Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SBLive]Doorlussen naar voorkant van de kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien het verkeerde forum, maar ik dacht dat dit iets meer met modding te maken had, dan met Audio :)

Het probleem is als volgt, ik heb dus een hele fijne sblive5.1 oem versie van een paar jaar oud, doet het perfect, heerlijke sound, maar 1 probleempje ;
Ik heb de SBLive op mn versterker aangesloten als ik gewoon normaal muziek wil luisteren, maar zodra ik ga gamen ( een war spelen (offtopic : UT)) dan moet ik dus dat kabeltje eruit halen en mn headset erin pluggen.

Wordt je na 100 keer best gaar van.

Nu is mijn vraag dus, kan ik dit naar de voorkant van mn kast krijgen, door middel van een soort cardreader, maar dan voor audio zeg maar ( of allebei )

Heb in die tijd niet de versie genomen met een frontje erbij, aangezien ik dat toen nog niet nodig had.

Bij mn headset kreeg ik wel een "switcher " maar aangezien ik wel graag perfect kwaliteit wil behouden van mn dikke audio kabel die naar mn versterker loopt, schiet zo'n switcher met kleine kutdraadjes niet op natuurlijk.

Dus mijn vraag is eigenlijk, hoe kan ik dit het beste oplossen, heb al gezocht naar die frontjes, maar ben er eigenlijk niet helemaal goed uitgekomen

Thnx in advance :)

Verwijderd

http://www.frontx.com

kun je alles zelf samenstellen. op tomshardware staat wel een test en ze hanteren geen verzendkosten.

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 23:11
Ik meen dat er een rijtje met pinnetjes aan de achterkant van de kaart zit waarop je zo'n front op aan kunt sluiten. Klik hier , denk dat je zoiets bedoelt. Maar waarom plug je koptelefoon niet in je versterker da's net zo makkelijk :+

Verwijderd

Topicstarter
E_razor_2 schreef op 23 februari 2004 @ 19:55:
Ik meen dat er een rijtje met pinnetjes aan de achterkant van de kaart zit waarop je zo'n front op aan kunt sluiten. Klik hier , denk dat je zoiets bedoelt. Maar waarom plug je koptelefoon niet in je versterker da's net zo makkelijk :+
Is mogelijk inderdaad, maar waar wou je dan je mic ingang doen :P
Ik gebruik mn headset niet alleen voor muziek of geluid, maar ook om te praten met mn teammates

• E-razor1984
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 19:56:
[...]

Is mogelijk inderdaad, maar waar wou je dan je mic ingang doen :P
Ik gebruik mn headset niet alleen voor muziek of geluid, maar ook om te praten met mn teammates
Misschien moet je even kijken maar in 't midden zit de Mic aansluiting en links zit de koptelefoon, maar ik weet niet of deze Live!drive los verkrijgbaar is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze versterker :

Afbeeldingslocatie: http://www.larsbengtsson.se/products%5Cprodimg%5Cyamax496.jpg

Als je het klepje aan de voorkant naar beneden klapt zit er geen mic aansluiting.
Dus dat gaat niet werken :(

Zou mooi zijn als ik die LiveDrive ergens los zou kunnen kopen, iemand suggesties ? want bij de grotere winkels kan ik em niet vinden

• E-razor1984
Misschien een andere oplossing.

Op je versterker zitten vast wel outputs. Als je daar nou een kabeltje voor haalt die een tulp bij elkaar voegt tot zo'n jack. en dan kun je op die uitgang van je versterker je koptelefoon aansluiten en op je mic sluit je dan gewoon aan op je geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
E_razor_2 schreef op 23 februari 2004 @ 20:29:
Misschien een andere oplossing.

Op je versterker zitten vast wel outputs. Als je daar nou een kabeltje voor haalt die een tulp bij elkaar voegt tot zo'n jack. en dan kun je op die uitgang van je versterker je koptelefoon aansluiten en op je mic sluit je dan gewoon aan op je geluidskaart.
Is zeker een goede oplossing, maar het probleem is, dat het een headset is, dus die mic en koptelefoon minijacks zitten vlak bij elkaar door die lijn , en ik vind het een beetje zonde om die lijn helemaal te gaan strippen, en zal ook niet lekker spelen denk ik, eentje naar links en de andere naar rechts (versterker is links van me, en pc rechts )

Verwijderd

bij http://www.informatique.nl hebben ze voor 20 euro een frontje voor 2 maal USB, audio en 1 maal IEEE1394 (artikelnummer 351041) Dit frontje is geschikt voor elke 3.5 en 5.25 drivebay.

