Toon posts:

Bevriezen van opstartsituatie win98 met programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje is een echte digibeet. Hij weet niks van pc's en klikt bij alles watie op zn scherm ziet op "ja"en "accept". We zitten hier thuis op een netwerk van 7 pc's en de virussen en islukte backups vliegen me om de oren door het wangedrag van mijn broertje. Nou bn ik via mijn stage plaats in contact gekomen met het programa "illusion". Hier van heb ik een probeerversie gedownload en het werkt perfect. Ook alle andere problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Maar deze versie is maar 30 dagen geldig en een lientie kost 50 euro en is alleen verkrijgbaar voor bedrijevn en instellingen (dus niet voor consumenten). Heeft iemand een vergelijkbaar programma dat free-ware is?

Ik heb ook al geexpirimenteerd met poledit en tirthparty varianten maar dat werkt niet. Op dit forum kwam ik ook niet veel verder dan illusion en andere betaalde software. En op google kwam ik deepfreeze (of zo iets) tegen maar dat was duur en wat ik begreep alleen voor Novell clients (voor zover mijn Engels reikt dan)

Heeft iemand een suggestie voor een programma dat na een herstart alles weer in de oorspronkelijke situatie herstelt en niets tot weinig kost?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

reborn kaartjes mischien ? wat kosten die ?

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 23-02-2004 18:09 ]

Iperf

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Ja rebornkaartjes kan, die zijn niet eens zo duur volgens mij.

Als je echt goedkoop wilt, kun je ook bij elke reboot een image (waarin alles goed staat) met symantec ghost laten terugzetten, en dan opstarten naar windows. Moet je wel steeds booten met een bootdisk, en controleren of bij de vorige boot de image al is teruggezet. Alleen kan je broertje de partitie met de image erop nog wel verkloten, of de image weggooien, en aangezien je win98 hebt en dus geen NTFS is dit ook niet echt bruikbaar denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd ook al aan reborn kaartjes zitten denken, maar ik ken niet de precieze werking en of je die kunt instellen. Het is namelijk zo dat hij op D: zijn bestanden zet (moet dus veranderbaar zijn) en c: staat windows etc, die moet dus dichtgetimerd zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.bnc-distribution.nl/support/reborn/handleiding

maar volgens mij kan dat wel

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 24-02-2004 19:10 ]

Iperf