not opened, system halted". Waarna er dus niets meer gebeurde.

Het rare is als ik die harddisk in mijn pc hang dat start photoplay (title screen) wel op, maar zegt ie uiteindelijk dat het touchscreen niet gevonden wordt (wat logisch is). Als ik hem echter in de photoplay hang, krijg ik dus het title screen niet en loopt ie al eerder vast. Heb net de harddisk van een vriend in mijn photoplay gehangen en die deed het gewoon. Kortom lijkt mij dat het niets hardware matigs is.

Kan het zo zijn dat de harddisk toch op de een of andere manier aangepast wordt als je hem in een normale pc hangt en opstart, lijkt mij toch niet als je niets verandert.

Ik snap er niets meer van, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en kunnen zeggen wat er fout kan gaan?

De originele harddisk is trouwens ook 3,5 gig dacht ik, dus dat van die kleine HD lijkt mij niet helemaal waar.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

edit: lama, AMD 486 kloon ...
delete please

[ Voor 101% gewijzigd door Glashelder op 01-03-2004 12:03 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• frankieboy15
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-02 21:12
Hi rothmans,

Sorry voor de enorme kick maar dit topic ging precies om mijnzelfde vraag.
Ik heb dus ook de photoplay 2000 staan en hij loopt steeds vaker vast, nu al na 10 minuten spelen.
Wanneer dit gebeurd hoor ik de kop van de hardeschijf een tik geven en dan is het gedaan.
Ik wil daarom ook een kopie trekken en er een nieuwe hardeschijf inzetten.
Is jou dit uiteidelijk nog gelukt en zo ja hoe?
Pagina: 1