Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bedrijf dat SMD's soldeerd

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:07

TF

bla bla

Topicstarter
Ik wil een aantal SMD ledjes vervangen. Maar nadat ik de ledjes binnenkreeg had ik meteen het idee dat ik het beter aan een prof. kan overlaten.

Nu heb ik al een paar elektronica-boeren gebeld hier in de buurt (hoorn) maar geen van alle kan het voor mij doen. Heeft iemand misschien een tip?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat dacht je van zelf doen? Als het maar om SMD ledjes gaat moet dat toch nog wel lukken lijkt me :)
Anders zou je binnen je vrienden/kennissenkring kunnen kijken of iemand er handig mee is.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Zelf een bout kopen en flink oefenen op wat oude/defecte electronica? :)
Je zou ook anders een TV-reparatie-service kunnen proberen maar reken maar dat die aardig wat in rekening brengen.

Senile! Senile Oekaki

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56
Blijkbaar weet niet iedereen wat SMD is.
Je zou het zelf kunnen proberen.
Koop wat SMD "lijm" en plak ze op de juiste plaats.
Daarna verhitten (weet niet tot hoeveel, maar dat kan je wel zien) en klaar...

Doe ze niet oververhitten, want dan doen ze het niet meer....
Ook solderen met een bout is af te raden, ivm eventuele statische electriciteit.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

waarom moeilijk doen.ik heb al veel SMD gesoldeerd met een 15 watt boutje.een draadje erom wikkelen zodat de punt lekker dun is.ben je bang voor statische ladingen dan zou ik dat op de RVS aanrecht doen en de bout gebruiken met een rand aarde stopcontact.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als de punt van je soldeerbout maar klein genoeg is kan je het zelf.

Klein beetje tin op 1 eilandje, componentje er op, tin weer laten smelten, component zakt er in, voorzichtig bout weghalen (component kan je evt. met een pincet op zijn plaats houden), dan kan je rustig het andere eilandje doen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Je hebt ook een soldeer middel dat het component eerst afkoeld zodat de kans op verbranden kleiner word.

Alles is terug te redeneren naar 4

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-10 11:48

Ercewee

a.k.a. K

TF schreef op 23 februari 2004 @ 16:35:
Ik wil een aantal SMD ledjes vervangen. Maar nadat ik de ledjes binnenkreeg had ik meteen het idee dat ik het beter aan een prof. kan overlaten.

Nu heb ik al een paar elektronica-boeren gebeld hier in de buurt (hoorn) maar geen van alle kan het voor mij doen. Heeft iemand misschien een tip?
Ik kan redelijk overweg met smd. Ik wil wel een poging wagen. Beetje afhankelijk van wat er precies moet gebeuren.

En in het weekend zit ik over het algemeen vlak bij Hoorn. :)

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:07

TF

bla bla

Topicstarter
tnx voor de reacties. Maar heb in de 'kennis'kring iemand gevonden die er dagelijks mee werkt. Ik show het resultaat binnenkort wel even
Pagina: 1