Draadloos ADSL gewenst...

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Beste tweakers,

Ik gebruik al enkele maanden ADSL van Tiscali Basis (via het netwerk van KPN). Toch wil ik overgaan naar draadloos internet.

Bij mijn abonnement maak ik gebruik van de volgende ADSL modem:
Alcatel SpeedTouch 510 Versie 4 ADSL modem router
[img]l:\st510.gif[/img]

Ik heb op www.wifishop.nl of www.routershop.nl leuke aanbiedingen gezien, te weten:
3Com mega-aktie: 3Com OfficeConnect 802.11g wireless gateway + PCMCIA kaart € 136,85
of
3Com mega-aktie: 3Com Officeconnect Wireless 11g gateway + GRATIS wireless G USB € 123,76
of
3Com mega-aktie: 3Com Officeconnect Wireless 11a/b/g gateway + GRATIS wireless PC card € 172,55

Ik zit eraan te denken om optie 2 te nemen. De wireless gateway + gratis usb kaart/antenne.

Omdat ik een leek ben op dit gebied, weet ik niet of dit een juiste combinatie is. Ik zoek een set die stabiel is qua verbinding met een vrij stabiele en hoge snelheid.

De afstand van het ADSL modem en mijn desktop PC is op dit moment zo'n metertje of 10 a 15 en is vrij van betonnen/metalen bouwconstructies, dus een vrij open veld laat ik het maar zeggen. Behalve dan dat de deur de enige boosdoener kan zijn voor verzwakking van het signaal.

Wie kan dit setje mij aanbevelen of wie heeft er nog andere suggesties?

Alvast bedankt!
Massari.

Apple | Marantz | B&W

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Die 3com aktie van wifishop is super. Heb ik ook thuis staan, is makkelijk in te stellen, werkt als een tierelier en de bereik is heel goed.

USB draadloos zou ik zelf niet voor gaan, ik zou veel liever en pcmcia kaart of een pci kaart nemen. Hierdoor houdt je gewoon je usb vrij voor andere dingen.

Let op, bij de wifishop hebben ze een accesspoint en een accesspoint/router. De laatste heeft ook nog de mogelijkheid om 4 pc's aan te sluiten met draad. Deze functioneert ook als router. De eerste doet dit allemaal niet.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tot mijn spijt heb ik geen st510.gif op mijn L-schijf. Sterker nog, ik heb die niet eens ;) Dus zo gaat je plaatje ofcourse niet werken hè? :)

Probeer em anders eens te uppen bij www.theforumisdown.com ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 23-02-2004 17:20 ]

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
sonos schreef op 23 februari 2004 @ 17:12:
Die 3com aktie van wifishop is super. Heb ik ook thuis staan, is makkelijk in te stellen, werkt als een tierelier en de bereik is heel goed.

USB draadloos zou ik zelf niet voor gaan, ik zou veel liever en pcmcia kaart of een pci kaart nemen. Hierdoor houdt je gewoon je usb vrij voor andere dingen.

Let op, bij de wifishop hebben ze een accesspoint en een accesspoint/router. De laatste heeft ook nog de mogelijkheid om 4 pc's aan te sluiten met draad. Deze functioneert ook als router. De eerste doet dit allemaal niet.
Ik hoef enkel en alleen een accesspoint die in een later stadium dienst kan doen als accesspoint die mijn desktop en mijn laptop tegelijkertijd kan "voeden" met internet. Zijn er nog meer alternatieven?

Apple | Marantz | B&W