Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Accu] 3310 laadt niet meer op, telefoon kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:03

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik heb hier een een 3310 van een paar jaar oud. Nieuwe accu voor gekocht (2 mnd terug, li-polymer 1800mAh). Maar nu ineens krijg ik de melding op de telefoon"Stop, Laad niet op!"

Nou daar heb ik wat aan! Ik heb de originele accu erin gedaan, zelfde probleem.
Accu's in andere telefoon opladen wil wel.
Dus ik denk dat mijn telefoon kapot is op een een of andere manier.
Als ik de accu eruit haal, en oplader aansluit, meet ik wel 3,7 volt op de pinnen in de telefoon. Hoe kan ik dit oplossen?

En is er een mogelijkheid dat ik de accu zelf oplaadt, handmatig met de lader?
En zo ja, op welke pinnen moet ik hem dan aansluiten?

Ik heb al een hele tijd in de search gezocht met verschillende zoek strings, maar ik kom alleen op doodlopende topics uit, of topics met een net iets andere aard.
Let op! Mijn accu is dus nog wel goed.
Originele accu laadt dus ook niet meer op in telefoon.

systeem specs

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 19:46

w0w

3.7V is volgens mij te weinig, die van mij geeft namelijk 6.5V
Die melding krijgt men als men een te 'zwakke' lader gebruikt, dwz als de lader niet genoeg vermogen kan leveren om de accu op te laden. :) Of er zou iets mis moeten zijn met je telefoon, dat kan ook.
De accu van je telefoon heeft 4 geleidingspunten, je zou ff kunnen doormeten welke de plus en welke de min is, dan 5V~7.5V erop zetten, en dan zou hij ook moeten opladen, maar ik denk toch dat je een verkeerde lader gebruikt. (heb ik namelijk ook met mijn N7250i)
Disclaimer; Ik weet dat er 5V~7V op de telefoon moet, ik kan niet met zekerheid zeggen dat dezelfde spanning ook rechtstreeks op te accu kan, maar ook dit kun je doormeten. ( Lader in stopcontact doen, in de telefoon doen, accu er uit laten, en dan de pinnetjes meten) Ook kun je een USB lader maken, USB werkt op 5V, (99% van de gevallen is de rode draad in de usb kabel de 5V, en de zwarte de min). Dan zou het bij een N3310 ook wel moeten werken

[ Voor 99% gewijzigd door w0w op 23-02-2004 16:54 ]

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hmm... op de originele accu van mijn Nokia 3310 staat 3.6V...
En op de oplader: "Output: 3,7V, 355mA, 1.3VA" (zijde precies de gemeten 3.7V)
Dus ik weet niet hoe dat dan zit met die 6.5V, maar hier komt dat bedrag nergens voor??

Overigens heb ik ook geen idee wat er aan de hand is, wellicht dat de oplader de 1800mAh-accu niet kan opladen?

[ Voor 3% gewijzigd door Gullie007 op 23-02-2004 17:07 ]

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• w0w

w0w

Op de lader van mijn N3310 staat 5.7V 800mA, maar ik denk dat als je jouw lader door meet wanneer hij in het stopcontact zit (en als hij ook nog belast is), dat het voltage toch wel richtig de 5V zal gaan.
Het kan trouwens best zijn dat jouw lader een lager Voltage output heeft, ik geloof dat ik zo'n snellader heb ofso iets :?

Maarreh TS, zou je misschien de telefoon+accu kunnen proberen op te laden met een andere lader?

[ Voor 40% gewijzigd door w0w op 23-02-2004 17:10 ]

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
yojordi schreef op 23 februari 2004 @ 17:08:
Het kan trouwens best zijn dat jouw lader een lager Voltage output heeft, ik geloof dat ik zo'n snellader heb ofso iets :?
Oh ja, dat zou best wel eens kunnen. De waarde die ik oplas was van de standaard adapter die erbij kwam.
Maarreh TS, zou je misschien de telefoon+accu kunnen proberen op te laden met een andere lader?
Lijkt me een goeie tip, als je de mogelijkheid hebt.

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Andere lader heb ik al geprobeerd...:S dat hielp nix.
Nog maals de 1800 mAh heeft het 2 mnd goed gedaan, en de oude accu laadt ook niet meer op.

Verder kan ik vertellen dat er uit de oplader wel 7 v (onbelast) komt, en uit de pinnen in de telefoon maar 3,7. Dus de tel doet er wel iets mee.

systeem specs

• w0w

w0w

Andere lader heb ik al geprobeerd...:S dat hielp nix.
Nog maals de 1800 mAh heeft het 2 mnd goed gedaan, en de oude accu laadt ook niet meer op.

Verder kan ik vertellen dat er uit de oplader wel 7 v (onbelast) komt, en uit de pinnen in de telefoon maar 3,7. Dus de tel doet er wel iets mee.
En de accu (die het nu niet doet) in een andere telefoon stoppen met een werkende adapter, werkt dat wel?
Anders ligt het dus inderdaad aan je N3310, misschien dat er een weerstandje is doorgebrandt of een condensatortje is gaan lekken? Dan kun je er vrees ik zelf niks meer aan doen. Misschien dat Nokia hem nog wil repareren voor je, dat zou je dan kunnen vragen.
Als je de accu dus toch wilt laden zul je er 3.7V op moeten zetten (3.7V is dus een schatting, het zal er niet veel naast zitten, maar 0.5V meer of minder maakt denk ik niet heel erg veel uit).
Zou het kunnen dat je telefoon een keer te warm is geworden?

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Accu doet het in andere telefoon wel gewoon goed ja.
Maar ik zal hem dan maar zo moeten proberen op te laden, kweet alleen niet of die dan wel stopt met laden ofzo. En op welke pinnen dat dan moet.

systeem specs

• w0w

w0w

Maar ik zal hem dan maar zo moeten proberen op te laden, kweet alleen niet of die dan wel stopt met laden ofzo. En op welke pinnen dat dan moet.
je moet ff de pinnen doormeten in je telefoon, en kijken welke de min en welke de 3.7V is, die plaatjes op de accu moet je dan natuurlijk aansluiten op je spanningsbron.
Met 3.7V moet je ongeveer 5 uur opladen om van leeg naar vol, met 7V is dit slechts 2 uur. Ik kan niet met zekerheid zeggen of hij vanzelf zal ophouden met opladen; aan de ene kant denk ik dat als er niet meer in de accu kan, dat er ook niet meer ingaat, maar aan de andere kant, zou het best kunnen zijn dat je de accu zo opblaast, dus gewoon maximaal iets van 4~5 opladen met 3.7V.
succes!
Pagina: 1