Toon posts:

Poseidon upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sins een half jaartje een troste eigenaar van een Poseidon water koeling setje.

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/40694-big.jpg

Alleen nu wil ik gaan upgraden. Ik wil graag een Koperen cpu blokje en radiator gaan halen, maar ik zit een beetje met de slangen, op perfect-systems.nl staat "Een slang van 4 x 2 mm" maar met die afmeting kan ik geen cpu blokje en radiotor vinden, Verder moet de radiator op een 8x8 fan passen want ik heb geen ruimte voor een 10x10 of een 12x12. Ik heb ook al zitten denken om een Thermaltake Aquarius 2 setje erbij te halen en daar het cpu blokje en radiator van te gebruiken aangezien daar het pompje snel kuren vertoont en het pompje van de Poseidon prima werkt. Voor de Thermaltake Aquarius is blijkbaar ook een gpu blokje te krijgen en dat lijkt me ook wel interresant.

wie kan me helpen?

Verwijderd

koop een TA 2 setje + vga blok (30euro)
De pomp is tegenwoordig ook gewoon van goede kwaliteit. Dan ben je voor zo'n 110-130 euro klaar (afhankelijk van winkel)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Ja als je zo ongeveer alles wilt vernieuwen zou ik me niet laten beperken door de slangen en pomp oid die je nog hebt. Dan zou ik even doorsparen en een nieuwe echt goede set kopen, want waarschijnlijk krijg je er anders spijt van ;)
Bv. een black ice micro is geschikt voor 80mm fans d8 ik.

Verwijderd

Topicstarter
De enige reden waarom ik de pomp wil houden is omdat hij erg stil is, bij de meeste waterkoeling setjes staat de pomp naast het reservoir en dat geeft een stuk meer lawaai dan de pomp in het reservoir zoals ik nu heb.

Verwijderd

Ik begrijp niet hoe jij trots kan zijn op dit setje..

Ik heb het ook gehad en al na 2 maanden begon de pomp te ratelen, het reservoir kwamen barsten in enzo.. Ik had het setje uitgebreid met een black ice (de middelmaat) en dit ging goed.. Die geraakt wel van al de warmte af ;) Maar als je upgrade doe dan ook meteen je CPU blok :)

Draai nu terug overigens op mijn TT volcano 9 'coolmod' en die maakt minder lawaai dan die poseidon! In begin heb je met die set geen problemen, daarna..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er geen problemen mee, het pompje ratelt niet en het reservoir moet je niet met schroeven vast zetten maar lijmen. dan barst hij ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee hoe het zit met de diameter van de slangen en welk cpu blokje en radiator daar dan op past?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 20:13:
Niemand een idee hoe het zit met de diameter van de slangen en welk cpu blokje en radiator daar dan op past?
zoals je zelf zegt je kan de TA2-3 gebruiken die maken gebruik van een binnendiameter van 6mm (buiten 8mm). Als je een rad kan vinden tussen 10-8 mm buiten maat zal dat geen probleem met aansluiten opleveren. Je kan altijd de slangen iets oprekken of anders beetje verwarmen en er op schuiven.
Pagina: 1