Toon posts:

[XP] Bsod probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg om de dag een bsod scherm met de volgende stopcode:

Page_fault_in_nonpaged_area
0x00000050

caused by: kmixer.sys

system specs:

Windows xp Profesional versie 2002
amd athlon 2700+
512 mb ram-geheugen

ik heb geprobeerd windows xp opnieuw te instaleren en 1 voor 1 alle drivers, software instaleren en kijken welke software, drivers het was, maar dat had geen zin.

kan iemand mij helpen ????

bekend probleem volgens google:
http://www.google.nl/sear...e=UTF-8&hl=nl&lr=

er worden hier en daar wat suggesties gedaan, o.a. dat het aan te snelle geheugen timings kan liggen, zet deze is lager in het bios, mischien dat het helpt?

Normal guy: hoe zet je je geheugen lager in de bios??? :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 16:45 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:15

SmartDoDo

Woeptiedoe

Kijk eens in de Windows XP en 2000 BSOD guide als je dat nog niet hebt gedaan. Eventueel Google al nagezocht op die specifieke foutmelding?
Dat zijn iig de eerste stappen die je moet ondernemen :)

Verwijderd

als je de search pakt van windows zie je dat het een driver is die zich bevindt in \WINDOWS\System32\drivers.

Herinstaleer eens gewoon windows en NIETS van drivers, kan je hem dan ook zien in de search?

De vraag is: is het een standaard driver van Windows of driver van mobo driver ofzo

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

The devil is in the details.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit :)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:41
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

er worden hier en daar wat suggesties gedaan, o.a. dat het aan te snelle geheugen timings kan liggen, zet deze is lager in het bios, mischien dat het helpt?

Verwijderd

Topicstarter
twiekert schreef op 23 februari 2004 @ 16:41:
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

hoe doe je dat ??? ben nie zo een pro :)

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 16:48:
[...]

hoe doe je dat ??? ben nie zo een pro :)
In je BIOS kijken en even zoeken naar dingen wat met je geheugen (memory ;)) te maken hebben. En anders staat het vast nog wel in de handleiding van je moederbord :)

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 23 februari 2004 @ 16:49:
[...]
In je BIOS kijken en even zoeken naar dingen wat met je geheugen (memory ;)) te maken hebben. En anders staat het vast nog wel in de handleiding van je moederbord :)
Waar kan ik de bios vinden ??? :)

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 16:51:
[...]

Waar kan ik de bios vinden ??? :)
Als je opstart krijg je vrijwel helemaal in het begin de melding dat je op een toets moet drukken om in de BIOS te komen, meestal is dat Delete (DEL) ;)

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 23 februari 2004 @ 16:52:
[...]
Als je opstart krijg je vrijwel helemaal in het begin de melding dat je op een toets moet drukken om in de BIOS te komen, meestal is dat Delete (DEL) ;)
Ik kan niet in me bios komen als ik op (del) druk als hij is opgestart dan vraagt hij om een password maar ik weet de passwoord niet
Help???
:?

• Hahn
  • Nu online
Zit je dan al in Windows? Want je moet op DEL drukken als je je PC opstart, dus vrijwel gelijk nadat je op de aan-knop hebt gedrukt.

Maar het kan ook zijn dat je BIOS is beveiligt met een password, vraag aan de echte beheerder (als jij dat niet bent) of aan de winkel waar je 'm gekocht hebt wat dat moet zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 23 februari 2004 @ 17:04:
Zit je dan al in Windows? Want je moet op DEL drukken als je je PC opstart, dus vrijwel gelijk nadat je op de aan-knop hebt gedrukt.

Maar het kan ook zijn dat je BIOS is beveiligt met een password, vraag aan de echte beheerder (als jij dat niet bent) of aan de winkel waar je 'm gekocht hebt wat dat moet zijn ;)
heb ff in het boekje van me moederbord gelezen en daar staat dat je je pasword kan reseten, door een knopje in te drukken.
dus ga ik dat maar doen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben kan ik in me bios maar hoe verander ik het geheugen snelheid dan ???
Pagina: 1