Toon posts:

Radeon 9600 + Powerstrip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik me Radeon 9600 kaartje wil overclocken met Powerstrip en ik klik op clocks -> rescan dan geeft ie een fout nja een tip eigenlijk maar ik snap nie helemaal wat het progje ermee bedoeld

Dat me adapter settings niet default staan en dat ik de hardware op default moet zetteh?? 8)7 Wat bedoeld powerstrip hiero mee en waar verander ik dat naar default???

Als jullie nog wat wille weten hoor ik het wel. Alvast bedankt! :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Op welke waardes draait je videokaart nu? Want dan kan je controleren of dat de normale waardes zijn voor een Radeon 9600 (geen Pro/XT?) videokaart :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.skyaccess.nl/d2maas00/knowl3dge/powerstrip.jpg
Ik d8 zet er nog een screenie bij is makkelijker! :)

Heb um nog nie overgeclockt duzz normale waarden denk ik!
Is trouwens een 9600 tx (jaja) :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 19:03 ]

Verwijderd

Rage3Dtweak is eigenlijk meer voor Radeon kaarten geschikt ;)

Probeer dat eens

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Dat is normaal als je Powerstrip voor het eerst gebruikt. Je moet alleen wel weten wat de standaard snelheden zijn :) en dat kan per fabrikant verschillen. 500/350 oid

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
werkt dat wel goed dan? ben nu ook RadeonTweaker-1.1.96 aant probere? zal die van jouw ook eens bekijken! thnx :)

• Hahn
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 19:02:
[afbeelding]
Ik d8 zet er nog een screenie bij is makkelijker! :)

Heb um nog nie overgeclockt duzz normale waarden denk ik!
Is trouwens een 9600 tx (jaja) :P
Je leest 'm gewoon een beetje verkeerd ;)

Er staat dat als de huidige settings niet default zijn dat je dan Annuleren moet drukken, maar als de settings volgens jou gewoon goed zijn kan je met een gerust hart op OK drukken.
Misschien helpt het als je een keer reboot nadat je op OK hebt gedrukt en Powerstrip hebt afgesloten :)

Verwijderd

Topicstarter
hantheman.tk schreef op 23 februari 2004 @ 19:06:
Dat is normaal als je Powerstrip voor het eerst gebruikt. Je moet alleen wel weten wat de standaard snelheden zijn :) en dat kan per fabrikant verschillen. 500/350 oid
Ja ok dat begrijp ik ook wel maar hoe stel je dat op default in dan? hij wil anders nie verder! :)

Snelheden weet ik wel staan wel bij me specs!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 23 februari 2004 @ 19:07:
[...]
Je leest 'm gewoon een beetje verkeerd ;)

Er staat dat als de huidige settings niet default zijn dat je dan Annuleren moet drukken, maar als de settings volgens jou gewoon goed zijn kan je met een gerust hart op OK drukken.
Misschien helpt het als je een keer reboot nadat je op OK hebt gedrukt en Powerstrip hebt afgesloten :)
Nej begrijpo um opzich wel maar als ik dan op ok klik doet ie niks en weet ik eigenlijk nie waar ik dan prezies mun mem of core kan instelle??

• Haan

Haan

dotnetter

Default is default. Als je nooit wat met die kaart hebt uitgevoerd staat ie daar dus gewoon op.
Die melding is een waarschuwing voor het geval je die kaart al had overgeklokt, anders zet Powerstrip die waardes als standaard en zou je het gevaar lopen je kaart veel te hoog te klokken.

Verwijderd

Topicstarter
hantheman.tk schreef op 23 februari 2004 @ 19:11:
Default is default. Als je nooit wat met die kaart hebt uitgevoerd staat ie daar dus gewoon op.
Die melding is een waarschuwing voor het geval je die kaart al had overgeklokt, anders zet Powerstrip die waardes als standaard en zou je het gevaar lopen je kaart veel te hoog te klokken.
Ja OKEE maar hoe stel je de shit verder in bij powerstrip dan (core en mem)!??

• Haan

Haan

dotnetter

Op het
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 19:12:
[...]

Ja OKEE maar hoe stel je de shit verder in bij powerstrip dan (core en mem)!??
Op het icoontje klikken ->Performance Profiles -> Configure
Daar heb je twee mooie schuifjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar 4 schuifies: gamma brightness contrast en temprature! geen core of mem!

• Haan

Haan

dotnetter

Kijk je dan wel bij PERFORMANCE en niet stiekum bij COLOR ;)

Verwijderd

Topicstarter
btw in RadeonTweaker-1.1.96 krijg ik deze fout als ik wat wil wijzigen in snelheden!

Afbeeldingslocatie: http://home.skyaccess.nl/d2maas00/knowl3dge/error.jpg

Stom programma! :r

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
hantheman.tk schreef op 23 februari 2004 @ 19:18:
Kijk je dan wel bij PERFORMANCE en niet stiekum bij COLOR ;)
Ja performance profiles --> configure -->

Verwijderd

Topicstarter
Vaag nu staat er wel zoiets! nja zal wel verkeerd hebben gekeken! THNX hantheman.tk!! :)

Ga ff proberen!

Verwijderd

Topicstarter
oke ff 3dmark 2001 en 2003 er weer opzetteh! Anders weet ik nie of het beter wordt :)

BTW hoe weet ik hoe warm me gpu word? Is daar nog een handig tooltje voor?

• Hahn
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 19:26:
BTW hoe weet ik hoe warm me gpu word? Is daar nog een handig tooltje voor?
Nee, want je videokaart heeft geen temperatuursensor, dus je zult het op gevoel/met externe thermometer moeten doen.

Trouwens al eens van de editknop gehoord? Je hoeft geen 4 posts achter elkaar neer te zetten, edit je vorige post gewoon maar ;)

Verwijderd

Topicstarter
haha ja das ook wel weer zo maja ben een beetje lui haha srry! forgive me :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het opzich voor elkaar... Mun 9700 pro ging makkelijker :) maar ut werkt... Bijna 1000 3dmarks hoger bij 3dmark2k3 (das wel netjes toch)??

Naja Iedereen bedankt! :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
KnoWL3Dge, verdiep je ajb even in de functie van dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif.

Elke keer meerder posts na elkaar leest erg lastig (en zorg ook voor het ongewenst en veel te snel kicken van je topic). Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) nog eens goed door :)
Pagina: 1