Mycom heeft onder artikelnummer 24601 een USB/audio frontje voor de Aopen H340 (5 euro)

Alternate heeft voor 9 euro een USB/audio frontje voor AOPEN kasten waar een uitsparing in is gemaakt voor dat optionele frontje.

Ik weet niet welke kast jij hebt, maar dat frontje bij informatique moet zeker lukken. (misschien is er echter op een beurs ook nog wel eens goedkoop aan een audiofrontje te komen)

Verwijderd

Heel simpele oplossing:
Bij de eerste en de beste electronicaboer verkopen ze plugjes om minijack te splitten dus zeg maar in T vorm. de onderkant van de T gaat in je geluidskaart en de twee uitgangen gaan naar je headset en je versterker. je behoudt dezelfde geluidskwaliteit en omdat ze allebei permanent aangesloten zijn hoef je alleen je versterker uit te zetten om naar headset te gaan. De T minijack plug kost onder de 2 Euro en omdat het dingetje zo klein is heb je geen kwaliteitsvelies.
ik gebruik het zelf ook en ik raad het jou ook aan dus:
-Ga naar electroboer
-zeg Hallo
-Zeg "ik wil zo'n T stukje om van 1 minijack 2 te maken"
-betaal
-en have fun!

Doei

Verwijderd

Topicstarter
Nu zit ik weer te twijfelen tussen deze 2 replys :P
Zo'n T-Minijack is inderdaad een goede oplossing lijkt me, maar hoe zit het met de output verdeling ?

Is het niet zo als ik mn versterker EN koptelefoon aanheb , dat het volume dan minder wordt ? ( aangezien hij het moet verdelen namelijk )

En hoe zit het met als ik alleen de versterker aandoe.. lijkt me toch dat hij het signaal moet verdelen op een 1 of andere manier.

Dat Frontplaatje bij Informatique is wel oke, alleen jammer dat hij redelijk prijzig is, en niet zo mooi kleurt bij mn kast.

Heb een Chieftec Silver case, hij zit achter een deurtje dan, maar toch :D

Ik ga es even kijken van het weekend op de zwarte markt in Beverwijk, kijken of ze daar nog iets leuks hebben liggen.

iig erg bedankt allemaal :)

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Simpele oplossing : zet je versterker op de zwarte of blauwe plug van je sblive en je headset op je groene + roze , (je versterker staat dan op rear speakers maar dat kan het niet uitmaken) je moet wel even surround sound aanzetten in winXP ergens ( www.google.com | Google is je beste vriend )
Ewald

Verwijderd

pff doe niet zo moeilijk joh als je het gaat verdelen wordt het volume echt niet lager van (en anders zet je hem toch wat harder). dus een t-jack zou dan gewoon makkelijker zijn. een switch-boxje kan ook mss nog makkelijker switchen tussen versterker en koptelefoon en die kutdraadjes valt dan nog wel mee hoor gebruik anders wat dikkere draaden (werkt altijd beter)

Verwijderd

Topicstarter
heb ff een t-jack gehaald en het werkt perfect, geen gezeur en geen kwaliteits verlies :)

(was noodzakelijk omdat ik ook muziek maak op deze bak)

Verwijderd

Mr.SiS schreef op 24 februari 2004 @ 20:41:
Simpele oplossing : zet je versterker op de zwarte of blauwe plug van je sblive en je headset op je groene + roze , (je versterker staat dan op rear speakers maar dat kan het niet uitmaken) je moet wel even surround sound aanzetten in winXP ergens ( www.google.com | Google is je beste vriend )
Ewald
dan heb je dus via je headset alleen geluid van links&rechts voor en achter en op je versterker alleen links&rechts achter, schiet dus niet echt op he
Pagina: 1