prog voor songteksten te projecteren

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 19:57
Ik ben op zoek naar een programma waarmee het eenvoudig is om de teksten van de liedjes die we (bandje) gaan spelen, te projecteren (met beamer). Dus iets van een programma waar onderin een balk is waarin je de eerste woorden van het liedje intikt en op enter drukt oid, en dan op de rest van het scherm de tekst komt, en met pijltjestoetsen naar een volgende scherm gaat (als alle tekst er niet in 1x op past).

Heeft iemand een idee?

Met powerpoint kan ik niet voorelkaar krijgen wat hierboven staat.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

waarin je de eerste woorden van het liedje intikt en op enter drukt oid, en dan op de rest van het scherm de tekst komt, en met pijltjestoetsen naar een volgende scherm gaat
Dat is wel heel specifiek --> pak een willekeurige programmeertaal en ga zelf aan de gang :P

Minder specifiek kan natuurlijk wel makkelijk door gewoon een ppt of zelfs gewoon een txtbestand per liedje te maken en deze gewoon te openen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
het zal wel aan mij liggen, maar ik snap dus echt geen ene hol van wat je van plan bent... probeer eens wat duidelijker te zijn voor de minder begrijpende mensen hier...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Haha een soort van autoqeue omdat je de tekst niet kunt onthouden?

Je kunt ook een soort ondertitel bestand maken , net als bij divx. Dan vervolgens een klein filmpje maken en met ffdshow de ondertitels (teksten) onder het filmpje zetten.

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Misschien heb je wat aan Easy Worship. Is een programmaatje wat eigenlijk voor kerken is geschreven, maar moet ook voor jouw doel goed te gebruiken zijn. Je kunt meer informatie en het programmaatje vinden op

http://www.easyworship.com/

Work- & gamestation & Huiskamergenot

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 19:57
F_J_K schreef op 23 februari 2004 @ 16:30:
[...]

Dat is wel heel specifiek --> pak een willekeurige programmeertaal en ga zelf aan de gang :P

Minder specifiek kan natuurlijk wel makkelijk door gewoon een ppt of zelfs gewoon een txtbestand per liedje te maken en deze gewoon te openen.
Met programmeren ben ik ook weer zo onwijs handig. En het hoeft natuurlijk niet zo precies, maar ik probeerde aan te geven waar ik ongeveer naar op zoek ben.

edit: dat Easy-Worship lijkt heel geschikt toch niet zo erg. Mss dat ik maar gewoon Word moet gebruiken :r

[ Voor 18% gewijzigd door Moons op 23-02-2004 18:07 ]

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Je kunt in Access ook vrij snel een databeestje met songteksten maken. Daar maak je dan snel een formuliertje bij met een dropdown veld op de titel en je bent klaar.

Work- & gamestation & Huiskamergenot

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoek een eens op auto cue

Iperf

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vraag eens aan je huisgenoten ... :)