Toon posts:

pokke herie

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij opstarten als mijn procfan een beetje begint te lopen een herrie van de eerste orde ik heb geprobeerd te schoonmaken maar het helpt niet en ik heb geen zin om hem eraf te trekken sinds dit de enige pc is die nu nog werkt de rest ben ik een beetje mee aan het klooien geweest>:) ff serieus wat kan ik hieraan doen en

hoe kan ik btw mijn intel pentium 3 overclocken sinds die gelockt is
ik weet dat ik in mijn bios moet zijn voor de fsb en ik heb het overclockers forum gelezen maar hoe kan je overclocken als je comp de hele bios overslaat in de zin van hij laat geen optie om erin te komen en je geen toegang gunt

alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_

ps: ik ben een noob als het op hardware aankomt

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Als je, zoals je al zegt, een N00B bent op hardware gebied dan zou ik maar niet denken over overclocken. Zorg dan eerst maar eens dat je je hardware kennis wat verhoogt. :)
Overclocken is niet alleen een paar instellingen in de BIOS wijzingen.. :) (Was 't maar zo makkelijk... :P )

Wat betreft de CPU-fan: Nieuwe kopen. Erafhalen zou ik zeker niet doen, dat vind je CPU niet fijn...

Als ik maar een beetje kan computeren

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak er eerst eens begrijpelijk nederlands van, want dit is echt niet te lezen.

Maak je cpu fan eens schoon of plaats er een andere op.
En voor het overclocken moet je inderdaad in de bios zijn. Zoek gewoon even uit hoe je erin kunt komen (als je specs geeft kunnen we je er misschien zelfs nog wel mee helpen).

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
1) Welkom

2) De koeler moet je waarschijnlijk vervangen omdat er vuil tussen de lagers zal zitten (zeker voor een leek).

3) Verder is het handig voor ons en de leesbaarheid van je vraag als je gebruik maakt van Hoofdletters, punten en komma's zodat we je vraag niet hoeven te ontcijferen. Ook een duidelijke naam van je topic wil nog wel eens geïnteresseerden lokken en dat is nou net wat jij wil. Verder voorkom je ermee dat je topic op slot gaat (wat dat is merk je vanzelf :*) ).

4) Wat je laatste vraag betreft: Geef ons eens wat meer informatie over je pc. Meestal is de optie er wel maar zie je hem niet, en dat is weer afhankelijk van het type moederbord dat in je pc zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Toink op 23-02-2004 17:17 . Reden: Oplettende N2O :) ]

Verwijderd

Toink schreef op 23 februari 2004 @ 17:12:
2) De processor cooler moet je waarschijnlijk vervangen omdat er vuil tussen de lagers zal zitten (zeker voor een leek).
:+

Heeft hij altijd al zo'n geluid gemaakt? Zoja dan kan je beter een stillere koeler kopen. Zonee zou ik hem eens GOED schoonmaken. Of hij is aan het eind van zijn latijn.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:54
Overklokken en van je geluid af?
Je kunt beter onderklokken dat zorgt voor minder herrie. Een paar tiende van volts eraf helpt al, bij dezelfde kloksnelheid.

Of je moet met een grotere herrie genoeg doen met iets betere prestaties.

[ Voor 18% gewijzigd door FireWood op 23-02-2004 17:17 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Welkom op GoT

PMG FAQ

Kijk hier eerst maar eens, en zoals de Terw_Dan en Toink al zeggen: verander je startpost even. Dit doe je met de edit-knop. rechtsboven je post.

Voor overclocken kan je misschien eens kijken in de FAQ van die-hard overclocking, je wilt natuurlijk niet die-hard, maar in de faq staan wel een flink aantal aanwijzingen.

Die CPU-fan is denk ik gewoon kapot, kijk eens of de fan tegen de rand aanschuurt. Als je mazzel hebt, kan je de ventilator er gewoon afschroeven en er een casefan inhangen. Maar ik weet niet hoe dat zit met P3's, daarvoor moet je iemand anders hebben. Kan je de fan niet makkelijk vervangen, dan is het misschien een idee om een andere koeler te kopen. Deze zijn niet zo duur.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op Got!

Overclocken kan in het geval het een wat nieuwer model betreft wel degelijk door alleen een paar instellingen in het BIOS te wijzingen. Daarnaast spelen zaken zoals koeling ook een behoorlijke rol hoewel die niet persé zo hoeft te zijn.

In het BIOS kun je op verschillende manieren komen. Soms door direct na het indrukken van de powerknop F2 of de Delete-toets in te drukken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee dus ga niet zitten klooien voordat je een beetje begrijpt wat je doet.

De fan schoonmaken kun je het makkelijkst -voorzichtig- met een wattenstaafje gedrekt in wat medicinale alcohol. Licht vochtig is de truuk en vooral niet nat. Blijft de herrie dan zou de fan versleten kunnen zijn of moeten de lagers voorzichtig gesmeerd worden.

Overigens hebben geen van de vragen iets in dit forum te zoeken maar is het iets voor Die-Hard Overclocking & Cooling.

ARME AOW’er

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Voor overclocken zie: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Als een fan herrie maakt kun je deze gewoon vervangen (als schoonmaken niks helpt), there is nothing to it :)

Ik doe 't topic dicht omdat deze vragen met een beetje zoekwerk (GoT heeft een mooie search functie) zelf te beantwoorden zijn. Oh, verzin de volgende keer een wat betere topictitle en weet ook dat punten, komma's hoofdletters e.d. niet bijten ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.