Toon posts:

Domein registratie

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al even gezocht in dit forum maar ik kon niet precies vinden wat ik zocht dus vandaar maar even aparte topic gestart.

Ik ben op zoek naar een domein naam. Het probleem is echter dat deze al in gebruik is. Via een whois zag ik echter staan: "Record expires on 08-Mar-2004".
Betekent dit dan ook dat ik vanaf 8 maart dit domein zou kunnen registreren als die ander dat niet tijdig verlengt?
En wat betreft de verlenging...krijgt de eigenaar van het domein altijd bericht (btw. het betreft hier een .com domein) als een domein-registratie gaat verlopen?

Daarnaast, als ik het domein eenmaal zou hebben, dan wil ik eigenlijk het volgende hebben:
* Unlimited email adressen, dus ikke@mijn_domein.com, nospam@mijn_domein.com, etc.
* Unlimited sub domeinen. Dus bijvoorbeeld thuis.mijn_domein.com

Daar ik echter niet continu online ben, zal ik er waarschijnlijk hosting bij moeten nemen, toch?
Zo ja, kan iemand mij een goede hosting provider aanbevelen? Zelf vond ik deze: http://mister.net/ maar ik weet niet in hoeverre ik er zo eentje kan vertrouwen.
Ik wil wel dat het domein van mij is en niet van de hosting-provider of wie die domein naam dan ook gaat registreren voor mij.
Kan iemand mij hier wat advies over geven?

thanks

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

www.byh.nl

Blue Yellow Hosting,...ik zou het eens lezen..redelijk goedkoop en tja..veel mogelijk heden zoals unlimited sub en unlimited email boxes.

maar ik vrees dat dit een op som topic wordt.....

There is no place like ::1

Verwijderd

Over het verlopen van een .com-domein (ik ga er nl. van uit dat je een .com-domein wilt omdat ook mijn_domein.com genoemd staat) kan ik je niet veel zeggen omdat ik dat zelf ook nooit snap (ben hier ook al eens tegenaan gelopen).

In theorie: ja, je zou vanaf genoemde datum over het domein kunnen beschikken. Echter geven veel "registrars" hun klanten iets meer tijd om daadwerkelijk te verlengen. Hoeveel tijd dat iets is: geen id.

Je volgende vraag: ja, degene die het domein geregistreerd heeft, krijgt hiervan een brief thuis (althans zo was het altijd wel bij Network Solutions; nu: Verisign).

Over de hosting: mijn persoonlijke mening is dat er bij _alle_ gratis hosting providers een flinke adder onder het gras zit. Mijn tip: geef liever 50 a 60 eurootjes uit per jaar voor een goede hosting provider.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kijk anders effe op internetten.nl, kan je zelf aangeven wat je wel wil of juist niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Br@m op 23-02-2004 17:58 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil overigens wel een .com domein naam en geen .nl
In ieder geval bedankt voor de links en ik zal ze zowieso even nalopen.
Daarnaast vind ik het absoluut niet erg om er 50-60 euro per jaar voor uit te trekken maar voor dat bedrag wil ik dan wel klaar zijn, dus:
unlimited email adressen, unlimited subdomains en in mijn geval dan ook de hosting enzo en de domein naam moet van mij zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 18:02:
Ik wil overigens wel een .com domein naam en geen .nl
In ieder geval bedankt voor de links en ik zal ze zowieso even nalopen.
Daarnaast vind ik het absoluut niet erg om er 50-60 euro per jaar voor uit te trekken maar voor dat bedrag wil ik dan wel klaar zijn, dus:
unlimited email adressen, unlimited subdomains en in mijn geval dan ook de hosting enzo en de domein naam moet van mij zijn.
Ik weet niet of ik in dit forum hosters mag posten, maar als je me ff een mailtje stuurt (eddies_@hotmail.com) kan ik je de gegevens sturen van een hosting-provider waar ik zelf erg tevreden over ben en waar ik al een aantal mensen op heb gewezen die achteraf erg tevreden waren!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 18:20:
[...]

Ik weet niet of ik in dit forum hosters mag posten, maar als je me ff een mailtje stuurt (eddies_@hotmail.com) kan ik je de gegevens sturen van een hosting-provider waar ik zelf erg tevreden over ben en waar ik al een aantal mensen op heb gewezen die achteraf erg tevreden waren!
Als je gewoon de naam post, met een goede reden waarom je hem zo goed vind...daar hebben we veel meer aan. Een oproep als deze riekt juist heel erg naar SPAM.

Dit topic zelf moet ik helaas ook sluiten. Je zegt namelijk wel dat je gezocht hebt, maar via www.webhosters.nl kun je gewoon zoeken op de eisen die je hier stelt. Daar zijn ook ervaringen te vinden :)

Zie ook: FAQ Internet & Telefonie
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.