Toon posts:

Maxtor 5000 DV externe harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Maxtor 5000 DV externe harddisk gekocht. Geformateerd volgend NTFS en werkte tot vandaag perfect.

Wanneer ik de Fireware kabel aansluit herkend XP hem wel maar zie ik in bv verkenner geen harddisk.

In systeem/hardware wordt aangegeven dat de maxtor 5000 dv correct werkt.
Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd maar niets helpt.

De schijft daait wel en het groene ledje brand. In schijfbeheer wordt de maxtor ook niet herkend.

Weet iemand hoe ik deze schijf weer zichtbaar kan maken eventueel met opnieuw formateren.

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
vind je de schijf wel terug onder apparaatbeheer?
evt. kun je hem daar verwijderen, maxtor software verwijderen en laten zoeken naar nieuwe hardware.

btw de software die bij firewire drives wordt meegeleverd is niet strikt noodzakelijk - mac os en Windows XP weten prima hoe ze met een firewire drive moeten praten ZONDER die extra software.. vaak komen daar juist de problemen vandaan :-(

Verwijderd

Topicstarter
>vind je de schijf wel terug onder apparaatbeheer?
Ja, daar staat dat het apparaat goed werkt.

>evt. kun je hem daar verwijderen, maxtor software verwijderen en laten zoeken >naar nieuwe hardware.
heb ik gedaan maar dat werkt niet.
In het logboek staat : Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk1\D.

Ik weet alleen niet of dit betekend dat de disk defect is of dat ik hem wel opnieuw kan formateren. De schijf wordt nergens herkend waar ik hem kan formateren.

Mvg.

Johan

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat is het resultaat in ee ander verkenner programma als als bijv. Total Commander ??
Het kan ook zijn dat je verkenner niet goed reageert.

Verwijderd

Topicstarter
ook in Total Commander wordt de maxtor niet herkend.