[php] view source soms niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:29
Ik zit met een erg vaag fenomeen.

Mijn php pagina's gegenereerd door mijn template engine geven soms een lege pagina als output. Althans, voor sommige mensen zijn ze leeg en voor anderen niet.

Wat wel bij iedereen optreedt is dat je de source niet kunt bekijken van de pagina. De browser laat het gewoon niet zien. Refresh je de pagina vervolgens dan kan je de source wel bekijken.

Dit is erg vaag geformuleerd, maar veel meer kan ik er niet van maken. Ik vraag me af hoe een serverside taal als php dit fenomeen kan veroorzaken. Misschien iets met headers?

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

maartenvdv schreef op 23 februari 2004 @ 15:54:
Dit is erg vaag geformuleerd, maar veel meer kan ik er niet van maken. Ik vraag me af hoe een serverside taal als php dit fenomeen kan veroorzaken. Misschien iets met headers?
Crashend apache proces, gewoon geen uitvoer vanuit het script. In het geval van een crashend proces krijg je een 'Document contains no data', in de anderen gevallen is de uitvoer gewoon leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat view source probleem heb ik hier op GoT ook, maar volgens mij is dat gewoon een IE iets

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

.oisyn schreef op 23 februari 2004 @ 16:14:
Dat view source probleem heb ik hier op GoT ook, maar volgens mij is dat gewoon een IE iets
Goed punt... welke browser gebruikt de TopicStarter eigenlijk? Fire(bird|fox) doet namelijk een nieuwe request voor het view source window; terwijl IE dit niet doet :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem heeft betrekking tot compressie en het betreft ook alleen IE. De pagina's worden, vermoed ik, gegenereerd met behulp van php en gecomprimeerd doorgestuurd naar de bezoekers? Het probleem van lege pagina's treedt voornamelijk op bij het eerste bezoek van een pagina, een refresh helpt meestal. En het betreft soms alle IE versies en soms specifieke versies. Het lijkt mij een probleem met PHP in combinatie met Apache. Kennelijk gaat de communicatie met IE niet vlekkeloos (het probleem kan dus ook bij IE zitten, het is maar hoe je het bekijkt...).

Van pagina's die gecomprimeerd zijn, kan je de source niet bekijken (met IE). Het kan alleen als je heel snel bent, met het opvragen van de source (eigenlijk al tijdens het laden).

Ik ben trouwens al een tijdje op zoek naar de oplossing, maar heb zelf nog niets kunnen vinden.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 16:18:
Het probleem heeft betrekking tot compressie en het betreft ook alleen IE. De pagina's worden, vermoed ik, gegenereerd met behulp van php en gecomprimeerd doorgestuurd naar de bezoekers? Het probleem van lege pagina's treedt voornamelijk op bij het eerste bezoek van een pagina, een refresh helpt meestal. En het betreft soms alle IE versies en soms specifieke versies.

Van pagina's die gecomprimeerd zijn, kan je de source niet bekijken (met IE). Het kan alleen als je heel snel bent, met het opvragen van de source (eigenlijk al tijdens het laden).

Ik ben trouwens al een tijdje op zoek naar de oplossing, maar heb zelf nog niets kunnen vinden.
Ik neem aan dat je GZIP compressie bedoelt? Is het een bekend probleem dat IE deze niet zou kunnen openen? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg bekend is het niet, want ik kan er bijna niets over vinden op internet. Maar het is soms ook een kwestie van de juiste zoektermen.

Het betreft idd gzip (gzcompress). Ik heb het probleem met popup's (overigens geen automatische) die pagina's laadt zien, die gecomprimeerd zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 16:18:
lijkt me niet. Als ik bijvoorbeeld vanuit de topiclijst naar deze topic surf, dan kan ik de source niet opvragen. Als ik echter een reactie post of edit, dan kan ik 'm ineens wel goed opvragen :? Een refresh helpt overigens niet in deze. En het lijkt me niet dat de pagina's nadat je hebt gereageerd ineens niet gecompressed zullen zijn ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:24
Ik heb dit probleem ook, alleen 'My five cents' gaan naar het feit dat deze pagina's meestal eea aan javascript in zich hebben. Het lijkt erop dat de browser(IE) de source niet wil laten zien als hij denkt/vindt dat de pagina nog niet helemaal gerenderd is.
Ik maak ook gebruik van MyIE2 en die geeft in de browsertab steeds aan dat de pagina nog niet volledig is als het probleem optreedt.
Als ik vervolgens de pagina refresh is het ineens geen probleem meer.

Ik weet het, dit is geen oplossing voor het probleem, maar misschien gaat er hierdoor bij iemand van jullie een lampje branden.

@ TS: gebruik jij (veel) javascript in de gegenereerde templates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat probleem heb/had ik ook. Als ik de source niet meer kan bekijken dan leeg ik de temporary internet files en vervolgens kan ik de source weer bekijken. Weet niet of dit DE oplossing is maar bij mij werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:29
Ik gebruik zelf IE6.

De php output wordt inderdaad met gezipped met gzip, alles met mod_gzip.

Dit lijkt de oorzaak voor de source te zijn. De blanco pagina's heb ik echter opgelost door een xml tags te verwijderen uit de source

code:
1
2
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en">

Geen idee waarom dit het probleem veroorzaakt, maar het is wel zo.

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Heb ik ook wel eens last van, dat view source niet lukt. Meestal werkt het wel weer na het verwijderen van de temp files.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokki
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
http://groups.google.com/...nnot+view+source+save+bmp

Deze bug zit al jaren in IE. Tijd om je browser te upgraden.
Pagina: 1