ik heb een probleem. ik heb windows 98 geformateerd. omdat deze niet goed meer werkte. Ik heb een cd van win98 en een opstart diskette dus ik dacht dat dit geen probleem kon worden omdat ik op deze manier al vaker mijn eigen windows ME opnieuw had geinstalleerd. Maar nu wil de opstart diskette dus niet werken. ookal van bootdisk.com alle versies van win98 geprobeerd maar bij allemaal krijg ik de melding ongeldige systeemdiskette. Wat kan ik nu nog doen? ik heb bij andere topics iets gelezen over fdisk maar daar snap ik helemaal niks van? ik kan helemaal niks meer met de betreffende computer doen. alvast bedankt.
kan je niet van CDROM opstarten?
Anders denk ik dat de floppydrive defect is (of heel veel stof erin)
Anders denk ik dat de floppydrive defect is (of heel veel stof erin)
Als ik maar een beetje kan computeren
Verwijderd
Gebruik je steeds dezelfde diskette???
Zoniet, vervang het diskettestation voor een andere en probeer het dan nog eens!
Zoniet, vervang het diskettestation voor een andere en probeer het dan nog eens!
Als je nou eerst eens wat meer informatie geeft.
Waarom start de diskette niet op? Staat in je bios wel aangegeven dat je pc eerst moet kijken of hij kan booten van disketten? Wat heeft Fdisk volgens jou met dit probleem te maken? Welke foutmeldingen geeft hij als je wil booten van diskette?
etcq
Waarom start de diskette niet op? Staat in je bios wel aangegeven dat je pc eerst moet kijken of hij kan booten van disketten? Wat heeft Fdisk volgens jou met dit probleem te maken? Welke foutmeldingen geeft hij als je wil booten van diskette?
etcq
Heb je uberhaupt de bootvolgorde in je BIOS aangepast zodat je pc van diskette of cdrom opstart? Anders probeert hij waarschijnlijk van je geformateerde hdd af te booten en dat lukt natuurlijk niet...
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Bedoel je soms je c-schijfVerwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 16:49:
ik heb een probleem. ik heb windows 98 geformateerd. omdat deze niet goed meer werkte.
Heb je wel in de bios je diskette-drive als eerste 'boot-device' ingesteld??Ik heb een cd van win98 en een opstart diskette dus ik dacht dat dit geen probleem kon worden omdat ik op deze manier al vaker mijn eigen windows ME opnieuw had geinstalleerd. Maar nu wil de opstart diskette dus niet werken. ookal van bootdisk.com alle versies van win98 geprobeerd maar bij allemaal krijg ik de melding ongeldige systeemdiskette. Wat kan ik nu nog doen? ik heb bij andere topics iets gelezen over fdisk maar daar snap ik helemaal niks van? ik kan helemaal niks meer met de betreffende computer doen. alvast bedankt.
Wat een hulp
[ Voor 4% gewijzigd door BoAC op 23-02-2004 16:54 ]
Verwijderd
staat in de BIOS van je PC wel aangegeven dat ie van floppy moet opstarten?
Zo nee, dan gaat de PC op je HD kijken naar een opstartsector en die vindt ie dus niet.
Zo nee, dan gaat de PC op je HD kijken naar een opstartsector en die vindt ie dus niet.
edit:
te laat
te laat
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 16:53 ]
kapotte diskette?
Of leest hij helemaal niet van de diskette tijdens het opstarten?
Want misschien probeert hij eerst van je HD te booten..
Kijk even in je BIOS voor de bootvolgorde
Of leest hij helemaal niet van de diskette tijdens het opstarten?
Want misschien probeert hij eerst van je HD te booten..
Kijk even in je BIOS voor de bootvolgorde
Verwijderd
BoAC schreef op 23 februari 2004 @ 16:52:
[...]
Bedoel je soms je c-schijf![]()
[...]
Heb je wel in de bios je diskette-drive als eerste 'boot-device' ingesteld??
Wat een hulp![]()
![]()
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 16:57 ]
ok sorry maar ik heb niet zo heel veel verstand van computers (daarom kom ik hier ook vragen wat ik moet doen
) ik heb niks aan me BIOS veranderd. wist niet dat dat moest. hoe kan ik dat nu nog doen? en ja hij zoekt wel als ik opstart even naar de diskette. maar als ik terwijl hij zegt "ongeldige systeem diskette vervang de diskette en probeer opnieuw" er een andere diskette in doe. gaat hij de diskette niet lezen.
Het Del to enter setupVerwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 16:58:
ok sorry maar ik heb niet zo heel veel verstand van computers (daarom kom ik hier ook vragen wat ik moet doen) ik heb niks aan me BIOS veranderd. wist niet dat dat moest. hoe kan ik dat nu nog doen?
Dat moet je dus doen als je dat leest
Lekker door die schermpjes lezen en je vindt de weg vanzelf
Dat is dus alleen als de diskette-drive wordt geinitialiseerden ja hij zoekt wel als ik opstart even naar de diskette. maar als ik terwijl hij zegt "ongeldige systeem diskette vervang de diskette en probeer opnieuw" er een andere diskette in doe. gaat hij de diskette niet lezen.
ok ik zal dat even proberen. maar ik heb nog nergens zien staan hit del to enter setup. anders had ik dat al gedaan.
Wat voor een computer heb je. Om in de bios te komen moet je meestal tijdens het opstarten (Als het geheugen geteld wordt) op DEL drukken. Bij A-merk computers is die toets meestal anders; F1, F2, F10, CTRL+F2 etc...
Het BIOS is een menu met computer instellingen. Verander hierin alleen instellingen als je zeker weet wat je doet.
Zoek naar de "Boot sequence" verander deze in "CDROM, A:, C:" als die optie ertussen staat.
Er zijn veel verschillende computers en dus ook BIOS versies. Als je ons meer informatie geeft, kunnen we gericht tips geven. Dus computer merk, type, foutmeldingen. Wat doet de computer wel, niet... etc.
Het BIOS is een menu met computer instellingen. Verander hierin alleen instellingen als je zeker weet wat je doet.
Zoek naar de "Boot sequence" verander deze in "CDROM, A:, C:" als die optie ertussen staat.
Er zijn veel verschillende computers en dus ook BIOS versies. Als je ons meer informatie geeft, kunnen we gericht tips geven. Dus computer merk, type, foutmeldingen. Wat doet de computer wel, niet... etc.
Als ik maar een beetje kan computeren
Hint: Zit er geen boekje bij je computer cq moederbord? 
/edit
Oke Veel plezier
/edit
Oke Veel plezier
[ Voor 19% gewijzigd door BoAC op 23-02-2004 17:06 ]
Volgende keer eerst zelf even verdiepen in de materie. GoT is geen helpdesk
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()