Toon posts:

onboard sound verdwijnt na OC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn Intel P4 2,4 (fsb533) overclock, dan verlies ik mijn onboard sound.
Dit gebeurt van het moment dat ik meer dan 100 MHz OC. Als ik minder dan 100MHz OC, dan werkt alles wel.
Ik heb al op google gezocht en op een aantal OC sites, maar ik vind dit probleem nergens terug, laat staan een oplossing ervoor.
Ik heb een ASUS P4G8X Deluxe mobo met een Intel P4 2,4 cpu en 2 latjes 512Mb RAM DDR 266 van Apacer.
Momenteel draait hij met de stock-cooler aan 2,99 Ghz met een FSB van 664 MHz. (166)

Is er iemand die hier nog al van gehoord heeft, of beter nog, die er een oplossing voor kent?

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
nee maar , dat is iig wel een waarschuwing dat je niet veel verder moet gaan ;)

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 20:44
misschien je pci clock vastzetten op 33Mhz?

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PCI clock staat gewoon op 33Mhz. Het is trouwens ook zo dat wanneer ik een andere geluidskaart erin stop dat die geen problemen geeft. Maar dat is een oplossing die ik liever zou vermijden.
nee maar , dat is iig wel een waarschuwing dat je niet veel verder moet gaan
Dat dacht ik eerst ook, maar ik krijg dat probleem dus ook al als ik hem aan 2,52 Ghz laat draaien...
De temperatuur loopt ook niet bepaald spectaculair hoog op (zelfs op 2,99) dus... :?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 17:54 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
dan is er iets niet goed ;) zet die onboard uit @ bios en gooi er een andere (Geluidskaart ) in :D kan je iig verder clocken :)

Verwijderd

kijk hier even.P4G8X deluxe overclocken

:O volgende keer wat beter zoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks marrumerkat!
Ik had blijkbaar inderdaad nog niet goed genoeg gezocht. Maar daar word inderdaad een oplossing aangegeven, vlug geprobeerd en het werkt :9
Bedankt!
Pagina: 1