[alg] Directory entries FAT*

Pagina: 1
Acties:

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 19:17
Kan iemand mij uitleggen hoe het precies zit met de directory entries bij FAT?

Ik snap het idee van de directory regel wel en de daaraan gekoppelde FAT tabel en cluster chains maar ik begrijp niet hoe het nou zit met de relatie tussen directories en files.
Hoe en waar precies wordt aangegeven in welke dir een file zit (of andersom?) en hoe zit het met die . en .. van de parent en huidige dir?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hutspot - Geef even aan wat je zelf hierover al gevonden hebt, en dergelijke. Heb je bv. dit al gelezen: http://home.teleport.com/~brainy/fat16.htm ?

• Hutspot
Okee het volgende is mij al wel duidelijk

Het hele verhaal van MBR, partities, boot sector, FAT-tabellen, root dir en data section snap ik.

FAT 16 heeft een root directory die na de fat tabellen komt en een vast grootte heeft waardoor Fat16 een beperking heeft w.b.t. het aantal files in de root.
FAT32 heeft daar geen last van omdat die de files uit de root ook in de data section opslaat.

Elke file en directory heeft een directory entry met daarin alle file attributen en een verwijzing naar het start cluster in de FAT, en vervolgens loopt het bestand tot het eind door de FAT-tabel heen.

Maar het gaat mij dus om de manier waarop de files en de directories aan elkaar gekoppeld zijn. Hoe weet het OS nu welke files in welke map horen?

• Hutspot
ff schoppen hoor,

volgens mij is het heel simpel, is er niemand die het me kan uitleggen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als ik dit zo doorlees: http://www.microsoft.com/...ad/hardware/fatgen103.pdf - dan is het volgens mij zo:

- Een file en directory zijn beide files (directory entries)
- Het type wordt gemarkeerd door een attribute (directory of file)
- De inhoud van een file is de daadwerkelijke inhoud van de file
- De inhoud van een directory is gewoon weer een reeks directory entries