Toon posts:

bios-fout/probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AWARD BIOS

Maak een opstartflop. Tip: DRDOS Flash op www.bootdisk.com.
Kopieer AWDFLASH.EXE en BIOSFILE.BIN naar de diskette.
Maak een AUTOEXEC.BAT aan met enkel de volgende regel:
ctflashc.EXE Vkb0524b.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP
Duw de flop in de gleuf en booten maar!

Heb ik allemaal gedaan... De pc blijft "hangen". Als ik reboot, is blijkbaar niets geupdate en werkt de pc perfect.
Wat kan hier de oorzaak van zijn.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Net als in je vorige topics geef je geen informatie over het merk en type moederbord en het BIOS.

Verder is de stelling: 'if it ain't broken don't fix it' meestal juist. Als je PC goed werkt en er geen noodzaak is je BIOS te opgraden dan moet je dat niet doen. Zeker niet als je de materie niet begrijpt kan het desastreuze gevolgen hebben. Je PC zou weleens helemaal niet meer willen opstarten en in sommige gevallen is een fysiek nieuw BIOS of een nieuw moederbord de enige resterende oplossing.

Als ik jouw postings zo lees is er absoluut wat meer zelfstudie nodig om 'veilig' je BIOS te flashen.

edit:
Overigens zou het best mogelijk kunnen zijn dat je BIOS wel degelijk geflashed is. De BIOS-versie kun je tijdens het opstarten voorbij zien flitsen

[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 23-02-2004 19:45 ]

ARME AOW’er

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Dude, dit is je derde topic al. Als je er niet uit komt d.m.v. de FAQ, de beschrijvingen op de BIOS site, de search e.d. en dus geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent moet je gewoon van het BIOS afblijven; als het misgaat kun je je hele bord onbruikbaar maken.

Daarnaast geef je geen eens aan welk moederbord en welke BIOS het betreft :/

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Award modular bios v 4.51PG
P61440BX-brillianx-1S bios v1.7slr july 16, 1999

Pentium III 500 Mhz
368 MB ram
07/16/99-I440WX-W977TF-2A69KQ19C-00

Probleem:
Windows setup gaat niet. Met mijn vroeger moederbord lukte het wel. Setup + pc blijft hangen wanneer windows setup vraagt om op enter te drukken voor installatie. Na een tiental pogingen kwam aan het licht dat er "iets" in het bios verkeerd zou zijn ivm het energiebeheer. ACPI als ik me nog goed herinner.
Heb toen gekeken op internet en daar werd me aangeraken om het bios te updaten omdat er inderdaad problemen mee waren. Mijn neef heeft nooit dit moederbord geupdate omdat hij nooit XP er op gedraaid heeft. Het zou mogelijk zijn om er XP op te draaien.
Ik heb wel al bios geupdate met mijn vorig moederbord, waar er nooit of te nooit problemen mee waren om het up te daten. Gewoon de exe draaien en klaar was kees. Als ik nu zie en lees wat voor een rompslomp het is om het wel te doen, dan is dat allemaal zeer omslachtig. Ik weet maar al te goed dat bios updaten alleen moet gebeuren als het echt nodig is (in mijn geval dus nodig want ik wil xp installeren!).

Wie legt mij nu stap voor stap uit wat ik moet doen om mijn beoogde resultaat te bereiken: XP laten draaien en mijn bios updaten.

Ik zal nu offline gaan: als er mensen zijn die er nog het nu van in zien om me te helpen: hier heb je mijn mailadres: jesse.victoor@pandora.be
Toch bedankt voor de mensen die zo vriendelijk waren om me te helpen.

Jesse