Toon posts:

Samenstelling systeem +voeding 400 watt ??

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

is het volgende zelf samengestelde systeem een beetje goed, voor veel videobewerking (van mijn minidv camera) en wat nieuwe spellen

asus p4p800deluxe moederbord
2,8 ghz 800 , 1 mb cache
80gigabyte maxtor
atiradeon9600se
512 ddr geheugen 3200/400

en nog een vraag. een 1 of andere lullo vertelde me (bij computerland) dat ik zeker een 400 watt voeding nodig had voor dit systeem lijkt mij persoonlijk een beetje overdreven. 350 moet toch voldoende zijn, wie is het met mij eens, of lul ik uit me nek?

m.v.g.

martijn

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een goede 300 watt is ook al voldoende, maar er zit een hoop kwaliteitsverschil in verschillende merken voedingen.

Dus: wat voor 350 watt had je op het oog? :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Beter een goed merk 300 Watt dan een el-cheapo 400 Watt (die in praktijk bij 400 Watt eruit vliegt)

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
- Mobo/CPU/Mem Combo is prima!!!
- HDD is prima, zo lang je er een neemt met 8MB cache...
- Videokaart is kut!!! Die moet je echt niet nemen, dit ding kan vrij weinig!!! Neem liever een Ati Radeon 9600XT. Of als je meer kan uitgeven een GeForce 5900XT of als je minder wilt uitgeven een Ati Radeon 9600Pro. Maar die 9600SE is een prutding, die de huidige spellen met moeite trekt!!!

Voor de voeding zie bovenstaande opmerkingen en anders: Welke voeding heb ik nodig? Deel 3

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
AJ1815 schreef op 23 februari 2004 @ 20:50:
- Videokaart is kut!!! Die moet je echt niet nemen, dit ding kan vrij weinig!!! Neem liever een Ati Radeon 9600XT. Of als je meer kan uitgeven een GeForce 5900XT of als je minder wilt uitgeven een Ati Radeon 9600Pro. Maar die 9600SE is een prutding, die de huidige spellen met moeite trekt!!![/TOPIC]
Dat is wel erg kort door de bocht hè.... iets meer onderbouwing met o.a. reviews of test zou wel handig zijn. Waarom is dat ding b.v. zo slecht?

Wat betreft het topic;
Simpelweg een boodschappenlijstje plaatsen en vervolgens vragen naar opmerkingen is niet echt de bedoeling hier. Systeemvragen zijn toegestaan, maar wees dan wel specifiek. Doe eerst zelf wat research; zoek bijvoorbeeld wat informatie op over de software die je gebruikt (als je b.v. bij het videobewerken Pinnacle Studio DV gebruikt kan je uitzoeken of een snellere processor veel invloed heeft op de prestaties, of dat je juist wat extra geheugen moet nemen).

Wat betreft de voeding, die vraag kan je in dit topic kwijt.

Dit topic is gesloten.