[XP] Kan niet in gedeelde map zonder wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb hier 2 pc's. Een met winXP Pro en een met winXP Home. Op de pro machine heb ik een map gedeeld. Op de pc met winXP Home heb ik een aantal gebruikers. Ik wil dat alle gebruikers in de gedeelde map van de pro pc kunnen.
Het probleem is echter dat geen enkele gebruiker van de home pc in de pro pc kan komen zonder het opgeven van een wachtwoord (Ik natuurlijk wel, maar ik wil dat de rest er ook in kan). Laat staan in de map.

Wat heb ik gedaan, allereerst in secpol.msc een aantal dingen gewijzigd (pro):

beveiligingsinstellingen/lokaal beleid/toewijzen van gebruiksrecht/
- deze computer vanaf het netwerk benaderen: Iedereen/administators/gebruikers/gasten/hoofdgebruikers/back-up operators.
- toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren:
hier stond 'Gast' bij, maar die heb ik weggehaald.

beveiligingsinstellingen/lokaal beleid/beveiligingsopties/
- 'Netwerktoegang: de permissies van Iedereen toepassen op anonieme gebruikers' Dit staat ingeschakeld

Verder heb ik de NTFS-machtigingen van de map nog aangepast en de machtingen van het delen, maar dat heeft even niet te maken met de toegang tot de computer.

Kan iemand mij helpen :'( ?

[ Voor 7% gewijzigd door Double J op 23-02-2004 18:59 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 17:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Simple filesharing aanzetten op de Pro machine (Tools -> Folder Options -> View -> Use Simple Filesharing (recommended) aanvinken.

Rebooten (alhoewel niet noodzakelijk) en betreffende map delen.

Klaar

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Double J
Ik wil juist niet met simple filesharing werken, omdat ik ook andere mappen deel waar bepaalde mensen niet in mogen.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Double J schreef op 23 februari 2004 @ 19:01:
Ik wil juist niet met simple filesharing werken, omdat ik ook andere mappen deel waar bepaalde mensen niet in mogen.
In dat geval zal je de useraccounts moeten gelijktrekken. Alle gebruikers (met hetzelfde wachtwoord) moeten ook op jouw machine aangemaakt worden. Nadeel is dat die gebruikers dan ook meteen (standaard) op je desktop kunnen aanloggen.

• Double J
Nee dat wil ik juist niet. Ik wil op de pro machine alleen zelf kunnen inloggen, op de andere kunnen de andere gebruikers inloggen.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Double J schreef op 23 februari 2004 @ 19:05:
Nee dat wil ik juist niet. Ik wil op de pro machine alleen zelf kunnen inloggen, op de andere kunnen de andere gebruikers inloggen.
Wordt het dan niet makkelijker om een server in de lucht te hijsen en die dat soort zaken laten afhandelen. Je gaat nu een client OS misbruiken voor een server functionaliteit. Ik heb geen idee of dat ueberhaupt wil gaan werken om jouw manier.

Misschien dat iemand anders nog zinnige info heeft.

• Double J
Ik heb geen zin om 'een server de lucht in te hijsen'. Het moet toch mogelijk zijn om gewoon in Mijn netwerklocaties op de computer te klikken en dan te kijken wat er allemaal gedeeld is zonder wachtwoord in te geven. Het kan met Simple filesharing, dus dan kan het ook op de moeilijke manier....

• Double J
Laat maar, ik ben er al achtergekomen met het boek: Handboek Windows xp/2000 beveiliging. Het kan dus wel
Pagina: 1