Toon posts:

ip conflict bij meerder pc's op router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Demon DSL Express abbonnement die ik wil delen, ik heb een speedtouch 510 4 poorts router. Als ik er 1 pc op aansluit doet internet het gewoon. Sluit ik er 2 pc's op aan dan geeft ie een ip conflict.

hij deeld bij de ene pc hetzelfde ip adres uit als bij de ander. dit is het ip adres wat ik ook gebruik om te internetten, iemand een id hoe ik dit anders kan krijgen want zo heb ik natuurlijk niks aan die 4 poorts router.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07

ralpje

Deugpopje

Je router staat waarschijnlijk in bridge mode, terwijl hij moet nat'ten.
Kijk eens op www.alcadis.nl voor een config tooltje voor je modem, volgens mij ondersteunen de nieuwste tools ook het bbned / babyxl netwerk.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ik kan via de cd van me speedtouch router ook aangeven of ik routed ppp dhcp - nat wil doen, dat heb ik zojuist even gedaan, kan dan wel ineens in de router via internet explorer maar niet internetten, ik vind ook nergens een herkend ip adres terug in me router wat met me isp te maken heeft, als ik normaal verbinding maak met demon met een nieuw netwerk apparaat gaat hij het macadres koppelen aan het ip adres, moet dit dan niet met de router?

laat maar ik heb het een nederlandse setup van die speedtouch gedraad en voor nat gekozen en nu werkt alles wel. nog bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 18:44 ]