Tivo of iets vergelijkbaar in Nederland

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 09:02
Is zoiets als in Nederland te koop? ik weet dat tivo wel in engeland wordt verkocht en concurrent heeft SkyPlus.

Thuis is gisteren de VHS kapot gegaan. Zelf bouwen lijkt mij wel leuk (met linux+freevo) maar dit is niet voor mij, maar voor mijn ouders. Mijn moeder zou nooit een pc in de woon kamer willen hebben.

dus is mij de vraag is Tivo in nederland te koop of iets anders met harde schijf funtionaliteit. Ik weet bijv dat panasonic een dvd-ram + harddisk heeft, maar dvd-ram heb ik niks aan.

• MahRain
  • Laatst online: 13-11-2025
wat ook handig is iets als de palmbutler, ook die is verkrijgbaar in Nederland en schijnt erg chill te werken, op deze site

Verwijderd

Chillmeister schreef op 23 februari 2004 @ 17:08:
Is zoiets als in Nederland te koop? ik weet dat tivo wel in engeland wordt verkocht en concurrent heeft SkyPlus.

Thuis is gisteren de VHS kapot gegaan. Zelf bouwen lijkt mij wel leuk (met linux+freevo) maar dit is niet voor mij, maar voor mijn ouders. Mijn moeder zou nooit een pc in de woon kamer willen hebben.

dus is mij de vraag is Tivo in nederland te koop of iets anders met harde schijf funtionaliteit. Ik weet bijv dat panasonic een dvd-ram + harddisk heeft, maar dvd-ram heb ik niks aan.
schotel-tv met een topfield of andere receiver met hdd

Verwijderd

geen pc maar wel een tivo? de tivo is een pc! m.a.w. bouw zelf een tivo clone en zet em in een mooi shiny zelfgemaakt kastje en klaar is kees chillmeister. :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 17:17:
geen pc maar wel een tivo? de tivo is een pc! m.a.w. bouw zelf een tivo clone en zet em in een mooi shiny zelfgemaakt kastje en klaar is kees chillmeister. :*)
ja maar met zon zelfmaak tivo moet je eerst winxp/linux starten etc ,tis niet zo handig als een echte...

• Chillmeister
nou ik zal het nog eens voorstellen. want het lijkt mij supercool om het te maken. maar als er iets mis gaat en ik ben er niet (wat dus vaak is) dan kan niemand het te fixen. En ik weet niet of mijn ouders het probleem dan zouden kunnen oplossen

[ Voor 4% gewijzigd door Chillmeister op 23-02-2004 19:10 ]

• Chillmeister
als ik in engeland ben (ben ik paar keer per jaar) en daar een tivo koop, kan ie in nederland werken? want ik dacht dat een telefoon verbinding ook nodig was

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:55
Chillmeister schreef op 24 februari 2004 @ 13:36:
als ik in engeland ben (ben ik paar keer per jaar) en daar een tivo koop, kan ie in nederland werken? want ik dacht dat een telefoon verbinding ook nodig was
Ik zou het er niet op gokken want zelf als je de noodzaak van de telefoonlijn kan bypassen (daar is geloof ik een hack voor) is het nog maar de vraag of de tuner wel geschikt is (niet dezelfde pal).
Verder kun je dan net zo goed een hd recoderder kopen hier omdat het voornaamste verschil met tivo de epg is maar die heb je hier sowieso niet voor de tivo.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• Chillmeister
epg? weet niet wat dat is.
jammer, want de tivo kan je kopen voor 195 pond, wat goedkoper is dan andere HD recorders Zoals die van philips bijvoorbeeld, die hebben dan weer wel een DVD speler. maar het gaat mij om het liefst een pure HDR, tenzij HDR/dvd combi's worden verkocht voor een soortgelijke prijs

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Mogelijk dat er zulke applicaties gaan komen voor de Dreambox (satelliet ontvanger), zie http://www.sat4all.com/ubbthreads/showflat.php?Number=409128

• Chillmeister
satelliet ontvanger? bedankt voor de tip, zit alleen jammer genoeg op de kabel

Verwijderd

Ik merk dat er door niemand concreet antwoord is gegeven op de hoofdvraag.
Ik zoek namelijk ook iets dergelijks. De Philips, Panasonic en andere HDD-video-recorders zijn ongelovelijk duur t.o.v. de Tivo ($199 voor 40uur opnametijd).
Als zoiets niet hier te verkrijgen is, zal het dan wel werken als video-recorder als je hem gewoon vanuit Amerika besteld?

