Toon posts:

draadloos LAN ipSec foutmelding WinXp home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is:
Draadloos netwerk van een Draytek2500we naar een Laptop met een D-Link DWL-122 op de USB poort.

Ik maak gebruik van WEP-128bit en dat werkt in eerste instantie prima. Besturingssyteem Laptop is XP-Home. Ik maak gebruik van statische IP adressen.

Ter informatie: de afstand tussen de router en de laptop is een meter. Daar zal dus het probleem niet liggen.

Bij het gebruik van het netwerk zonder de 128bit encryptie werkt het de hele tijd prima.

Op het moment dat ik gebruik maak van 128bit encryptie doet het het ook maar krijg ik na 10 minuten de volgende melding in mijn beveiligingslogboek en velies ik daarmee voor 2 minuten de draadloze verbinding. Het gebeurt echter ook dat na deze melding de draadloze verbinding niet opnieuwe word opgebouwd. Een harde reset is doorvoor de enige oplossing.

Wat ik gedaan heb is het nalopen van de instellingen op de router en voor het werkstation. Ook het vervangen van de laptop en draadloze usb ontvanger. Is het een bekend probleem? Kan XP de encyptie niet aan?

Type gebeurtenis: Controleren op mislukte pogingen
Bron van gebeurtenis: Security
Categorie van gebeurtenis: Beleidswijziging
Gebeurtenis-ID: 615
Datum: 23-2-2004
Tijd: 16:23:27
Gebruiker: NT AUTHORITY\Netwerkservice
Computer: COMPUTERNAAM
Beschrijving:
IPSec-services: De IPSec-services kunnen niet de complete lijst met netwerkinterfaces op de computer ophalen. Dit kan mogelijk een veiligheidsrisico bij de computer veroorzaken, aangezien sommige netwerkinterfaces niet de bescherming krijgen zoals deze door de IPSec-filters wordt verlangd. Voer de IPSec-controlemodule uit voor meer diagnostische gegevens met betrekking tot het probleem.

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 15:17

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

HP laptop? Waarschijnlijk wel. Zo ja dan heb je vast ook de vertraging in het opstarten, Als je dus in windows zit. Correct?

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Verwijderd

Topicstarter
Medion Power... helaas

De 64bit encryptie loopt als een trein! Zoals ik bij het aanmelden met 128bit in mijn beveiligingslogboek een melding kreeg:

Type gebeurtenis: Controleren op geslaagde pogingen
Bron van gebeurtenis: Security
Categorie van gebeurtenis: Aanmelden/afmelden
Gebeurtenis-ID: 528
Datum: 23-2-2004
Tijd: 16:15:25
Gebruiker: NT AUTHORITY\Netwerkservice
Computer: COMPUTERNAAM
Beschrijving:
Aanmelding is voltooid:
Gebruikersnaam: Netwerkservice
Domein: NT AUTHORITY
Aanmeldings-ID: (0x0,0x3E4)
Aanmeldingstype: 5
Aanmeldingsproces: Advapi
Verificatiepakket: Negotiate
Naam van werkstation:
Groeps-id voor aanmelden: {00000000-0000-0000-0000-000000000000}

Blijft mijn beveiligingslogboek netjes leeg bij de 64bit. Zou XP dan toch over zijn giegel gaan met 128bit?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 16:59 . Reden: tof toch ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:29

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs