Verwijderd
ik had de core van 205 naar 213 gezet maar dat maakt geen verschil.:'(
Verwijderd
Is logisch... Je geheugen moet meer dan 300 lopen wil je iets hebben aan het verhogen van je coreOp donderdag 14 december 2000 15:46 schreef krillin het volgende:
ik heb nou m'n core op 205 met 486 fan erop en het geheugen op 200 maar daar moet ik nog wat koeling opzette.
ik had de core van 205 naar 213 gezet maar dat maakt geen verschil.:'(
Verwijderd
tip van theguide: koop dat arctic silver adhesive componentenlijmspul. Geleidt warmte en lijmt tegelijkertijdOp vrijdag 15 december 2000 11:21 schreef krillin het volgende:
maar i moet nog een manier vinden om op het geheugen een heatsink te zetten.;)
Zelf moet ik nog even m'n oude socket A cooler (ik heb nu een FOP38 op m'n duron zitten *more power* *Tim the Toolman grunt(TM)*) op de k6 500 cpu van m'n second computer zetten en dan komt daar een prut coolertje vrij die ik dan op de mem van m'n GeForce II MX kan lijmen met dat spul.
Ik wil trouwens wel eens weten met welk proggie jullie de mem speed boven de 210 krijgen...
Dus.
Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
Als koeling heb ik een 486 fan op de heatsink en een 80mm fan die óp de modem staat. Die 80mm fan blaast de hete lucht van de videokaart af.
sigloos
mem 210
Heb een groot (fcpga)fannetje in de heatsink geschroefd hangt voornamelijk over het geheugen heen.
en een P1 fannetje daarnaast die op de gpu zelf blaast. (deze was te rumoerig en is er nu vanaf)
M'n MX300 zit en beetje de lucht circ. te blokkeren
Moet nog ff kijken voor heatsinkjes op geheugen en koelpruttel op de GPU.
Oh en ik heb geen grafische anomaliën
(heb nu wel tijdelijk de core op 210 want ik heb er een rumoerig fannetje af gehaald...
I’m not like the OTTERS
Verwijderd
heb ff gekeken wat dat kost...bij oc-shop 55 piekOp vrijdag 15 december 2000 11:32 schreef Theguide het volgende:
[..]
tip van theguide: koop dat arctic silver adhesive componentenlijmspul. Geleidt warmte en lijmt tegelijkertijd
Als het allemaal nix mag kosten, dan kun je nog een houtje-touwtje oplossing doen die ik al een paar keer gepost heb zien staan hier her en der. Dat is namelijk om op de buitenste hoekjes van je mem chippies op je vid. kaart een klein druppeltje seconde lijm te doen, nog wat koelpasta (of nog goedkoper: tandpasta, ook hier op het forum gezien, maar ik heb er sterk m'n bedenkingen bij) op je mem chippies smeren (niet door je druppeltje secondelijm heen natuurlijk) en dan je heatsink erop drukken.Op vrijdag 15 december 2000 12:22 schreef krillin het volgende:
heb ff gekeken wat dat kost...bij oc-shop 55 piek
Zelf heb ik arctic silver koelpasta + arctic silver lijm in amerika bij 2cooltek.com besteld voor $26. Ik had het binnen een week binnen.
Dus.
Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?
STD 199/199
NU 255/235 (vind ik al erg hoog)
hoogst geprobeerd, hij kan hoger maar ik weet niet hoever ik kan gaan en wat voor gevolgen het heeft.
I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
edit: is een msi starforce 815Op dinsdag 17 juli 2001 11:51 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
met blue orb op core 255 en mem 211, zonder problemen, maar de mem kan _ECHT_ niet hoger, bij 212 krijg ik rare vlakken en strepen op mijn monitor..
edit2: qoute en edit zitten te kort op elkaar!
Standard : 200 / 280
Nu : 220 / 300
Met oud DX coolertje op de heatsink.
Heatsink temperatuur kan ik meten : 28°C
ipc van 176/166 nu 210/200 met oude cpu fan!
Ik gebruikt eerst NvMax, maar die geeft nu een wazige foutmelding.
Dus doe ik het nu maar via coolbits bij geavanceerd, maar die wil niet verder als dit
Sinlath | Opinions may contain latency
Ik heb nu een slot cooler (een fan die in het pci sl;ot onder me kaart zit en omhoog blaast) maar dat vind ik neit zo mooi meer
er heeft nog niemand geantwoord, is er iemand die het weet?
Verwijderd
ziet er nu echt kewl uit !!
Heb mijn GPU : op 241MHz.
En mijn geheugen : op 241MHz.
Het kan nog hoger, maar vind het wel goed zo..
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
[topic=184062]
Heb hier een Hercules GFMX2-DDV 32MB Retail, en ben er achter gekomen dat het bij mij niets uitmaakt of ik de core en het geheugen koel.
Ik kan de boel er nix door hoger zetten.
Heb het voor de zekerheid maar wel gedaan die koeling:
op de core een chipsetkoeler van Abit+fannetje,en tegen dat fannetje een 5x5cm fannetje geplakt, dat over het geheugen blaast.
En de stelling dat de Core hoger zetten als het geheugen,niets zou uitmaken kan ik ook niet onderstrepen.
Had eerst Mem op 205 en Core op 205...
Zet ik Mem hoger,dan krijg ik soms gele stipjes in 3DMarkjes&Co.
Toen voor de grap de Core op 215 gezet (dus Mem 205 en Core 215) en dat maakte ruim 200 puntjes in 3DMark 2000 (is nu dus 5809 punten met Det10.80) uit in positieve zin welte verstaan.
...
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
Verwijderd
Als je een beetje mooi passend fannetje hebt kun je die gewoon met schoefjes op je heatsink vast schroeven. Tenminste dat ging prima op de mijne.Question, hoe krijg ik een fan op de heatsink van mij 3d prophet 2 mx? Lijmen lijkt me niet zo'n goed id , want waar lijm je em aan vast.
mijn asus v7100 pure loopt op 210/210 btw