Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word]alleen velden van formulier opslaan

Pagina: 1
Acties:

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 11:09

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
Ik heb in Word een mooi formulier gemaakt dat mensen moeten invullen en dat keurig protected, werkt allemaal prima. Vervolgens moet ik de ongeveer 1000 formulieren die ik terugkrijg omzetten in tekst-files, dat deed ik - toen we nog niet met formulieren werkten - gewoon met de "batch convert" template die keurig van alle documenten tekst bestanden maakt.

MAAR... ik zou dus graag in 1 keer al die bestanden omzetten naar tekst, maar dan zónder de formuliertekst - dus alléén de tekst die ingevuld is. En de batch-convert gooit ook alle standaard tekst er in, wat het programma dat het vervolgens moet verwerken niet leuk vindt :(

Als je 1 document saved, kun je wel onder options aanzetten "save data only for forms" maar dan krijg je een text file die bestemd is voor .csv import - en ik wil gewoon de formulier velden onder elkaar (nog afgezien van dat je dat per document zou moeten doen, want de batch convert wizard trekt zich hier niets van aan).

Aangezien ik vast niet de eerste ben die dit probeert hoop ik dat iemand een list weet ;)

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
...niemand? :/

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 09:30
je zou een macro kunnen maken die alle formulieren (ik neem aan in 1 map) stuk voor stuk opent

je zou dan zo'n constructie krijgen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
open een leeg word document

doe voor alle files

Open de file
    lees de waarden die je wilt weten uit (weet niet of je er per ongeluk bookmarks van hebt gemaakt?)
    schrijf de ingelezen waarden op de manier hoe jij het wilt in het nieuwe word document weg
    sluit de file

einde doe

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Een macro schrijven is natuurlijk een optie, maar dat doe ik liever niet (de laatste keer dat ik een macro schreef voor Word was meer dan 10 jaar geleden en niet zo'n zin om alleen hiervoor het weer aan te leren). Tenzij iemand er nog een rond heeft slingeren die héél erg simpel voor mijn doel aan te passen is 8)

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 09:30
een beginnetje.....

ik weet natuurlijk niet hoe je formulier eruit ziet
deze functie opent en sluit alle bestand op d:
tussenliggende code moet je zelf uitzoeken want ik ken die formulieren natuurlijk ook niet

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Sub functie()

Dim Bestand As String

pad = "d:\"

Bestand = Dir(pad, vbNormal)

Do While Bestand <> ""

If Bestand <> "." And Bestand <> ".." And LCase(Right(Bestand, 3)) = "doc" Then

Application.Documents.Open (pad & Bestand)
        'hier moet je zelf nog de code voor het uitlezen maken
         ActiveDocument.Close 
    End If

Bestand = Dir    ' Get next entry.

Loop
MsgBox "klaar"

End Sub

[ Voor 10% gewijzigd door Sjakskus op 01-03-2004 11:45 ]

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Thx Sjakskus! jouw beginnetje was genoeg om me op pad te helpen. Inmiddels heb ik het al uitgebouwd tot een macro die verschillende documenten weet om te zetten naar het goede (veel van de formulieren zijn namelijk door de gebruikers verprutst, niet meer dan 15% maar dan gaat het dus meteen om 150 documenten!) *D
Pagina: 1