Toon posts:

[Debian stable/Squid] Op poort filteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier op m'n werk nou al een tijdje een probleem. Er staat hier een ongelicenseerde Windows 2000 Server die op het moment als proxy draait. Mijn chef wilde deze vervangen door een Linux machine en ik werd aangewezen om deze klus op me te nemen. Nu zit ik met het volgende probleem.

Om de scheiding tussen gebruikers en administrators simpel te houden is er gekozen voor filtering (content, url, etc.) per poort. Dus de clients krijgen via ScriptLogic de proxy poort mee (88 voor users, 80 voor admins) enzovoorts enzovoorts...

Ik heb gezocht op Google, maar deze kwam niet echt met bruikbare resultaten, alleen deze --> http://www.squidguard.org/lists/archive/2000-04/0006.html
Ook heb ik de Squid Configuration Manual doorgelezen. Toch snap ik niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen... iemand een idee?
Ik sta open voor suggesties als iemand een andere oplossing weet.

Nog even ter herhaling, het gaat om een proxy die url's en content e.d. filtert voor users, maar admins mogen alles :Y)

Verwijderd

ik heb hiero squid draaien op poort 3128 met dansguardian 8080.
nu kunnen de users connecten op poort 8080 en deze wordt gefilterd, en admins kunnen gewoon via poort 3128 squid gebruiken. dansguardian checkt alle connectie en filters of blokt waar dat nodig is en geeft dat door aan squid.

Is dat zoiets wat je zoekt..