Toon posts:

[xhtml] object name

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig aan een site en heb daarbij een soort iframe nodig. Nu is volgens mij een iframe depreciated dus denk ik eraan ik een object gebruiken en hierin mn pagina inladen. (site moet liefst volledig W3C valid zijn) Dit ziet er net hertelfde uit en is bovendien wel xhtml compatibel. Het probleem is nu dat ik wel een 'NAME' attribuut wil gebruiken, omdat het zeer belangrijk is dat ik niet elke keer dezelfde pagina volledig moet refreshen. Ik wil dus enkel de inhoud van dat object wijzigen zonder het kader errond te moeten refreshen.
Is dit mogelijk met een object? of moet ik toch een iframe gebruiken? En is deze wel degelijk depreciated?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar staat dat iFrames deprecated zijn :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 20:03:
...
Is dit mogelijk met een object? of moet ik toch een iframe gebruiken? En is deze wel degelijk depreciated?
IFrame is niet deprecated in xhtml 1.0. Zie: http://www.w3schools.com/tags/tag_iframe.asp . Je kan deze dus gewoon gebruiken...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

en in plaats van het name-attribuut kan je natuurlijk ook het id-attribuut gebruiken ;)

Intentionally left blank

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik vind het gebruik van frames of iframes (bijna altijd) geen toegevoegde waarde geven aan je document, maar goed, das niet de discussie of vraag.

Maar wat wilt de topic starter eigenlijk berijken? Je wilt frames gebruiken maar omdat een ander zegt dat je dat beter niet kan doen zoek je iets wat het zelfde doet maar geen frame is? :?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

code:
1
document.getElementById('objectid').setAttribute('data','blaat.htm');
Kan toch ook?
Pagina: 1