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Je hebt natuurlijk wel NTFS in Amerika, ik weet niet zeker of dat betekent dat je hem hier niet kan gebruiken, maar ik zou het risico niet nemen. Verder gaat de EPG (elektronische programmagids) sowieso in NL niet werken.

Maar je hebt gelijk, dit is een heel schappelijke prijs voor zo'n apparaat, en ik zou er ook wel één willen... :)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
The Evil Brain schreef op 20 september 2004 @ 18:13:
Je hebt natuurlijk wel NTFS in Amerika,
Dat hebben we hier ook in XP en 2000 ik denk dat je NTSC bedoelt.

Verwijderd

Deetex: Vooralsnog is er geen echt Tivo-achtig apparaat in Nederland beschikbaar (althans niet het pakket zoals daar, met een compleet abonnement). Je hebt toch nog een aantal mogelijkheden:

- Philips HDRW 720

Harddiskrecorder met dvdburner. Mooi ding, maar volgens mij iets van 600 tot 800 euro. Deze heeft een EPG via Guideplus, maar in hoeverre die gelijk is aan de mogelijkheden die je met een Tivo hebt weet ik niet (zoals bijvoorbeeld Season pass en zo).

- Zelf een pc'tje bouwen

Verschillende mogelijkheden, maar veel gehobby (kan uiteraard ook leuk zijn). Ik zelf gebruik Snapstream BeyondTV met een hauppauge PVR 250. TV gids via XMLTV.

Dat is ook meteen het grootste probleem: De TV gids. Deze moet met redelijk veel gehannes van het internet geplukt worden. De wereld wordt een mooiere plaats als TV gids websites zich gaan realiseren dat ze mensen een enorm plezier doen als ze xmltv formaat zouden gaan aanbieden.. ah well, I digress.

- Windows XP Mediacenter

Ook een PC, maar legaal alleen in combinatie met een PC te krijgen, vandaar dat ik hem apart even noem. Is binnenkort beschikbaar, en zodra die beschikbaar is, is er ook een goede TV gids die door Microsoft via MCE beschikbaar is. Een vriend van me is in Engeland een betatester, en hij zweert bij MCE. Met MCE 2005 heeft hij zelfs 2 tuners tegelijk. Dat is met Tivo nog niet mogelijk.

- Schotel Antenne + decoder met HD recorder

Qua beeldkwaliteit het beste wat je kan krijgen, maar daarentegen moet je wel een schotel installeren, uitzoeken welke decoder je wilt gebruiken (waarvan de dreambox er de meest hackable is van het hele stelletje) en heel veel lezen over
de verschillende mogelijkheden.

- Digitenne + decoder met HD recorder

Qua beeldkwaliteit goed tot redelijk, En redelijk makkelijk op te zetten. Ik geloof dat Topfield één van de fabrikanten is die een HD recorder voor digitenne heeft. Die Topfield recorder is er ook voor schotels, dus de mogelijkheden zijn hetzelfde.

Al met al is het het allemaal net niet, maar je komt een heel end. Wat TV betreft blijft de VS toch het walhalla. Die hebben naast Tivo ook nog een concurrerend systeem, van ReplayTV.. Zucht.

Voor de ondernemers is er een nog een grote markt beschikbaar: Europa zou denk ik best te porren zijn voor een Tivo- achtige dienst :)

• Chillmeister
The Evil Brain schreef op 20 september 2004 @ 18:13:
Je hebt natuurlijk wel NTSC in Amerika, ik weet niet zeker of dat betekent dat je hem hier niet kan gebruiken, maar ik zou het risico niet nemen. Verder gaat de EPG (elektronische programmagids) sowieso in NL niet werken.

Maar je hebt gelijk, dit is een heel schappelijke prijs voor zo'n apparaat, en ik zou er ook wel één willen... :)
Tivo is ook in Engeland te krijgen

Verwijderd

Modbreak::w

[ Voor 99% gewijzigd door curry684 op 27-09-2004 00:55 ]

Pagina: 1