Toon posts:

Kun je proc. 3,2 overklokken als mobo maar t/m 3,2 aankan

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS P4C800 Gold met een 3,2 Ghz processor.
Het moederbord kan - volgens de specs - tot en met 3,2 Ghz
processors aan. Wat gebeurt er als ik overklok. Dan ga ik over
de max. van de moederbord heen.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-02 13:49
Waarschijnlijk staat er op de doos dat hij tot 3,2 aan kan, omdat er tijdens de productie nog geen snellere was. Hoogst waarschijnlijk kan een 3,4 er ook wel op.

^ Wat hij zegt.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02 19:37

DaWaN

'r you wicked ??

Hij kan wel hoger hoor, die 3.2 staat voor de snelste proccessor die er op dat moment was, dus voor de processor, die Asus van jouw moet volgens mij wel aardig ver gaan! (met een goeie koeling wel te verstaan :D)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Heb je het al eens geprobeerd? Het ligt er maar net aan wat de max multiplier en fsb-snelheid van het mobo is.

Aangezien de MP gelockt is van intel CPU's ( en tegenwoordig ook sommige AMD's), moet je even kijken wat de max fsb is. Dit wil overigens ook niet gelijk zeggen dat dit ook haalbaar is.

ga hier even na wat voor mobo je precies hebt en kijk even voor verdere specs --> http://www.asus.com/products/mb/mbindex.htm

Verder mag ik u verwijzen naar de faq en hoe een betere startpost aan te maken. Met een beetje zoekwerk was dit ook te vinden :).

specs

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Even for the record: overclocken is over de max op paier heengaan.

Antwoord is heel simpel: proberen. Al kan ik je nu al vertellen dat dat mobo best harder kan.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
inderdaad, met een beetje geluk haal je met lucht makkelijk 3.8GHz met standaard voltage :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ja, er zijn zelfs P4's die met P/C op 5125 MHz kunnen draaien op jouw mobo, dus dat kan. Verder toont je topicstart niet echt een tweakers-spirit, zoek voortaan dus even rond, of gebruik je boerenverstand. Deze gaat iig dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.