Serienummer harddisk aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheScorpio
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10-2025
Serienummer harddisk aanpassen

'k Heb een programma met een officiele licentie.
Nu wil ik dat als m'n harddisk crasht, ik het programma direct op een andere pc gaan installeren en doorwerken.
Nu is de licentiecode die het programma nodig heeft, gebasseerd op het serienummer van de harddisk.
Dus als de pc crasht wil ik eigenlijk het serienummer van de harddisk van die nieuwe pc gelijk maken aan het serienummer van de harddisk van de oude pc.

Hoe kan ik dit doen? 'k Heb al op internet lopen zoeken, maar kan niets vinden.

'k Wil dus het serienummer van de harddisk kunnen aanpassen. Dit is legaal, omdat er niets in de voorwaardes staat van de software, en ik een licentie HEB.

Thanks! Hoor 't graag....

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

poe...onder dos was't vroeger vrij makkelijk
waar tegenwoordig :?

• TheScorpio
Losha schreef op 23 februari 2004 @ 15:38:
poe...onder dos was't vroeger vrij makkelijk
waar tegenwoordig :?
't Is voor onder dos! 't Is een oud programma. Hoe doe ik het onder dos dan?

Verwijderd

ben je met deze vraag al bij de software fabrikant/leverancier gewwest, het lijkt mij dat zij je het beste informatie kunnen verschaffen.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Als je een legale licentie hebt, waarom bel je de software leverancier niet op? Die zal je vast aan een nieuwe licentie kunnen helpen.

Pvouput live

• TheScorpio
Krypt schreef op 23 februari 2004 @ 15:39:
Als je een legale licentie hebt, waarom bel je de software leverancier niet op? Die zal je vast aan een nieuwe licentie kunnen helpen.
Omdat ik voor elke keer bellen 25 euro per kwartier moet betalen, en ik voor een nieuwe serienummer (terwijl de oude vervalt bij een harddisk) 150 euro moet betalen! Belachelijk... En het is legaal omdat er niets staat dat het editen van een harddisk niet mag. En aangezien ik geen moment kan/wil plat liggen, en ik niet 24 uur wil wachten op een nieuwe serial.

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
http://www.brettglass.com/ttr19980206a.html

Je kunt een disk editor gebruiken:

http://www.geocities.com/thestarman3/tool/de/PTS-DE.htm

[ Voor 54% gewijzigd door secoh op 23-02-2004 15:49 ]

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

• TheScorpio
HEe... die site is down... maar eigenlijk wil ik een heel simpel tooltje. Dat hexidecimale geneuzel is niets voor mij... ben niet zo'n hacker... meer een veredelde eind gebruiker.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
TheScorpio schreef op 23 februari 2004 @ 15:43:
[...]
Omdat ik voor elke keer bellen 25 euro per kwartier moet betalen, en ik voor een nieuwe serienummer (terwijl de oude vervalt bij een harddisk) 150 euro moet betalen! Belachelijk... En het is legaal omdat er niets staat dat het editen van een harddisk niet mag. En aangezien ik geen moment kan/wil plat liggen, en ik niet 24 uur wil wachten op een nieuwe serial.
En voor dergelijk geld hebben ze nu nog geen Windows versie kunnen ontwikkelen waarmee het allemaal een stukje makkelijker kan?

Ik kan me niet voorstellen dat men in 2004 nog echt niet buiten een DOS programma kan.... We spreken 13 jaar na de ontwikkeling van de 16 bits Windows Applicaties (Windows 3.1, 1991), en 10 jaar na de ontwikkeling van de 32 bits Windows Applicaties. (Win32 voor Win3.1 , 1994 en natuurlijk Windows 95 daaropvolgend).

Je maakt mij niet wijs dat als ze nu nog een officiele support hebben, dat ze geen Windows versie hebben ontwikkeld.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 17:58

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Volgens mij kan dat niet echt.
Maar als een HDD sterft, dan is het 99% van de keren iets mechanisch.
En aangezien het serienummer in de firmware zit is het dan dus een kwestie van de printplaat overzetten op een wel werkende schijf van precies hetzelfde type.

Bij de meeste harde schijven is dat niet zo ingewikkeld.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
vraagt het programmatje vrij veel rekenkracht van je systeem?
zoniet, dan zou je emulatoren als Bochs of VMware kunnen overwegen.
Mogelijk dat je daarbij ook het SN van de drive kunt aanpassen.
Maar wat ik nog even niet snap... wil dat programmatje het serienummer van je partitie weten? (die 8-digit code die je in dos ziet na een dir) of echt het serienummer van je drive?
Voorbeeld van serienummer van je partitie:
code:
1
2
3
C:\Documents and Settings\Gijs>dir
 Volume in drive C has no label.
 Volume Serial Number is CCAA-B140

Als het dat eerste is kun je met Ghost natuurlijk gewoon heel simpel een diskimage maken en die terugzetten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Om welk programma gaat dit eigenlijk?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik kan me niet voorstellen dat een, zelfs oud, programma slechts werkt met één bepaalde harddisk. Ben ook wel benieuwd naar de naam.

