[rh 8.0] Nieuwe kernel vanaf source

Pagina: 1
Acties:

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 09:58
Tot nu toe ben ik redelijk verwend door de up2date dingen, maar voor Red Hat 8.0 is dat voorbij.
Ik heb al even in het apt repository van Fedora zitten kijken naar de laatste kernel versie, maar dit heb ik niet kunnen vinden, tot mijn spijt.
Want nu moet ik toch echt een nieuwe kernel vanuit de source code gaan maken.
(Wat ik tot nu toe al een keer of 3 verkeerd gedaan heb)

Dus nu vroeg ik mij af, is er ergens een methode/guide, die mij in staat stelt alle instellingen zoals deze nu staan in 2.4.18-14 te behouden in 2.4.25 ?
En hoe moet ik dit dan aanpakken ?
Ik heb al even op tldp gezocht, maar de kernel guide is offline daar op dit moment.

Persoonlijk hoopte ik dat er in de kernel-source-2.4.18-14.i386.rpm al een menuconfig instelling stond zodat ik dit niet kan verprutsen. (is me al 2x gelukt)

Maar daarna heb ik niet echt een idee hoe ik precies verder moet gaan.
Ik dacht dat de volgorde in de nieuwe ge-untarde source iets dergelijks als dit moest zijn:
make clean
make menuconfig
make dep
make bzImage
make modules

Maar hoe moet ik het spul precies zover krijgen dat het in Grub werkt ?
En kloppen de volgordes zoals ik ze hierboven noem ?

edit: make menuconfig moet ook :D (met de config file van de eerdere kernel wilde hij wel)

[ Voor 5% gewijzigd door Icheb op 23-02-2004 17:27 ]

sebsoft.nl

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In deze handleiding staat het vrij goed beschreven: http://www.redhat.com/doc...ide/ch-custom-kernel.html

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

Mocht het nou niet lukken met compilen of je bent gewoon liever lui. The Fedora legacy project maakt security updates voor Red Hat 8.0. Ze hebben al nieuwe kernels voor de laatste rmap bug. Zie: http://www.fedoralegacy.org

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 23:48 ]

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 09:58
Beide bedankt voor deze replies...

Ik heb de kernel vanaf source kunnen compilen met dank aan de custom-kernel handleiding :)
(Alleen in deze manual staat dat er 'make install' gegeven moet worden aan het einde, maar als mijn geheugen me niet in de steek laat is dit toch pas in 2.6.x een officieel commando ?
Ok, het werkte perfect, maar eigenlijk mag het toch niet :D)

Ik gebruik de fedoralagacy voor andere updates, maar ik wilde een keer een nieuwe kernel hebben in plaats van een kernel die bij iedere versie weer verder gepatched wordt :D

sebsoft.nl

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 23:47:
Mocht het nou niet lukken met compilen of je bent gewoon liever lui. The Fedora legacy project maakt security updates voor Red Hat 8.0. Ze hebben al nieuwe kernels voor de laatste rmap bug. Zie: http://www.fedoralegacy.org
hmmm, ja,
ik zat daar ook al een tijdje te kijken of ze daar eens een nieuwe kernel gingen uitbrengen maar hij staat nog steeds in "testing"

onder het kopje "advisories" is ook nog steeds geen melding van de deze kernel bug.

is het aan te raden deze "testing" kernels te gebruiken?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

GiLuX schreef op 24 februari 2004 @ 16:47:
hmmm, ja,
ik zat daar ook al een tijdje te kijken of ze daar eens een nieuwe kernel gingen uitbrengen maar hij staat nog steeds in "testing"

onder het kopje "advisories" is ook nog steeds geen melding van de deze kernel bug.

is het aan te raden deze "testing" kernels te gebruiken?
Ah,

Ik dacht dat hij eigenlijk al stable was. Ik moet zeggen dat ik hem zelf nog niet getest heb. (Alleen voor mijn werk uitgezocht wat een alternatief kon zijn voor Red Hat updates). Ik zou hem niet op productiesystemen draaien zolang het testing is, maar installeer hem eens op een testsysteem en bekijk hoe het bevalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 17:11 ]

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 17:11:
[...]
Ah,
Ik dacht dat hij eigenlijk al stable was. Ik moet zeggen dat ik hem zelf nog niet getest heb. (Alleen voor mijn werk uitgezocht wat een alternatief kon zijn voor Red Hat updates). Ik zou hem niet op productiesystemen draaien zolang het testing is, maar installeer hem eens op een testsysteem en bekijk hoe het bevalt.
interessant.
ik heb ook een tijdje zitten zoeken naar een alternatief en het enige wat ik kon vinden was deze fedoralegacy site.

heb je ook nog andere opties gevonden toevallig?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Pagina: 1