[XP] Andere sATA controller = reinstall?

Pagina: 1
Acties:

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Topicstarter
Ik ben nu (ivm een verrotte bios) van m'n DFI lanparty nf2 Ultra naar m'n oude A-bit NF7-S gegaan voor voorlopig.
Nu loop ik dus tegen het probleem aan dat komt door de verschillende sATA controllers die hierop zitten. (3114@DFI & 3112@A-bit)
Aangezien ik "pure sATA" draai heb ik dus niet de mogelijkheid om ff de andere drivers te installeren, zodat het zaakie loopt.
Om m'n pc toch draaiend te maken heb ik ff een kleine partitie gemaakt en daarop een nieuwe install gedaan met de juiste 3112-drivers.

Nu is mijn vraag dus;
Is het mogelijk om vanaf deze nieuwe install, op m'n oude install (andere partitie) de juiste 3112-drivers bij te voegen, zodat windows deze mee neemt tijdens booten, ipv de oude 3114-drivers?

If so,
Hoe doe ik dat dan?

Op GoT, google en nForcersHQ kon ik geen antwoord, hint of bij voorkeur een "how to" vinden (alles dat ik kon vinden kwam uit op een reinstall) en op www.cmd.com (de site van sillicon image, de fabrikant van deze sATA controllers) is de support wel heeeeeel erg karig, dus vandaar mijn vraag.

Edit:

Ondertussen heb ik geprobeerd om met m'n WinXP-CD een repair install te doen, maar helaas geeft ie niet m'n oude install als een van de opties.
Met die 6 bootfloppy's van XP lijkt die hele "F6 for 3rd party driver" niet te werken, dus loopt ook dat niet goed.

Verder heb ik gezocht naar die 3114 drivers en ben ze op verschillende plaatsen tegen gekomen in die oude install. zou het werken om alle 3114 diver-componenten te overschrijven door de 3112 driver-componenten? Of staan er zo hier en daar ook nog verwijzingen in het register ofzo. (Het register kan ik ook nog ff niet vinden, maar daar heb ik ook nog niet echt goed naar gezocht.)

[ Voor 36% gewijzigd door _Droopy op 24-02-2004 07:08 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
*Kickje + edit*
is er niemand die iets weet dat ik nog kan proberen?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er staat een stuk over wijzigen van mass storage op Kb van Microsoft.
Helaas weet ik niet meer waar dus moet je zelf ff zoeken.

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
Ik heb het een en ander gevonden, en ga het waarschijnlijk vannavond uit proberen.
Thanx for the reply
als er nog andere ideeen zijn hoor ik het uiteraard ook nogsteeds graag.
de oplossingen die ik bij MS gevonden heb werkte niet bij een maat van mij iig. vandaar dat alle nieuwe input welcome is.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Waarschijnlijk bedoel je dit artikel ? 'n Soortgelijke methode kun jij waarschijnlijk ook wel gebruiken voor jou probleem, hiervoor moet je inderdaad wel het register wijzigen. Gebruik hiervoor het programmatje reg.exe, welke als het goed is in je \Windows\System32 directory staat. Met de optie REG LOAD kun je het register van de niet meer bootable XP installatie inladen in de nieuwe XP, en zo de instellingen voor de s-ata drivers toevoegen. In onderstaande voorbeelden neem ik aan dat je niet-bootable XP op station D: staat indien je de goede XP opgestart hebt. Maak eerst een bakcup van het register op station D:, dus kopieer D:\Windows\System32\Config\SYSTEM even naar bv D:\Windows\System32\Config\SYSTEM.BAK

Voer daarna dit uit in de command prompt :

REG LOAD HKLM\SYSTEM_00 D:\Windows\System32\Config\SYSTEM

Bovenstaande regel laadt het HLKM-gedeelte van het register van de andere XP installatie in het huidige register onder de subkey SYSTEM_00

Je kunt nu de gegevens voor de andere driver toevoegen, bekijk hiervoor de inhoud van de INF-file van de driver. Eventueel kun je ook gewoon proberen de gegevens onder de volgende key te kopieren van het goede register naar die van D:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CriticalDeviceDatabase\

Indien je klaar bent dien je het andere register weer te verwijderen uit de huidige met het command : REG UNLOAD HKLM\SYSTEM_00

En nu maar duimen dat het inderdaad werkt :)

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
Thanx voor je reply, maar helaas werkt dit ook (nog) niet.
Tijdens poginen om via safe modus te booten, zie ik dat ie nogsteeds de 3114driver laad ipv de 3112r.
Er moet dus nog ergens een verwijzing staan naar die driver, die ik dus gelijk zou veranderen MITS ik de locatie van die verwijzing zou weten.

Maargoed, weer een beetje kennis vergaard iig.

Any other suggestions?

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
Nog iemand anders een ideetje?

Pagina: 1