Toon posts:

NEC DVD+RW ND-1100A 2.4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met RW+ discs. Mijn NEC DVD+RW ND-1100A DELL OEM brandt ze op 2.4 waardoor ze niet meer leesbaar zijn in andere dvd-drives. (verschillende brandproggies geprobeerd)
Mijn DVD RW+ Discs ondersteunen alleen 1-4x speed. Volgens de rw's van Philips moet ik de nieuwste firmare flashen. Probleem is alleen dat ik deze niet vinden. Op de nec site vind ik alleen de handleiding van de Nec 1100A. De firmware die ik van Dell heb gehaald is van april 2003 en heeft natuurlijk niks geholpen.

Wie weet wat ik nog kan proberen? Of is het gewoon niet mogelijk en kan ik m'n RW's weggooien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de firmware 10GE ook al van de Dell site gehaald. Zonder resultaat. Of moet ik 1 van de gehackede firmware gebruiken?

Edit: Kwam dit tegen op necd.de
drive or player dont support +R/+RW/-RW media
pls. verify with manufacturer of your PC-drive or Standaloneplayer
(request specifications)
Pls. note: ND-1100A changes booktype of DvD+R media to DvD-ROM, but
booktype of DvD+RW wont be changed. For ND-1300A and ND-2500A all
booktypes wont be changed (DVD-R = -R, DvD+R = +R, DvD-RW = -RW, DvD+RW = +RW

Ik heb wel vaker iets gelezen over booktype maar hoe stel in dit in met bv Nero of Alcohol?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met een Nec 1100-nd die hetzelfde probleem heeft en de oplossing weet?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03 09:18

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb een NED ND1100A, maar begrijp je probleem niet helemaal.

Je brandt DVD+RW's op 2.4x en daarom zijn ze niet meer leesbaar op andere DVD drives? Ik vraag me dan af of die DVD drives uberhaupt wel +RW's kunnen lezen...

Wat voor DVD drives gaat het om? Misschien kunnen ze wel DVD+R lezen, en geen DVD+RW?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:58
Ik heb een Nec 1100A, die brandt mn rw'tjes ook op 2.4x en die werken perfect in mn dvd-spelers en mn andere computer. misschien dat de computers die je probeert wel geen +rw's ondersteunen? maar dit model van nec brandt +r's op 4x en +rw's op 2.4 dus is daar eigenlijk niks mis mee hoor.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Topicstarter
DynaMikeY schreef op 24 februari 2004 @ 12:42:
Ik heb een NED ND1100A, maar begrijp je probleem niet helemaal.

Je brandt DVD+RW's op 2.4x en daarom zijn ze niet meer leesbaar op andere DVD drives? Ik vraag me dan af of die DVD drives uberhaupt wel +RW's kunnen lezen...

Wat voor DVD drives gaat het om? Misschien kunnen ze wel DVD+R lezen, en geen DVD+RW?
Ik gebruik Philips RW's 1-4x. Als ik nero (of elk ander proggie) gebruik kan ik alleen 2.4 selecteren en branden gaat zonder problemen. Echter ze (zowel data als films) werken in geen enkele dvd drive behalve de NEC Drive. En ik heb er 5 getest + 2 standalone dvd-spelers dus het ligt niet aan me dvddrives lijkt me.

Op de rw's van philips staat een stickertje dat in het geval van 2.4 branders je de juiste firmware nodig hebt anders kan het tot onleesbare discs leiden, precies dus wat ik heb. Alleen ik heb al de nieuwste (officiele) firmware van Nec geflashed maar helaas zonde resultaat.

Mijn vraag is dus nog steeds: Is het op een of andere manier mogelijk (hacked firmware bv) om toch gewoon op 1-4x te kunnen branden en dus niet op 2.4.
Heb een zooitje van die philips rw's gekocht en die wil natuurlijk graag behouden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 12:54 ]

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:48

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

Topicstarter
Shailesh schreef op 24 februari 2004 @ 12:47:
Ik heb een Nec 1100A, die brandt mn rw'tjes ook op 2.4x en die werken perfect in mn dvd-spelers en mn andere computer. misschien dat de computers die je probeert wel geen +rw's ondersteunen? maar dit model van nec brandt +r's op 4x en +rw's op 2.4 dus is daar eigenlijk niks mis mee hoor.
Ik heb nog geen 2.4x Rw's geprobeerd maar ik heb dus philips rw's die alleen 1-4x ondersteunen en dus niet 2.4. Echter op het doosje staat dat je met de nieuwste firmware ze toch zou kunnen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Was ik al geweest:
Firmwares/Hacked Firmwares/Nec ND-1100A based recorders / _Nec DVD+RW ND -1100A DELL OEM
No Downloads available for this Category
:(

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 13:00:
[...]

Was ik al geweest:
Firmwares/Hacked Firmwares/Nec ND-1100A based recorders / _Nec DVD+RW ND -1100A DELL OEM
solly :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:36
RW zul je altijd op 2.4 branden met deze brander, er bestaat wel een gehackte firmware maar die maakt van je 1100 een 1300 dus kun je er ook -R(W) branden.
Dat 1-4 kun je lezen van 1 speed tot en met 4 speed dat is dus inclusief 2.4 speed
Was ik al geweest:
Daar voor moet je dus in de 1300 category zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door grolo2010 op 24-02-2004 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
grolo2010 schreef op 24 februari 2004 @ 13:01:
RW zul je altijd op 2.4 branden met deze brander, er bestaat wel een gehackte firmware maar die maakt van je 1100 een 1300 dus kun je er ook -R(W) branden.
Dat 1-4 kun je lezen van 1 speed tot en met 4 speed dat is dus inclusief 2.4 speed
Ah dat hoopte ik al. Dus in theorie zou ik die philips rw's gewoon moeten kunnen branden op 2.4 zonder problemen? Je hoeft dus niet specifiek 2.4 RWs te kopen.

Neemt niet weg dat mijn probleem natuurlijk nog steeds bestaat
:)

Verwijderd

Topicstarter
Daar voor moet je dus in de 1300 category zijn.
Ja maar sloop ik hem dan niet helemaal. Las dat het niet met alle necs kan. Heb ook nog de oem Dell versie. Ik hoef helemaal geen dvd- te kunnen branden kwil alleen die philips rw's leesbaar maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 13:07 ]

• grolo2010
Neemt niet weg dat mijn probleem natuurlijk nog steeds bestaat
:)
Dan moet je andere media proberen.
Ja maar sloop ik hem dan niet helemaal. Las dat het niet met alle necs kan. Heb ook nog de oem Dell versie. Ik hoef helemaal geen dvd- te kunnen branden kwil alleen die philips rw's leesbaar maken.
Het is natuurlijk een risico, en als je geen - wilt branden zou ik er afblijven.

Verwijderd

Topicstarter
grolo2010 schreef op 24 februari 2004 @ 13:47:
[...]

Dan moet je andere media proberen.

[...]

Het is natuurlijk een risico, en als je geen - wilt branden zou ik er afblijven.
Ik heb het ook met Fujifilm RW geprobeerd. Precies hetzelfde probleem. Perfect op de NEC onleesbaar op andere drives.

• grolo2010
Heb je dit topic [rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit[/rml] al door gebladerd, misschien dat er meer mensen zijn met rw problemen.
Pagina: 1