Toon posts:

Versterken signaal wireless adsl router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Etech wireless adsl router en twee insteekkaarten voor twee desktops en een usb aansluiting op de laptop. Het signaal in mijn nieuwe (huis veel beton) is beperkt op de tweede etage bijna geen signaal.

Woe weet wat ii hieraan kan doen?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
De beveiliding op 64bits ipv 128bits zetten. De beveiliging is toch een wassenneus, dus of het nou 2 wassen neuzen zijn maakt niet zoveel uit.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 20:14:
Ik heb een Etech wireless adsl router en twee insteekkaarten voor twee desktops en een usb aansluiting op de laptop. Het signaal in mijn nieuwe (huis veel beton) is beperkt op de tweede etage bijna geen signaal.

Woe weet wat ii hieraan kan doen?
Welkom op GoT,

en je had niet zelf even logisch kunnen nadenken danwel iets op google/search kunnen vinden? Behalve dat weet niemand toch waar jij je waar hebt staan!?

Er zijn tich oplossing voor jouw probleem:
*Zet je AP een in de trapgang op de 1e etage.
*Waarom heb je je desktops uberhaupt wireless!??
*Koop een sterkere AP? (geen idee wat je hebt dus.....)
*ga dichter bij je AP zitten B)

(suggesties van zinvol tot minder reeel ;) )

gl

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 15:10
Als je router in de meterkast staat zou ik hem zowiezo even verplaatsen, metalen hebben meer invloed op de signaalsterkte dan dikke lagen beton.

Als je op de tweede etage draadloos wilt internetten zou ik er sterk over na denken om hem dan ergens op de eerste etage te zetten. De kwaliteit van het signaal zal op de begane grond afnemen, maar op de tweede etage toch weer een hoop goed maken.

Als dit nog je problemen niet oplost zou ik maar es na gaan denken over het bijkopen van een Acces Point.

ps. dus de zelfde tips als onze wannabee mod hierboven maar dan ff uitgetypt (en de 2 zinloze weggelaten)

[ Voor 10% gewijzigd door Siliakus op 24-02-2004 09:39 ]