Ik heb hier 2 pc's. Een met winXP Pro en een met winXP Home. Op de pro machine heb ik een map gedeeld. Op de pc met winXP Home heb ik een aantal gebruikers. Ik wil dat alle gebruikers in de gedeelde map van de pro pc kunnen.
Het probleem is echter dat geen enkele gebruiker van de home pc in de pro pc kan komen zonder het opgeven van een wachtwoord (Ik natuurlijk wel, maar ik wil dat de rest er ook in kan). Laat staan in de map.
Wat heb ik gedaan, allereerst in secpol.msc een aantal dingen gewijzigd (pro):
beveiligingsinstellingen/lokaal beleid/toewijzen van gebruiksrecht/
- deze computer vanaf het netwerk benaderen: Iedereen/administators/gebruikers/gasten/hoofdgebruikers/back-up operators.
- toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren:
hier stond 'Gast' bij, maar die heb ik weggehaald.
beveiligingsinstellingen/lokaal beleid/beveiligingsopties/
- 'Netwerktoegang: de permissies van Iedereen toepassen op anonieme gebruikers' Dit staat ingeschakeld
Verder heb ik de NTFS-machtigingen van de map nog aangepast en de machtingen van het delen, maar dat heeft even niet te maken met de toegang tot de computer.
Kan iemand mij helpen
?
Het probleem is echter dat geen enkele gebruiker van de home pc in de pro pc kan komen zonder het opgeven van een wachtwoord (Ik natuurlijk wel, maar ik wil dat de rest er ook in kan). Laat staan in de map.
Wat heb ik gedaan, allereerst in secpol.msc een aantal dingen gewijzigd (pro):
beveiligingsinstellingen/lokaal beleid/toewijzen van gebruiksrecht/
- deze computer vanaf het netwerk benaderen: Iedereen/administators/gebruikers/gasten/hoofdgebruikers/back-up operators.
- toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren:
hier stond 'Gast' bij, maar die heb ik weggehaald.
beveiligingsinstellingen/lokaal beleid/beveiligingsopties/
- 'Netwerktoegang: de permissies van Iedereen toepassen op anonieme gebruikers' Dit staat ingeschakeld
Verder heb ik de NTFS-machtigingen van de map nog aangepast en de machtingen van het delen, maar dat heeft even niet te maken met de toegang tot de computer.
Kan iemand mij helpen
[ Voor 7% gewijzigd door Double J op 23-02-2004 18:59 ]