Overigens begeef je je op het randje van de illegaliteit met je vraag. Wie zegt dat je het programma niet gewoon op een andere PC/HD gaat zetten en het daar ook gaat gebruiken. Discutabel zou ik zeggen.

ARME AOW’er

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

jvhaarst schreef op 23 februari 2004 @ 16:59:
Volgens mij kan dat niet echt.
Maar als een HDD sterft, dan is het 99% van de keren iets mechanisch.
En aangezien het serienummer in de firmware zit is het dan dus een kwestie van de printplaat overzetten op een wel werkende schijf van precies hetzelfde type.

Bij de meeste harde schijven is dat niet zo ingewikkeld.
het serienummer wat hij bedoelt staat NIET in een firmware maar in de mbr/sector 0..in ieder geval op de platters dus

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-03 23:57
Tja, 't blijft moeilijk dat google'n...

http://www.0db.us/documents/vsn/vsn_modification.html

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
Losha schreef op 23 februari 2004 @ 17:43:
[...]

het serienummer wat hij bedoelt staat NIET in een firmware maar in de mbr/sector 0..in ieder geval op de platters dus
dus prima met ghost oid te omzeilen.
of met een linux flop en dd :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TheScorpio
maartena schreef op 23 februari 2004 @ 16:53:
[...]

En voor dergelijk geld hebben ze nu nog geen Windows versie kunnen ontwikkelen waarmee het allemaal een stukje makkelijker kan?

Ik kan me niet voorstellen dat men in 2004 nog echt niet buiten een DOS programma kan.... We spreken 13 jaar na de ontwikkeling van de 16 bits Windows Applicaties (Windows 3.1, 1991), en 10 jaar na de ontwikkeling van de 32 bits Windows Applicaties. (Win32 voor Win3.1 , 1994 en natuurlijk Windows 95 daaropvolgend).

Je maakt mij niet wijs dat als ze nu nog een officiele support hebben, dat ze geen Windows versie hebben ontwikkeld.
Software die 100% bedrijfszeker moet zijn, en waar een eigen grafische interface in zit, hoeft geen windows platform. Ennuh... nieuwe versie van deze software kost € 20.000,00... de uitgeklede versie... dus dan hack ik liever effe een hd serial.

• TheScorpio
1000 maal dank! Echt, via google heb ik 'm niet kunnen vinden, en 'k heb op alles gezocht. Via deze site van jouw kwam ik naar sysinternals...
http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml#VolumeId

Hier zit een dos tooltje waarmee ik deze serial kan editen!

Super, hier ben ik zooooooooo mee geholpen... 'k ga dit weekend direct aan de slag!

Thanks!

• de-cvd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-03 09:29
TheScorpio schreef op 24 februari 2004 @ 10:01:
[...]

Software die 100% bedrijfszeker moet zijn, en waar een eigen grafische interface in zit, hoeft geen windows platform. Ennuh... nieuwe versie van deze software kost € 20.000,00... de uitgeklede versie... dus dan hack ik liever effe een hd serial.
Mischien heeft het niet helemaal met de vraag te maken maar wat voor soort software heeft zo'n hoge prijs?

• cyco2437
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09-2025
Check dit program van Sysinternals.

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/newsid.shtml

Misschien was het een ander utility van hun, maar ik weet dat het
super klein was en 100% werkte bij mij, toen ik het nodig had.

Better to be pissed off than pissed on .... :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

TheScorpio schreef op 24 februari 2004 @ 10:01:
[...]

Oh...!.. Als het pakket zo duur is ben je wel gerechtvaardigd om te hacken hoor :D |:(

Dan is een bedrag als 25 euro / kwartier trouwens helemaal niets (ik neem zelfs aan dat dit niet het echte bedrag is)

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 24-02-2004 10:47 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• TheScorpio
Spider.007 schreef op 24 februari 2004 @ 10:47:
[...]

Oh...!.. Als het pakket zo duur is ben je wel gerechtvaardigd om te hacken hoor :D |:(

Dan is een bedrag als 25 euro / kwartier trouwens helemaal niets (ik neem zelfs aan dat dit niet het echte bedrag is)
In de voorwaardes staat niets over het aanpassen van de volume serial number. Ik vermenigvuldig de installaties niet, dus valt het gehaal binnen mijn licenties.

25 euro is WEL het totale bedrag, en als je dat niet aanneem... :Z boeiend...

En aangezien ik geen leverancier wil wakker maken, doe ik geen uitspraak over de naam van deze software... sorry.

• TheScorpio
cyco2 schreef op 24 februari 2004 @ 10:40:
Check dit program van Sysinternals.

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/newsid.shtml

Misschien was het een ander utility van hun, maar ik weet dat het
super klein was en 100% werkte bij mij, toen ik het nodig had.
Dit zocht ik helemaal niet, maar kan'k wel gebruiken! Super, bedankt!
Pagina: 1