Beste tweakers,
Ik ben een verknochte mac gebruiker maar ga uit budgetaire overwegingen (student) nu toch een PC aanschaffen. Ik zoek geen mega-systeem, hoef niet te gamen en geen DVD brander, maar wil wel 'redelijk rap' kunnen werken met grafische pakketten en klooien met audio.
Ik zit te denken aan een pentium 4 HT systeem met flink wat ram. Een goede geluidskaart kan ik er later nog wel bijprikken.
Ik kwam deze aanbieding tegen van mycom:
MyCOM intelligence 4U met 28% korting
Mycom H600M super miditower 350 Watt
PIV 2,8 Hyper-threading IMB cache
ASUS p4r800-VM moederbord
Corsair 512MB DDR pc3200/400
WD 80 GB 7200rpm 8MB cache
ATI Radeon 9200 VGA onboard
AOpen 52*32*52 rewriter
diskdrive
10/100 Mbps LAN
5.1 audio
Logitech deluxe Plus keyboard
Logitech Optical wheelmouse
Windows XP Home NL
geen monitor
649 EURO
Het lijkt me geen duur systeem. Ik heb alleen een beetje m'n twijfels bij het moederbord (ASUS p4r800-VM). Zelf had ik me een beetje georienteerd en kwam op een vergelijkbaar systeem uit met een ASUS p4p800. Die p4r800-Vm lijkt me een beetje een uitgeklede versie met zo'n ATI kaartje onboard om de prijs een beetje te drukken. Nogmaals ik ben maar een mac-leek en ben gewend aan hele systemen zonder kennis van de componenten.
Ik zou erg blij zijn als jullie me willen helpen in de PC jungle...
Alvast heel erg bedankt
Spectacle @
Ik ben een verknochte mac gebruiker maar ga uit budgetaire overwegingen (student) nu toch een PC aanschaffen. Ik zoek geen mega-systeem, hoef niet te gamen en geen DVD brander, maar wil wel 'redelijk rap' kunnen werken met grafische pakketten en klooien met audio.
Ik zit te denken aan een pentium 4 HT systeem met flink wat ram. Een goede geluidskaart kan ik er later nog wel bijprikken.
Ik kwam deze aanbieding tegen van mycom:
MyCOM intelligence 4U met 28% korting
Mycom H600M super miditower 350 Watt
PIV 2,8 Hyper-threading IMB cache
ASUS p4r800-VM moederbord
Corsair 512MB DDR pc3200/400
WD 80 GB 7200rpm 8MB cache
ATI Radeon 9200 VGA onboard
AOpen 52*32*52 rewriter
diskdrive
10/100 Mbps LAN
5.1 audio
Logitech deluxe Plus keyboard
Logitech Optical wheelmouse
Windows XP Home NL
geen monitor
649 EURO
Het lijkt me geen duur systeem. Ik heb alleen een beetje m'n twijfels bij het moederbord (ASUS p4r800-VM). Zelf had ik me een beetje georienteerd en kwam op een vergelijkbaar systeem uit met een ASUS p4p800. Die p4r800-Vm lijkt me een beetje een uitgeklede versie met zo'n ATI kaartje onboard om de prijs een beetje te drukken. Nogmaals ik ben maar een mac-leek en ben gewend aan hele systemen zonder kennis van de componenten.
Ik zou erg blij zijn als jullie me willen helpen in de PC jungle...
Alvast heel erg bedankt
Spectacle @